|
Mikrofon til Onkyo Audyssey |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
shayera ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2013 kl. 14:06 |
Jeg er kommet i den situation at jeg har bortlagt mikrofonen der fulgte med min forstærker, men vil gerne lave en ny kalibrering af mit lydlayout.
Kan man bare tilslutte en eller anden tilfældig mikrofon i stedet ? Og skal det være mono eller stereo ? |
|
--
Samsung UE49KS7005 Samsung UBD-K8500 Onkyo TX-NR636 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kig på ebay. Jeg har selv været heldig at finde en til en Marantz til en fornuftig pris.
Men du skal være sikker på hvilken du skal have da der er forskellige modeller. Mener det var stikket der viste forskellen (guld/sølv) BS
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Jeg vil da foreslå at du låner en original Audyssey mikrofon, og mon ikke det er muligt
![]() |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Ja helt klart en original. Det fremgik vidst ikke af mit indlæg. Jeg ville ikke selv kunne nøjes med en låne, men hvis behovet kun er en enkelt kalibrering er det naturligvis vejen frem :-)
BS
|
|
![]() |
|
shayera ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 50 |
Nu har jeg skrevet til Onkyo og spurgt om hvor man finde ren ny mikrofon, hvis muligt.
Det er ikke fordi det er akut, jeg mangler ikke lyd i kanalerne og den slags, jeg vil blot gerne ved lejlighed ha balanceret tingene ud fordi jeg synes center står alt for lavt i forhold til front og surround, og jeg synes ikke jeg får nok ud af at pille i indstillingerne manuelt |
|
--
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Jeg købte i sen tid en brugt 876 som havde en defekt mikrofon og fik tilsendt en ny fra Onkyo kvit og frit.
Du kan sikkert godt bruge en anden mikrofon men du vil ikke få et korrekt resultat.
|
|
![]() |
|
Jeg har skrevet til Onkyo.
De henviser til "autoriseret Onkyo service point' I Danmark er det, ifølge Onkyo, Service Center Gruppen i Pandrup.. Så de mmå jeg lige høre ad her efter påsken |
|
--
|
![]() |
|
Nejmense, sådan en fin lille mikrofon kan faktisk falde ned bagved ting..
Med andre ord, så har jeg, tilalt held, fundet min mikrofon igen, krisen er afværget.. Nu skal jeg ha hittet ud af om en ny kaliberering med mikrofon overskriver de manuelle indstillinge rjeg har lavet, f.eks med indstilling af +/- dB for diverse højttalere.. Det håber jeg.. Det sku jo gerne være sådan at jeg, efter endt automagisk kalibrering, atter har et fitn og fornuftigt lydbillede, efter at min indretning af rummet har ændret sig noget.. Og så skal jeg nok finde et bedre opbevarignssted til mikrofonen så den ikke forsvinder igen ;) Derudover kan jeg kun sige, at jeg stadig er glad for at jeg lyttede til herinde der i sin tid anbefalede 609'eren der.. Den har tjent mig godt |
|
--
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |