|
Mikrofonlyd gennem receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
eriks ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-December-2013 kl. 08:30 |
Hejsa,
Er der nogen der kan fortælle mig, om det er muligt at få lyden fra en håndholdt mikrofon ud gennem min surroundreceiver. Receiveren er en Onkyo 607 og og mikrofonen er en ganske almindelig mikrofon med XLR-stik! Hvilket udstyr skal jeg evt. bruge hvis dette er muligt? På forhånd tak ![]() /Eriks |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din mikrofon kræver nok det som hedder Phantom power? En af de simpleste løsninger er nok at sætte en lille mixer imellem som har Phantom power, dertil skulle feks en billig Behringer Xenyx 502 kunne gøre det. Men undersøg lige om det er det din mikrofon kræver.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
I første omgang prøv med et kabel XLR -> Phono, og sæt den til en alm indgang. Hvis den er for svag, så skal den nok gennem en mixer.
Redigeret af Kampus - 10-December-2013 kl. 09:32 |
|
![]() |
|
eriks ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
Tak for de hurtige svar
![]() Jeg prøver i første omgang med XLR til phono og ser om det ikke lykkedes, ellers må jeg have fat i noget Phantom power! |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Det er ikke sikkert din mikrofon skal bruge phantom. Der sker dog ikke noget ved at koble en dynamisk mikrofon til phantompower.
Hvilken model er der tale om? Hvis du har brug for en billig preamp er denne ok: http://www.4sound.dk/shop/preamps/behringer/mic100-tube-ultragain.html
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja den preamp er sikker ikke meget dyrere end et XLR til Phonokabel. Og så er det helt sikkert at mic bliver kraftig nok.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |