recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mikkelsens discount bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mikkelsens discount bio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mikkelsens discount bio
    Sendt: 05-December-2010 kl. 16:31
TV: Panasonic 42PX70
Projektor: Optoma EP727
Forstærker: Denon AVR-2106

Fronter: Focal JM-Lab Cobalt 816S
Center Focal JM-Lab Cobalt CC800S
Baghøjttalere: Focal JM-Lab Cobalt SR800S
Subwoofer: Jamo SW1008

DVD: Rotel RDV-1060
DVB-C Tuner: Topfield TF 7700 HCCI
Blu-ray/konsol: PS3 Slim 120 GB

Lærred: 100" 4:3 med motor

Styret af Beo4 via Lintronic box.

Da min gamle Rotel stereo forstærker desværre gik til, da den kortsluttede og stod i flammer, begyndte jeg at dreje fra stereo mod hjemmebio.

Da vi havde købt hus og lige var blevet forældre, skulle det helst holdes på et rimeligt lavt budget.
Fronterne havde jeg fra mit gamle stereo-setup - og jeg fandt matchende baghøjttalere og center på ebay. TV'et havde vi også - længe havde vi dog drømt om 50" - men tror vi klarer det lidt, når vi kan se film på projektoren. Nyhederne er trods alt ok i 42".

Forstærkeren fik jeg af Sommelle herinde fra - så det var jo dejligt at have den stående, da jeg pludselig manglede en forstærker. Stereo lyden er ikke samme kvalitet som før, men selv om den har nogle år på bagen, synes jeg den gør det fint til film, selv om den selvfølgelig ikke har hdmi osv.

Jeg er gået lidt på kompromis netop pga. manglende hdmi. Både PS3 og DVB-C har jo hdmi, men jeg har valgt at sætte det hele i Denon'en med component.
Jeg har så fundet en component-splitter (ligeledes på ebay), som jeg smider Denon's component output ind i. Herfra går det så videre til både TV og projektor. I starten havde jeg blot HDMI->DVI fra PS3 til projektor. Men det ser nu fint ud med component - og man skal aldrig skifte kabler rundt. Tror selv konen bliver glad for det.

Lintronic boksen har jeg lige fået. Jeg har prøvet en del universal remotes. Funktionaliteten har været fin på de fleste, men jeg drømte stadig om B&O's remote. Forhåbenligt får jeg det til at virke i løbet af december.

Min lille boks, som fordeler component signal ud til både TV og projektor:

Redigeret af mikkelsen1980 - 27-April-2011 kl. 13:18
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 16:35
Nydeligt og ikke spor discount Big smile

Hvad er det for en dims på det sidste billede?Confused

Redigeret af Kampus - 05-December-2010 kl. 16:57
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 16:39
Rolig, de er på vej ;)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 16:53
Så skulle de være der Smile
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 16:55
fed centerThumbs Up.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 16:58
Centeren blev sort ved en fejl - alle de andre er grå. Men synes ikke det gør noget, når den står i det sorte møbel. Var svært at se på billedet på ebay ;)
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 17:02

ja,ok. mit HiFi er også i fler farver?.

jeg smider også snart nogle nye fotos opLOL
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har købt en del brugt - så synes jeg har fået meget for pengene. Vil skyde på, at det ligger på omkring 20k for det hele.

Den lille dims er component-splitteren. Den kan splitte til 9 displays. Har dog kun brug for 2 stk. Jeg bruger den, da Denon kun har en component ud.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har købt en del brugt - så synes jeg har fået meget for pengene. Vil skyde på, at det ligger på omkring 20k for det hele.

Den lille dims er component-splitteren. Den kan splitte til 9 displays. Har dog kun brug for 2 stk. Jeg bruger den, da Denon kun har en component ud.
Jamen nyere brugt er godt. Det meste af mit er brugt. Ellers havde jeg ikke råd til et fedt setup. Front højttalerne blev faktisk købt brugt for 22 år siden. Men kvalitet forgår ikke så let.Tongue

Ja ok, en splitter. Sådan en har jeg aldrig set.LOL
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 21:22
Kiggede først på små y-splittere. Men det skulle give dårligt signal. Så fandt jeg den her med forstærkning i.
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 16:04
Ehhhhh Discount......... Hvor er det lige at det er discount??? Jeg synes det er ret fedt setup!!!
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tsunde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 16:09
Det er da et fedt setup.

Hvis man skulle finde noget, var det da lige at bruge de 30,- en hvid kabel skinne koster i Jem og Fix for at få de ledninger under tv'et gemt mest muligt af vejen.

Hvordan er billedet på den projektor, er du tilfreds med det?

Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu