recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft remote og MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMicrosoft remote og MediaPortal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft remote og MediaPortal
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:29
Hvordan undgår man at Windows mediecenter starter når man trykker på fx. den grønne startknap på en Microsoft fjernbetjening.
Jeg har fundet et program der kan starte MP når man trykker på knappen, men nu starter både MP og MS mediecenter.
Det er Vista Home Premium.

MVH Jakob
Jakob :-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:42
Sørg for at ehtray ikke kører...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 19:02

Hvis jeg fjerner ehtray.exe fra HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Run i registreringsbasen så kommer den bare igen.

Og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg ellers stopper den. Det er en dansk vista jeg bruger, så mange har danske navne under tjenster.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 19:45
Den kører også fra HKCU...

Bare msconfig og "uncheck"...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af redmm redmm skrev:

Hvordan undgår man at Windows mediecenter starter når man trykker på fx. den grønne startknap på en Microsoft fjernbetjening.
Jeg har fundet et program der kan starte MP når man trykker på knappen, men nu starter både MP og MS mediecenter.
Det er Vista Home Premium.

MVH Jakob

Hvis du benytter den plugin som hedder MPTray eller MPTraymod, så starter mediaportal når du trykker på den grønne knap og ikke MS Mediecenter.

Hvis du ikke kører med indstillingen at MediaPortal altid skal være aktiv, så kan du risikere at Windows tager over og du nogle gange styre desktoppen med fjernbetjeningen.

For at undgå dette og få en masse fede features kan jeg anbefale at downloade IR Server Suite som kan overtage styringen fra Microsofts IR modtager service.
Med IR Server Suite kan du også IR blaste dine enheder så f.eks. din surround reciever og tv starter/slukker når du udføre bestemte funktioner eller starter/slutter MediaPortal.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 21:38
start kør - gpedit.msc find local computer policy - administrative templates - windows componets - windows mediacenter - enable Do not allow Windows Media Center to run - så har du forhindret mediacenter delen i at starte up - har en UK version så du kan lige have oversat til DK
Den Ben
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 22:30
gpedit.msc ??? hedder den noget andet på dansk?

ehtray kan jeg ikke finde ud af hvilken tjenste der starter den, måske fordi det er på dansk.

Jeg har fundet en erstatning for filen ehshell.exe der kan løse problemet, men den kan jeg ikke så lov til at erstatte eller slette, ikke end gang hvis jeg starter i save mode.

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 22:37
Jeg tror windows mc kører 2-3 services som alle starter hinanden hvis én af dem mangler. Du skal således stoppe ehtray, ehrec, ehrcei og hvad de nu hedder allesammen.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 23:15
Ved ikke om den hedder andet i dk version, men tror det ikke - kør det fra en dos prompt - kan ikke huske om gpedit.msc findes i Home Premium, men det vil jeg tro.
Den Ben
Til top
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 11:21
Jeg installerede MP tray - nu virker remote IKKE i Windows Mediacenter, men kun i Mediaportal - og den grønne knap virker slet ikke til noget som helst.. heller ik MP
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 12:25
Du kan jo ikke køre begge mediecenter software optimalt, så jeg ville vælge at holde mig til kun ét stykke mediecenter software.
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:33

Nu har jeg slettet ehtray.exe og ehshell.exe fra windows\ehome og så instaleret mptray

Det ser ud til at virke for mig. Windows mediecenter virker godt nok ikke mere, men hva' gør det.

Madsbabz har du husket at køre mptray_install?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu