recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Android fra sidste år har ikke NFC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Android fra sidste år har ikke NFC?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvor vigtigt bliver NFC fremover?


Aner det ikke.

Jeg havde ikke NFC på min gamle telefon, og jeg har ikke savnet det en eneste gang. Jeg har aldrig haft brug for det. Jeg har på min nye, men har stadig til gode at bruge det. Om jeg skal bruge det til MitID ved jeg ikke.

Identitetssikring i NemID appen med pas

Du kan selv opdatere dine ID-oplysninger i NemID appen, hvis du har en Android-telefon / iPhone 7 eller nyere model samt et gyldigt dansk pas, udstedt efter 1. januar 2012. Det er kun nyere smartphones og pas, der har teknikken til at opdatere ID-oplysningerne.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

OnePlus support har bekræftet, at Nord N100 ikke har NFC
Godt nok er det deres billigste telefon, men alligevel...
Jeg var så naiv at tro, at alle nyere telefoner har NFC - min brors lidt ældre Android kunne da opgradere til MitID 
Det kan min så ikke Confused
Det var pænt besværligt at få tre apps til arbejde til at køre korrekt på min telefon, derfor vil det være en b#tch at skifte
Hvor vigtigt bliver NFC fremover?
Det bliver måske uundværligt, så jeg SKAL skifte 



Mht. MitID skal du en tur på borgerservice for at blive verificeret. Så kan MitID oprettes uden at pas skal scannes.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvor vigtigt bliver NFC fremover?


Aner det ikke.

Jeg havde ikke NFC på min gamle telefon, og jeg har ikke savnet det en eneste gang. Jeg har aldrig haft brug for det. Jeg har på min nye, men har stadig til gode at bruge det. Om jeg skal bruge det til MitID ved jeg ikke.

Identitetssikring i NemID appen med pas

Du kan selv opdatere dine ID-oplysninger i NemID appen, hvis du har en Android-telefon / iPhone 7 eller nyere model samt et gyldigt dansk pas, udstedt efter 1. januar 2012. Det er kun nyere smartphones og pas, der har teknikken til at opdatere ID-oplysningerne.


Logger jeg ind på nemid på min iPad og vælger opdater, kan ikke engang få lov til at opdatere. Den skriver: Fejl. Denne funktion kræver iPhone 7 eller nyere. Jeg skulle mene at min iPad er nyere end en iPhone 7.

Hvis man skal på borgerservice, skal man så stadig bruge NFC?


Redigeret af kaizer - 27-April-2022 kl. 22:12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Logger jeg ind på nemid på min iPad og vælger opdater, kan ikke engang få lov til at opdatere. Den skriver: Fejl. Denne funktion kræver iPhone 7 eller nyere. Jeg skulle mene at min iPad er nyere end en iPhone 7.


Ja, men det er ikke en iPhone.....
Du mangler en NFC læser i din iPad.

Borgerservice klarer det uden NFC.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 27-April-2022 kl. 22:13
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 22:30

Hej.

MitID kan bruges fra en kodeviser, en app, en kodeoplæser eller en chip.


Man behøves altså ikke at bruge en mobil med en App. Der findes andre muligheder. De første tre MitID kodevisere eller MitID kodeoplæsere er gratis.

Hilsen Carsten.


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Passet eller kørekortet skal jo bruges til at verificere ID-oplysninger i NemID. 


Gælder det også hvis man skal på borgerservice?

Edit: Er besvaret tidligere.



Redigeret af kaizer - 27-April-2022 kl. 22:44
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Logger jeg ind på nemid på min iPad og vælger opdater, kan ikke engang få lov til at opdatere. Den skriver: Fejl. Denne funktion kræver iPhone 7 eller nyere. Jeg skulle mene at min iPad er nyere end en iPhone 7.


Ja, men det er ikke en iPhone.....
Du mangler en NFC læser i din iPad.

Borgerservice klarer det uden NFC.


Klaus

Så havde det da været nemmere hvis de havde skrevet: Du skal aktivere NFC. Det skete da jeg prøvede på telefonen.


Redigeret af kaizer - 27-April-2022 kl. 22:45
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Så havde det da været nemmere hvis de havde skrevet: Du skal aktivere NFC. Det skete da jeg prøvede på telefonen.


Der er vel ingen grund til at bede dig om at aktivere NFC, når du ikke har det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Så havde det da været nemmere hvis de havde skrevet: Du skal aktivere NFC. Det skete da jeg prøvede på telefonen.


Der er vel ingen grund til at bede dig om at aktivere NFC, når du ikke har det?

Klaus

Det kan man mene; jeg havde blot glemt det. Hvis men ikke ved det, begynder man måske at undre sig over at det ikke virker når der henvises til en iPhone 7 eller nyere. Hvad får man besked på hvis man forsøger at opdatere NemID på en Android telefon uden NFC?



Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det blir ikke mere korrekt af at du skriver det igen. Du kan ikke oprette via NemID, og der skal bruges pas eller kørekort.

Jo, det kan man altså godt - under de rette forudsætninger.

Passet eller kørekortet skal jo bruges til at verificere ID-oplysninger i NemID. 

Men hvis ens ID-oplysninger i NemID i forvejen er verificerede, så kan man fint oprette MitID udelukkende vha. NemID.

En hel del især ældre borgere har i sin tid fået oprettet deres NemID på Borgerservice. Og i den forbindelse er deres ID blevet verificeret. 

Mange af os andre har oprettet NemID online eller via vores netbank. Og vi skal "den tunge vej" og bruge pas eller kørekort for at få ID-oplysningerne verificeret i NemID, før vi kan få MitID
   




Det er korrekt, men det var ikke det Kasper skrev.
 


At du ikke forstår det, gør det jo ikke forkert! Wacko
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det blir ikke mere korrekt af at du skriver det igen. Du kan ikke oprette via NemID, og der skal bruges pas eller kørekort.

Jo, det kan man altså godt - under de rette forudsætninger.

Passet eller kørekortet skal jo bruges til at verificere ID-oplysninger i NemID. 

Men hvis ens ID-oplysninger i NemID i forvejen er verificerede, så kan man fint oprette MitID udelukkende vha. NemID.

En hel del især ældre borgere har i sin tid fået oprettet deres NemID på Borgerservice. Og i den forbindelse er deres ID blevet verificeret. 

Mange af os andre har oprettet NemID online eller via vores netbank. Og vi skal "den tunge vej" og bruge pas eller kørekort for at få ID-oplysningerne verificeret i NemID, før vi kan få MitID
   




Det er korrekt, men det var ikke det Kasper skrev.
 


At du ikke forstår det, gør det jo ikke forkert! Wacko
Jo Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er korrekt, men det var ikke det Kasper skrev.
 



Jeg skrev at man kan oprette en funktionel MitID uden pas, du påstod man ikke kunne. Jeg viste dig instruktionen, fra Mit-ID, til at gøre dette. 

Nogen gange er det faktisk ok, at erkende at man ikke har retLOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu