|
Min Android fra sidste år har ikke NFC? |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10443 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bliver mere og mere mystisk. Jeg oprettede i sin tid NemID online, og jeg havde hverken brug for pas eller kørekort da jeg oprettede MitID (efter Kaspers metode). Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det kan lade sig gøre hvis du har ID verificeringen med fra NemID. Og det har jeg ikke set du har skrevet nogen steder. Meningen med MitID er at der ikke skal kunne snydes med anden person, derfor er verificeringen af personen altafgørende for at få et brugbart MitID. Der findes undtagelser for ældre og handikappede, som kan blive verificeret på Kommunen. Og få udleveret en kodeviser istedet for en smartphone.
Redigeret af Munch - 28-April-2022 kl. 15:33 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det samme her. Har ikke haft noget gyldigt pas i 10år, og jeg har ikke været oppe hos borgerservice, men det er da også lykkes mig uden problemer at få oprettet MitID.
|
||
Mvh Jesper
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du kørekort på din telefon? Klaus
|
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nope, det kræver nemlig et pas
Redigeret af Axlon - 28-April-2022 kl. 18:34 |
||
Mvh Jesper
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du henviser til en artikel der allerede er forældet. Derfor har jeg på fornemmelsen, at du ikke selv har MitID endnu. Så snart man får besked fra sin bank om at man er klar til MitID kan man bruge den vejledning som Kasper har linket til og oprette MitID uden brug af hverken pas eller kørekort. Det gjorde jeg selv for ca 3 måneder siden. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig har jeg fået MitID med verificering via kørekortet. Jeg tog på Kommunen for at få det ordnet, og fik yderliger 5-6 spørgsmål af privat karakter, som skulle verificere at jeg er den person jeg gir mig ud for. Det virker som om at verificeringen kan omgås, og så er MitID ikke 5 potter pis værd
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan jeg ikke få lov til. Når jeg følger linket og logger ind med nemid, får jeg at vide at: MitID kunne ikke oprettes. Før du kan få MitID, skal du opdatere NemID. Osv….
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du vrøvler i stedet for at erkende, at du tager fejl. Det absolut afgørende for, at man kan slippe for besværet med pas, kørekort, borgerservice etc. er, at man har fået besked fra sin bank om at man er klar til MitID. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har skam også fået besked fra min bank at jeg skulle ha MitID. Så må din Bank stå for verificeringen, eller er det som sagt ikke en større sikkerhed ift det tidligere NemID. Og her vil jeg ikke deltage længere med det sprogbrug som visse personer bruger
|
||
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og det har jeg fået besked om. Hvorfor virker skidtet så ikke?!
|
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg fik også MitID via min netbank.
Der poppede en besked op om at jeg skulle have MitID, og så trykkede jeg ok eller sådan noget liggende, og jeg blev så bedt om at logge ind med NemID, og så kunne jeg oprette MitID, meget nemt. |
||
Mvh Jesper
|
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |