|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() Sendt: 11-December-2006 kl. 22:43 |
Jeg har netop investeret i et microsoft mediecenter keyboard, og har lidt mystiske problemer med det. 1. Jeg kan ikke skrue ned for volumen på det. Men jeg kan godt skrue op. 2. knægten skulle spille et spil i går, hvor man styre med A og D tasterne. De virkede ikke i spillet. Men de virker fint fra f.eks notepad. 3. Foruden det almindelige keyboard som sidder i PS/2 porten, så har jeg også en almindelig mus siddende i den anden PS/2 port. Fra både keyboard og mus kan jeg vække htpcén til live i standby, men det dutter ikke fra medie center keyboardet?
|
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Hej Kim. Jeg mener der findes et regedit som laver noget om, så du kan bruge dvale funktionen via keyboardet, læs mere her... Omhandler noget omkring USBBIOSx og USBBIOSHACKS Håber det kan løse dit problem. Psudo
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hej Psudo, og tak for hjælpen. Det ledte mig på sporet af en mangel i min bios, som jeg jeg bare ikke kunne finde, nemlig indstillingerne for USB. Det viser sig at der skal en bios opdatering til, (jvf. Intel support sider). Så lige så snart jeg har opdateret den, så håber jeg det virker. Du har ingen ide om de 2 andre punkter, vel?
|
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() |
Kig i manualen til tastaturet, du kan programmere volume knapperne til fx- en forstærker. Det letteste for dig vil nok være at kopiere ir kommandoerne fra din fjernbetjening og både op og ned vil virke. Ang. spil, så tror jeg ikke at tastaturet kan "sende" signalerne fra knapperne så hurtigt som er nødvendigt ved spil, det er jo ikke beregnet til spil. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Clemen. Hvad angår at kopiere tasterne, så ved jeg godt det er en mulighed. Jeg finder det blot meget bemærkelsesværdigt at begge dele, (fjernbetjening og tastatur) tilsyneladende ikke sender de samme IR koder, når nu de begge er fra Microsoft. Det kan selvfølgelig være, at den har "tabt" IR koden for lige præcis volume ned, i kampens hede.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |