|
Mikrofon/udstyr til at lokalisere en lydkilde? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde en hyletone på grænsen til det hørbare, i hele huset. Efter lang søgning fandt jeg, at det var vandmåleren i kælderen, der alarmerede for udsivning af vand. Der var sprunget et vandrør under køkkenet, som gav 2 kubikmeter vand i døgnet.
|
||
Powered by beer and chips
|
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Håber sq da ikke der gik for mange dage inden du fandt frem til problemet
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har prøvet at ha et rørbrud i jorden, og måleren sad i en brønd udenfor. Vi opdagede det først efter ca 1 md, så der var løbet 1/2 års vandforbrug ud i jorden. Men da spildevandet også blir betalt efter måler, søgte jeg om og fik penge tilbage. Men alligevel en dyr omgang hvor forsikringen kun ville betale halvdelen af gravearbejdet og VVS arbejdet
|
||
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
115 kubikmeter, dvs et par måneder. Jeg fik afgiften retur, og forsikringen betalte opgravning af gården og køkkenet, til de fandt hullet, og nye rør. Jeg betalte selv for et bedre køkken.
|
||
Powered by beer and chips
|
||
SandSand
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ting tager tid ;) Nu fik jeg endelig taget mig sammen og lukket alle systemer pænt ned og slå HFI relæet fra. Det gav desværre ingen forskel, hvilket jeg heller ikke havde forventet. Men i hvert tilfælde tusind tak for alle jeres input. Der er nogen ting jeg skal se på. Appropos vand så har jeg selv tænkt at det kunne komme via vandrørene. Vi har eks. fået en hjælpepumpe installeret i bygningen for at øge vandtrykket. Jeg bor på 4. sal. Jeg aner dog ikke hvor den pumpe befinder sig eller om det er en mulig kilde. Jeg skal også stadig se om jeg kan måle mig frem til noget.
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der blev på side 1 i tråden, også nævnt en fjernbetjening som årsag... Er der røgalarmer, som du kunne hive batterierne ud af, så også tjek disse... Er lyden kommet EFTER at pumpen blev installeret? Evt. også: Kamera Elektronblitz og andet tilbehør Gamle mobiltelefoner... Kort sagt, ALT små-elektronik, som måtte ligge her og der...
Redigeret af mnielsen - 27-Juni-2021 kl. 12:14 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Go jagt .
Husker tydeligt hvordan den periodisk og temmeligt sjældne “pip” lyd, som indikerede,at min elektriske P-skive trængte nyt batteri, nåede at drive mig til vanvid inden jeg fandt ud af sammenhængen . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yderligere muligheder foreligger:
Fjernvarme- elmåler. Vandmåler HAR jo allerede været nævnt. Prøv alligevel at lytte til dem - måske, der er en fejl på én af dem, eller de hyler efter et nyt batteri? (Elmåleren har MÅSKE et batteri for at kunne holde på tallene ved en evt. udefrakommende strømafbrydelse...) Lyt også udenfor lejligheden... Det kan være, der er en stokdøv nabo, som har noget, der hyler? Tastatur til evt. tyverialarm, eller selve alarmen - elektronik-kassen? En oldnordisk ting, som en fastnettelefon?
Redigeret af mnielsen - 27-Juni-2021 kl. 15:47 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
SandSand
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke helt styr på tidslinjen. Men jeg husker det som om det godt kunne passe sammen.
Jeg har prøvet om jeg kunne høre det ud af vinduet, men lyden drukner i alt muligt andet støj så. Kan dog godt høre det ude i trappeopgangen. Og igen tak for alle forslagene. Jeg sætter pris på det.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan dine naboer også høre det?
Klaus
|
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der ER jo godt nok lige den der pumpe... Kunne du prøve at få viceværten til kort, at slukke den, og så høre, om lyden fortsat er der?
|
||
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har haft adskillige af sådanne problemer.
- led pærer og lysdæmpere - Switchmodeforsyninger Jeg har også haft nogle som ikke havde forbindelse til elnettet - i min tidligere lejlighed var der en resonans brummelyd fra vandpumpen i kælderen. Viceværten kunne intet høre, men det ændrede da jeg fik nogle andre lejere med på ideen. Derfor tjek om lyden kan have forbindelse til pumpe/radiatorer - Jeg har en ældre logitech multifjernbetjening. omkring en gang om året går den i baglås og begynder at hyle. eneste løsning er at tage batterierne ud og sætte dem i igen. Det kan sikkert også ske mad andre ting der kører på batterier. og tidligere kunne det altid være en transistorradio man ikke havde opdaget var tændt
Redigeret af slumbert - 29-Juni-2021 kl. 10:58 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |