|
Min Android fra sidste år har ikke NFC? |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Blev du ikke bedt om pas?
|
||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10443 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det gør det også. Log ind på den siden "Få MitID med NemID" som Kasper tidligere har linket til, og følg vejledningen til punkt og prikke. Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej jeg skulle ikke bruge noget pas.
|
||||
Mvh Jesper
|
||||
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg følger linket. Trykker på “få MitID med NemID”. Får så besked på at MitID ikke kunne oprettes.
|
||||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6221 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er også der, jeg går i stå
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Android= Plug and Play ?
|
||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og hvad står der så på borger.dk, omkring opdatering af NemID?
|
||||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, det har jeg læst. Har fået besked fra banken for lang tid siden. Jeg har dens nyeste version af NemID. Det undrer mig at jeg ikke kan komme videre, når andre tilsyneladende blæser igennem. Endda uden pas, hvilket jeg ikke har. Har bestilt tid ved borgerservice. Den første jeg kunne få: D. 20. juni.....
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er fordi "de andre" tidligere har fået bekræftet deres identitet i NemID. Klaus
|
||||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Jeg har lavet mange MitID installationer på ældres telefoner, og aktiveret kodevisere. Det der afgør, hvordan du kan få MitID er, om Nem-ID oplysningerne er opdateret med en verifikation af din identitet eller ej.
Du kan ikke se nogen steder om dine oplysninger er opdateret og du kan (sikkert) heller ikke huske om de på et tidspunkt kan være blevet det. Verificering kan f.eks. være sket, hvis du inden for den sidste tid har fået nyt kørekort eller nyt pas eller måske ved bankskifte. I de tilfælde (og der er sikkert flere) kan du få MitID uden scanning af pas og får ikke de ovennævnte fejlmeldinger. Er identiteten ikke verificeret, kan du selv kun gøre det ved at skanne passet og det er den eneste måde. Hvis ikke du har et pas med chip og en telefon med NFC, kan du ikke selv gøre det, men skal have Borgerservice (hvor der mange steder er meget lange ventetider på at reservere plads) til at klare det. Der vil de forlange at se dokumentation, der beviser at du er den du påstår du er og stille nogen spørgsmål, som du skal besvare korrekt. Du kan, i stedet for at svare på spørgsmål, medbringe et vitterlighedsvidne og det kan være det nemmeste for mange. Redigeret af Erik K - 28-April-2022 kl. 23:38 |
||||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Fik nyt kørekort for 2år siden, så der blev min NemID nok opdateret med en verifikation af min identitet, hvilket nok så er forklaringen på at jeg kunne få MitID uden pas.
|
||||
Mvh Jesper
|
||||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |