recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft XP Pro/MCE med Vista kupon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMicrosoft XP Pro/MCE med Vista kupon

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft XP Pro/MCE med Vista kupon
    Sendt: 17-Januar-2007 kl. 17:09

Hey gang

Jeg købte lige her efter nytår en XP Pro og en MCE 2005 (begge OEM) med Vista opgraderingskuponer til hhv. min desktop og min htpc. Jeg kunne så se på kuponerne, at de kun gælder hvis man har købt det sammen med en ny computer??? Hvordan kan det være, at Windows så er ude i løssalg med Vista kuponen?

Jeg ved godt, at jeg så lige så godt kunne have gået direkte til Vista, men jeg tænkte, at det ville være smart med XP indtil der er gået et par måneder. Til den tid vil der være lidt større chance for, at alle drivere var tilgængelige og baby prutte fejl var rettet...

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 22:43

Hvad siger MS?

44 89 01 00

Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2004
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 17:44

Nå, det viste sig at være en formuleringsfejl på formularen.

Man kan godt købe Win XP OEM m. kupon og så installere både den og Vista på den computer man har i forvejen. Mit problem var, at man på bestillings sitet skulle indtaste navnet på pc'en samt et serienummer og min computer er hjemme bygget. Efter jeg havde snakket med Microsoft fandt jeg dog ud af, at man bare kan skrive et vilkårligt navn på computeren og så skrive 01 som serienummer. Derudover skal man bare bruge et COA nummer (Cirtificate of Authenticity), som står på lappen sammen med éns licenskode, og et opgraderingsnummer, der findes på Vista kuponen.

Jeg har lige bestilt opgradering fra XP Pro til Vista Business. Man betaler her for fragt og ekspedition ~111 kr.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 20:42
er det så kun en opgraderings CD/DVD eller er det den fulde Vista, jeg tænkte mest på hvis man skal formatere om man så skal indstallere Win Xp først og vista med en opgradering, eller man kan installere VISTA direkte..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu