recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft medie center keyboard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMicrosoft medie center keyboard

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft medie center keyboard
    Sendt: 11-December-2006 kl. 22:43

Jeg har netop investeret i et microsoft mediecenter keyboard, og har lidt mystiske problemer med det.
Jeg kører Micrsoft Mediecenter 2005. IR modtageren sidder i et VFD fra IRtrans, (et OrigenAE X11 kabinet)

1. Jeg kan ikke skrue ned for volumen på det. Men jeg kan godt skrue op.
Det underlige er, at jeg har også en Microsoft Mediecenter fjernebtjening. Den fungere fint.

2. knægten skulle spille et spil i går, hvor man styre med A og D tasterne. De virkede ikke i spillet. Men de virker fint fra f.eks notepad.
Jeg har også et almindelig PS/2 keyboard sat til. Det fungere fint i spillet.

3. Foruden det almindelige keyboard som sidder i PS/2 porten, så har jeg også en almindelig mus siddende i den anden PS/2 port. Fra både keyboard og mus kan jeg vække htpcén til live i standby, men det dutter ikke fra medie center keyboardet?
(Dette skyldes sandsynligvis at USB driveren til IR modtageren ikke kører i standby. Men findes der en løsning for dette, eller skal jeg hen og trykke på knappen til kabinettet hver gang?).

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 00:00

Hej Kim.

Jeg mener der findes et regedit som laver noget om, så du kan bruge dvale funktionen via keyboardet, læs mere her... Omhandler noget omkring USBBIOSx og USBBIOSHACKS

Håber det kan løse dit problem.

Psudo

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 01:41

Hej Psudo, og tak for hjælpen. Det ledte mig på sporet af en mangel i min bios, som jeg jeg bare ikke kunne finde, nemlig indstillingerne for USB. Det viser sig at der skal en bios opdatering til, (jvf. Intel support sider). Så lige så snart jeg har opdateret den, så håber jeg det virker.

Du har ingen ide om de 2 andre punkter, vel?

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 02:27

Kig i manualen til tastaturet, du kan programmere volume knapperne til fx- en forstærker.

Det letteste for dig vil nok være at kopiere ir kommandoerne fra din fjernbetjening og både op og ned vil virke.

Ang. spil, så tror jeg ikke at tastaturet kan "sende" signalerne fra knapperne så hurtigt som er nødvendigt ved spil, det er jo ikke beregnet til spil.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 09:25

Hej Clemen.
Det med spil var faktisk også min teori. Jeg undre mig bare over, at den skulle være så langsom, så det slet ikke virkede, (det er ikke det helt vilde spil han skulle spille, ham knægten). Hastighedsmæssigt er den hurtig nok til at skrive.

Hvad angår at kopiere tasterne, så ved jeg godt det er en mulighed. Jeg finder det blot meget bemærkelsesværdigt at begge dele, (fjernbetjening og tastatur) tilsyneladende ikke sender de samme IR koder, når nu de begge er fra Microsoft. Det kan selvfølgelig være, at den har "tabt" IR koden for lige præcis volume ned, i kampens hede.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu