recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft siger NEJ til  Blu Ray ! !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMicrosoft siger NEJ til Blu Ray ! !

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 23:51

Nu om dage er folk heller ikke kvalitetsbevidste.
Jeg har også en del CD'er, DVD'er og BluRay stående i samlingen, hvorfor kan man jo spørge?
Jo kvalitet - jeg kan godt lid musik og køber langt hellere en CD end betaler 80 kr. for en iPod-downlad i ringere kvalitet. Men jeg må erkende at mange mennesker nu om dager er fint tilfredse med MP3/iPod og den kvalitet de opnår - de har sikkert ikke et rigtigt steroeanlæg eller også er de blot ligeglade med at det kan lyde bedre.

BluRay genere mig dog en smule. Det er da rigtigt lækkert at se en god film hjeme og kvaliteten er god, både billed og lyd. MEN man kan ikke tage skidtet med til nogle venner der kun har en DVD, eller i bilen eller med på ferie - her findes sjældent BluRay afspillere.
Løsningen er dog simpel - smid en DVD udgave i æsken også....

Nå men om MS putter BluRay i deres XBOX eller ej - who cares.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jeg er nok af den gamle skole, for jeg har over 1000 cd'er stående, og synes at det er en del federe at have skiverne stående, end at købe dem som download.
Den holdning tror jeg at mange har endnu, men i fremtiden tror jeg det sker ligesom med pladespillerne. De dør ud ligeså langsomt efterhånden som verden bliver online, og får nogle hurtige forbindelser.

Mht til at MS ikke gider Blueray.. GODT! :-)

Nemlig.

En download kan aldrig erstatte ens samling af CD, DVD, Blu-ray osv. Never ever.

Hvor må det dog være kedeligt at købe en film over nettet og have den liggene et eller andet sted på nettet, eller på ens eget hdd. Det er da så flat som det overhovedet kan.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 09:00

Jeg har det lige omvendt.

Hele min CD samling er gemt langt væk i et skab. De fylder nærmest en hel flyttekasse, dem gider jeg ikke have stående fremme.

Og jeg tvivler også meget på at man kan høre forskel på om det er MP3 eller en CD. Såfremt det selvfølgelig er en højere bitrate.

Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Download skal nok blive fremtiden, men
100Mbit er langt fra nok.Hvis man skal have 1080p og har måske 3 TV
med tilhørende optagere, så er der allerede røget 150Mbit. Med det
mener jeg at signaler ikke er komprimeret og dermed har tabt lidt
kvalitet. Men OK, hvis man kan komprimere uden at det kan ses, så kan
det da godt være at 100Mbit kan være nok, men hvornår får vi det? og
hvad bliver prisen? og kan man være 100% sikker på at alle på en vej eller
alle lejligheder i en ejendom har 100 Mbit til rådighed (=ikke noget med
deling af båndbredde).

Noget andet er så at 1080p er hvad vi har nu, senere kommer der
endnu højere opløsninger.

1080P er normalt komprimeret efter mpeg 2 eller mpeg 4 formatet ellers
ville det fylde endnu mere.

Der ikkke nogen grund til at gå højere op i opløsning end 1080p.
For at kunne se forskel på 720p og 1080p skal du side under 0,5 meter
fra en 50" skærm

Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 11:45

Hej

Umiddelbart tror jeg ikke, at de (MS) kan få en profitabel aftale i hus, selv om de meget gerne ville have Blu Ray. Det ser jo heller ikke så fedt ud i nyhederne at MS meget gerne vil have BD til deres xbox, men at SONY sagde nej. Enige? Det her er jo rent gæt fra min side.

I øvrigt tror jeg heller ikke at BD går ned. Det er pt på vej op og det kommer til at være her i lang lang tid. Mht. download fremfor fysisk medie, så tror jeg personligt at de næste måske 5-10 år, så vil det kun være som leje-film, at man downloader til f.eks. en boks (som Blockbuster har i USA, tror jeg) hvor man kan se filmen i en begrænset tidsperiode. Såfremt det bliver muligt at leje film til en lidt billigere pris, med god billedkvalitet og surround-lyd, så ville jeg i hvert fald være fristet.

SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu