recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Android fra sidste år har ikke NFC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Android fra sidste år har ikke NFC?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min Android fra sidste år har ikke NFC?
    Sendt: 27-April-2022 kl. 12:14
OnePlus support har bekræftet, at Nord N100 ikke har NFC
Godt nok er det deres billigste telefon, men alligevel...
Jeg var så naiv at tro, at alle nyere telefoner har NFC - min brors lidt ældre Android kunne da opgradere til MitID 
Det kan min så ikke Confused
Det var pænt besværligt at få tre apps til arbejde til at køre korrekt på min telefon, derfor vil det være en b#tch at skifte
Hvor vigtigt bliver NFC fremover?
Det bliver måske uundværligt, så jeg SKAL skifte 

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 12:32
Du kan oprette MitID på en anden tlf med NFC. 

Og derefter bruge det på din egen. Mener kun det er første gang ved oprettelsen der skal scannes pas. 



Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 12:55
Du siger noget Smile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Du kan oprette MitID på en anden tlf med NFC. 

Og derefter bruge det på din egen. Mener kun det er første gang ved oprettelsen der skal scannes pas. 





Kan ikke gennemskue det, har oprettet Mitid for flere ældre familiemedlemmer uden at scanne noget pas - de logger ind på mitid.dk og bekræfter med nem-id og så kommer koder osv. Har virket uden problemer.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Du kan oprette MitID på en anden tlf med NFC. 

Og derefter bruge det på din egen. Mener kun det er første gang ved oprettelsen der skal scannes pas. 





Kan ikke gennemskue det, har oprettet Mitid for flere ældre familiemedlemmer uden at scanne noget pas - de logger ind på mitid.dk og bekræfter med nem-id og så kommer koder osv. Har virket uden problemer.
Det er ikke sådan MitID skal virke. NemID er fortid og skal ikke anvendes, men det skal MitID appen, hvor man godkender med brugernavn og kode/fingertouch/ansigtscan.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er ikke sådan MitID skal virke. NemID er fortid og skal ikke anvendes, men det skal MitID appen, hvor man godkender med brugernavn og kode/fingertouch/ansigtscan.


Det er muligt, men sådan er det altså.

https://www.mitid.dk/fa-mitid-med-nemid/?language=da-dk

Har fulgt denne guide 4 gange, og har alle 4 gange oprettet funktionel MitID uden at personerne har noget pas, eller har henvendt sig på Borgerservice.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 19:34
Kasper J, når jeg prøver vises den her: MitID kunne ikke oprettes - MitID
NemID-oplysningerne skal opdateres, men det kan jeg ikke få lov til
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er ikke sådan MitID skal virke. NemID er fortid og skal ikke anvendes, men det skal MitID appen, hvor man godkender med brugernavn og kode/fingertouch/ansigtscan.


Det er muligt, men sådan er det altså.

https://www.mitid.dk/fa-mitid-med-nemid/?language=da-dk

Har fulgt denne guide 4 gange, og har alle 4 gange oprettet funktionel MitID uden at personerne har noget pas, eller har henvendt sig på Borgerservice.
Det blir ikke mere korrekt af at du skriver det igen. Du kan ikke oprette via NemID, og der skal bruges pas eller kørekort.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det blir ikke mere korrekt af at du skriver det igen. Du kan ikke oprette via NemID, og der skal bruges pas eller kørekort.


Det bliver korrekt ved at jeg rent faktisk har gjort det indtil flere gange - Så hvis du nu ser denne film: https://www.youtube.com/watch?v=mX-qIcysd48 Så slipper du for at sprede mere forkert informationClap

Redigeret af Kasper_J - 27-April-2022 kl. 20:17
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det blir ikke mere korrekt af at du skriver det igen. Du kan ikke oprette via NemID, og der skal bruges pas eller kørekort.

Jo, det kan man altså godt - under de rette forudsætninger.

Passet eller kørekortet skal jo bruges til at verificere ID-oplysninger i NemID. 

Men hvis ens ID-oplysninger i NemID i forvejen er verificerede, så kan man fint oprette MitID udelukkende vha. NemID.

En hel del især ældre borgere har i sin tid fået oprettet deres NemID på Borgerservice. Og i den forbindelse er deres ID blevet verificeret. 

Mange af os andre har oprettet NemID online eller via vores netbank. Og vi skal "den tunge vej" og bruge pas eller kørekort for at få ID-oplysningerne verificeret i NemID, før vi kan få MitID
   




Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvor vigtigt bliver NFC fremover?


Aner det ikke.

Jeg havde ikke NFC på min gamle telefon, og jeg har ikke savnet det en eneste gang. Jeg har aldrig haft brug for det. Jeg har på min nye, men har stadig til gode at bruge det. Om jeg skal bruge det til MitID ved jeg ikke.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det blir ikke mere korrekt af at du skriver det igen. Du kan ikke oprette via NemID, og der skal bruges pas eller kørekort.

Jo, det kan man altså godt - under de rette forudsætninger.

Passet eller kørekortet skal jo bruges til at verificere ID-oplysninger i NemID. 

Men hvis ens ID-oplysninger i NemID i forvejen er verificerede, så kan man fint oprette MitID udelukkende vha. NemID.

En hel del især ældre borgere har i sin tid fået oprettet deres NemID på Borgerservice. Og i den forbindelse er deres ID blevet verificeret. 

Mange af os andre har oprettet NemID online eller via vores netbank. Og vi skal "den tunge vej" og bruge pas eller kørekort for at få ID-oplysningerne verificeret i NemID, før vi kan få MitID
   




Det er korrekt, men det var ikke det Kasper skrev.
 

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu