recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min bærbar går amok! :S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin bærbar går amok! :S

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Min bærbar går amok! :S
    Sendt: 19-Maj-2010 kl. 13:08
Hey!

Sidste år i juni købte jeg en HP Pavilion dv6 bærbar (lorte køb), men whatever.

Jeg har lige formateret den, og installeret Win7 på den. Den er designet så åndssvagt så blæseren sidder under computeren (FLOT HP?), så den blir ekstremt varm.

Blæseren kører fuldstændig sindssygt konstant, og den blir mega varm!! Den går nogle gange ud, fordi den blir så mega varm. Så skal jeg lukke låget i og vente på den går i dvale og starte op igen.

Lige nu har jeg Firefox kørende, MSN, uTorrent og så streamer jeg musik. Den er fucker varm!!!

CPU-brug ligger og svinger mellem 35 og 100% hele tiden. Det er sindssygt :/

Her kan i se hvad der kører på den. Den er så varm lige nu, så jeg ikke kan røre ved det gitter ved udluftning og under computeren uden at brænde mig, og når jeg bruger touchpad'en til musen, kan jeg mærke den er ekstremt varm. Hvad skal jeg lige gøre?

Redigeret af ladiesman217 - 19-Maj-2010 kl. 13:10
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 13:51

Jeg har sat nogle gummifødder under min DV5000 så der bliver mere ventilation, så der er ingen problemer efter den kom en extra Cm højere op fra bordet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 14:46
Hjælper bare ikke meget, fordi jeg løfter allerede min med en bog eller lign.
Der er nok ikke andet end at konkludere at HP laver skod bærbare computere!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 14:52
et forslag kan være at du skruer ned for cpu'n hvis det altså virker på AMD? eller er det en Intel DV6 maskine?

Control panel -> hardware and sound - > power options -> edit plan settings
og vælg "change advanced power settings" udfra den profil du så har kørende.

her kan du sætte processor power management -> max. proc. state
og skrue lidt ned for max speed?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 14:56
Det er AMD Dv6 maskinen.

Hvis jeg skruer ned for CPU'en, så kan jeg ikke game, kan jeg?
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 15:10

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 15:11
Nu har jeg sat Maksimal processor tilstand tilslutte: 5%, det hjalp lidt på blæseren, men den er stadig varm? Eller hvordan gør man? :P

Redigeret af ladiesman217 - 19-Maj-2010 kl. 15:15
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 15:14
5% er godt nok også meget lidt.. normal var 70-80% ok...

btw lidt OT,
har maskinen været til rep? dv6000 serien med AMD processor er jo kendt for at grafik kort dør lige præcis pga. den bliver for varm, og wireless kortet er det første som viser problemet, ved dog ikke hvordan det hænger sammen, men alt ialt, så ser du flere gange at den bipper når den tænder, og der er sort skærm..
for at læse mere om det, så søg på HP DV6000 på google, ikke just gode nyheder, men godt at vide.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 16:06
Nej, den har ikke været til Rep, men jeg smider den til rep på lørdag så, for det kan satme ikke passe det her... skal bare lige have den tømt for ting og sager først Wink

tak for tippet Heart
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 01:53
Både Targus og Thermaltake laver passive underlag, der faktisk tager en hel del af varmen/støjen.
Niels
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

5% er godt nok også meget lidt.. normal var 70-80% ok...

btw lidt OT,
har maskinen været til rep? dv6000 serien med AMD processor er jo kendt for at grafik kort dør lige præcis pga. den bliver for varm, og wireless kortet er det første som viser problemet, ved dog ikke hvordan det hænger sammen, men alt ialt, så ser du flere gange at den bipper når den tænder, og der er sort skærm..
for at læse mere om det, så søg på HP DV6000 på google, ikke just gode nyheder, men godt at vide.

Så det er varmen det er galt med. Har to HP, en bærbar og en netbook. På begge gik det galt med grafikkortet, heldigvis inden for garantiperioden. Er der nu risiko for at det går galt igen? Synes ikke de er så varme.
Leif
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 05:27
Aller først så er det vist en lidt voldsom påstand du toner ud med, at HP er noget lort
- og at det er din  HP notebook der alene er skyld i problemet.
Det ku' jo også skyldes, at det var andre årsager - evt. en fejl 40 (evt. ubevidst) bl.a. fordi:
Ud fra dit screenshot af igangværende processer, så er der da noget helt galt med hukommelses- og cpu-forbrug for Firefox !
Er ikke selv FF-bruger, men har da hørt en masse folk udtale sig om, at netop Firefox bruger betydeligt færre ressourcer end IE.
Det er dog ikke just det dit skærmbillede viser. Men hvis denne påstand alligevel passer
- så ku' det evt. tyde på, at du har et eller andet problem med din Firefox browser's opsætning eller også hænger dette voldsomme cpu- hukommelses forbrug måske sammen med din Utorrent opkopling.
Muligvis kunne det også være, at du rent faktisk har noget "snask" liggende, der får dit cpu- og hukommelses forbrug til at være ekstremt højt ift. hvad der er normalt. ("snask" er faktisk tit årsagen til højt cpu forbrug)
Med "snask" mener jeg vira, malware, trojaner e.lign. dirty things.

Ud fra hvad jeg kan se af processer, så har du ikke rigtigt noget sikkerheds software kørende
og det er i min verden ikke særligt fornuftigt, når man samtidig er koblet på et eller andet fildelingshalløj,
hvor man aldrig kan være sikker på, hvad der bliver smidt rundt af ting og sager fra andre !  

Det ku' evt. også være, at der havde samlet sig en del støv og fedt omkring blæseren.
Her kunne en forsigtig støvsugning evt. klare dette problem.

I øvrigt tror jeg ikke helt, at du kan forvente særligt meget af en bærbar i den her kaliber, når det handler om, at bruge én sådan som spille maskine.
Den slags er overvejende beregnet til surf på nettet, lidt skriverier og en anelse billede og musik halløj. Og til nød kun spil, som ikke er særlige cpu- og gpu-krævende. 

Jeg har selv en HP dv8323 fra dv8000-serien, som har virket upåklageligt lige siden dag 1.

Jeg smed en Windows 7 Ultimate 32bit på for ca. 14 dg siden og den kører dejlig smooth og hurtigt og ingen varme problemer eller højt cpu og/el hukommelsesforbrug ! (bruger IE8) 
Virkelig en fornøjelse at arbejde på nu - efter at have brugt en ellers udemærket XP Home Premium.

Den er heller ikke beregnet decideret til at spille på. Men nogle spil kan den dog klare i lav opløsning. f.eks. NFS Underground, Red Alert 3 og Tiger Woods 2007 men absolut ikke i samme flydende stil, som min stationære kan. Hvilket jeg heller aldrig havde forventet.

Her er lige et screenshot af mine processer, cpu forbrug og ditto hukommelse. Med bl.a. CS4 (Photoshop) kørende.

Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu