|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:29 |
Hvordan undgår man at Windows mediecenter starter når man trykker på fx. den grønne startknap på en Microsoft fjernbetjening.
Jeg har fundet et program der kan starte MP når man trykker på knappen, men nu starter både MP og MS mediecenter. Det er Vista Home Premium. MVH Jakob |
|
Jakob :-)
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Sørg for at ehtray ikke kører...
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
Hvis jeg fjerner ehtray.exe fra HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Run i registreringsbasen så kommer den bare igen. Og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg ellers stopper den. Det er en dansk vista jeg bruger, så mange har danske navne under tjenster. |
|
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Den kører også fra HKCU...
Bare msconfig og "uncheck"... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Hvis du benytter den plugin som hedder MPTray eller MPTraymod, så starter mediaportal når du trykker på den grønne knap og ikke MS Mediecenter. Hvis du ikke kører med indstillingen at MediaPortal altid skal være aktiv, så kan du risikere at Windows tager over og du nogle gange styre desktoppen med fjernbetjeningen. For at undgå dette og få en masse fede features kan jeg anbefale at downloade IR Server Suite som kan overtage styringen fra Microsofts IR modtager service. Med IR Server Suite kan du også IR blaste dine enheder så f.eks. din surround reciever og tv starter/slukker når du udføre bestemte funktioner eller starter/slutter MediaPortal. ![]() |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
start kør - gpedit.msc find local computer policy - administrative templates - windows componets - windows mediacenter - enable Do not allow Windows Media Center to run - så har du forhindret mediacenter delen i at starte up - har en UK version så du kan lige have oversat til DK
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
gpedit.msc ??? hedder den noget andet på dansk?
ehtray kan jeg ikke finde ud af hvilken tjenste der starter den, måske fordi det er på dansk. Jeg har fundet en erstatning for filen ehshell.exe der kan løse problemet, men den kan jeg ikke så lov til at erstatte eller slette, ikke end gang hvis jeg starter i save mode. |
|
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Jeg tror windows mc kører 2-3 services som alle starter hinanden hvis én af dem mangler. Du skal således stoppe ehtray, ehrec, ehrcei og hvad de nu hedder allesammen.
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Ved ikke om den hedder andet i dk version, men tror det ikke - kør det fra en dos prompt - kan ikke huske om gpedit.msc findes i Home Premium, men det vil jeg tro.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Jeg installerede MP tray - nu virker remote IKKE i Windows Mediacenter, men kun i Mediaportal - og den grønne knap virker slet ikke til noget som helst.. heller ik MP
![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Du kan jo ikke køre begge mediecenter software optimalt, så jeg ville vælge at holde mig til kun ét stykke mediecenter software.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg slettet ehtray.exe og ehshell.exe fra windows\ehome og så instaleret mptray Det ser ud til at virke for mig. Windows mediecenter virker godt nok ikke mere, men hva' gør det. Madsbabz har du husket at køre mptray_install? |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |