recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Micro HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Micro HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Micro HDMI
    Sendt: 04-November-2013 kl. 21:13
Hej forum,

håber en eller et par af jer kan hjælpe med et par gode svar til nedenstående:

1) jeg fik i forbindelse med el arbejde lagt et elektriker rør ind i vægen, således at jeg kan trække kabler usynligt op til mit tv.
Desværre er røret for lille til at jeg kan trække et HDMI kabel igennem til min Blu-Ray. Efter at have tænkt lidt, kom jeg på at jeg måske kan få et micro HDMI kabel igennem. Spørgsmålet er så bare om der er problemer ved at købe et HDMI kabel med Micro HDMI i den ene ende, og så sætte en omformer på til alm HDMI?

mit TV er et Samsung UE46D7000.

2) Jeg har både et 3 gen Apple TV og en Blu Ray afspiller, som jeg gerne ville kunne forbinde til mit tv via samme HDMI kabel (for at undgå at trække flere kabler op). Er der en der kan anbefale en god, billig HDMI switch, der automatisk finder ud af om signalet kommer fra Apple TV eller blu-ray?

Håber at I har et par gode tips.

Vh
chris
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 21:40
Hvad med at bruge netværkskabel og noget adapter-halløj - mener den løsning findes.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 10:48
Du kan evt. selv samle et HDMI-kabel, så du slipper for at trække selve stikket gennem røret:

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 19:59
Tak for indspark, men jeg ville foretrække et færdigsamlet kabel, hvis det kan lade sig gøre. Er ikke så fiks på fingrene ;)
Søgte lidt på Ethernet til hdmi og det virker til at være en lidt klodset box man skal have plads til bag tv'et.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 00:41
Bump
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 08:19
Hvor i landet bor du?

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 09:14
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:21
Tak Mufti. Måske udtrykte jeg mig ikke helt klart, men har behov for at vide om der er noget teknisk til hinder for at bruge et mikro hdmi kabel. Eksempelvis at det ikke kan overføre 3D eller.....

Switchen har jeg set på, og har fundet flere andre, men efterspørger erfaringer.

Henrik - bor i Kbh.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:31
Micro hdmi understøtter 1.4, så 3D er også understøttet

http://www.av-cables.dk/micro-hdmi-til-hdmi/
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu