recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Android fra sidste år har ikke NFC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Android fra sidste år har ikke NFC?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg fik også MitID via min netbank.
Der poppede en besked op om at jeg skulle have MitID, og så trykkede jeg ok eller sådan noget liggende, og jeg blev så bedt om at logge ind med NemID, og så kunne jeg oprette MitID, meget nemt.

Blev du ikke bedt om pas?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det absolut afgørende for, at man kan slippe for besværet med pas, kørekort, borgerservice etc. er, at man har fået besked fra sin bank om at man er klar til MitID.


Og det har jeg fået besked om. Hvorfor virker skidtet så ikke?! 
Det gør det også. Log ind på den siden "Få MitID med NemID" som Kasper tidligere har linket til, og følg vejledningen til punkt og prikke.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg fik også MitID via min netbank.
Der poppede en besked op om at jeg skulle have MitID, og så trykkede jeg ok eller sådan noget liggende, og jeg blev så bedt om at logge ind med NemID, og så kunne jeg oprette MitID, meget nemt.

Blev du ikke bedt om pas?
Nej jeg skulle ikke bruge noget pas.
Mvh Jesper
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det absolut afgørende for, at man kan slippe for besværet med pas, kørekort, borgerservice etc. er, at man har fået besked fra sin bank om at man er klar til MitID.


Og det har jeg fået besked om. Hvorfor virker skidtet så ikke?! 
Det gør det også. Log ind på den siden "Få MitID med NemID" som Kasper tidligere har linket til, og følg vejledningen til punkt og prikke.

Flemming 

Jeg følger linket. Trykker på “få MitID med NemID”. 

Får så besked på at MitID ikke kunne oprettes.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 22:14
Det er også der, jeg går i stå
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 22:15
Android= Plug and Play ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det absolut afgørende for, at man kan slippe for besværet med pas, kørekort, borgerservice etc. er, at man har fået besked fra sin bank om at man er klar til MitID.


Og det har jeg fået besked om. Hvorfor virker skidtet så ikke?! 
Det gør det også. Log ind på den siden "Få MitID med NemID" som Kasper tidligere har linket til, og følg vejledningen til punkt og prikke.

Flemming 

Jeg følger linket. Trykker på “få MitID med NemID”. 

Får så besked på at MitID ikke kunne oprettes.

Og hvad står der så på borger.dk, omkring opdatering af NemID?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 22:33
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

https://www.borger.dk/Om-borger-dk/Saadan-bruger-du-borgerdk/opdatering-af-id-oplysninger

Ja, det har jeg læst. Har fået besked fra banken for lang tid siden. Jeg har dens nyeste version af NemID. Det undrer mig at jeg ikke kan komme videre, når andre tilsyneladende blæser igennem. Endda uden pas, hvilket jeg ikke har. Har bestilt tid ved borgerservice. Den første jeg kunne få: D. 20. juni.....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det undrer mig at jeg ikke kan komme videre, når andre tilsyneladende blæser igennem. Endda uden pas, hvilket jeg ikke har. Har bestilt tid ved borgerservice. Den første jeg kunne få: D. 20. juni.....


Det er fordi "de andre" tidligere har fået bekræftet deres identitet i NemID.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 23:35
Jeg har lavet mange MitID installationer på ældres telefoner, og aktiveret kodevisere.

Det har intet at gøre med om du får besked fra banken, at det er din tur.

Det der afgør, hvordan du kan få MitID er, om Nem-ID oplysningerne er opdateret med en verifikation af din identitet eller ej.
Du kan ikke se nogen steder om dine oplysninger er opdateret og du kan (sikkert) heller ikke huske om de på et tidspunkt kan være blevet det.
Verificering kan f.eks. være sket, hvis du inden for den sidste tid har fået nyt kørekort eller nyt pas eller måske ved bankskifte.
I de tilfælde (og der er sikkert flere) kan du få MitID uden scanning af pas og får ikke de ovennævnte fejlmeldinger.

Er identiteten ikke verificeret, kan du selv kun gøre det ved at skanne passet og det er den eneste måde.

Hvis ikke du har et pas med chip og en telefon med NFC, kan du ikke selv gøre det, men skal have Borgerservice (hvor der mange steder er meget lange ventetider på at reservere plads) til at klare det. Der vil de forlange at se dokumentation, der beviser at du er den du påstår du er og stille nogen spørgsmål, som du skal besvare korrekt. Du kan, i stedet for at svare på spørgsmål, medbringe et vitterlighedsvidne og det kan være det nemmeste for mange.


Redigeret af Erik K - 28-April-2022 kl. 23:38
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2022 kl. 06:40
Fik nyt kørekort for 2år siden, så der blev min NemID nok opdateret med en verifikation af min identitet, hvilket nok så er forklaringen på at jeg kunne få MitID uden pas.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu