recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min bærbare har ikke DVD-brænder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin bærbare har ikke DVD-brænder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Emne: Min bærbare har ikke DVD-brænder
    Sendt: 25-Juli-2005 kl. 02:53

Hej,

Min bærbare Compaq 2161 har DVD/CD combo-drev, der kun kan brænde CD'er. Desuden er det blevet noget larmende ved læseproblemer og opstart. Resten af maskinen er jeg helt tilfreds med.

Jeg overvejer at opgradere, så jeg

1) Kan få software, der kan brænde musik som ordinære cd'filer, det er vist cda-traks, de hedder. Nu kan jeg kun få wma'er.

2) Kan brænde DVD'er og evt. shrinke dem, har læst om freewareprogrammet DVD-shrink og desuden om rat-DVD.

De brændte skiver skal kunne afspilles på hhv. alm. cd-afspiller og på min Sony HDD/DVD-recorder.

Jeg ved ikke, om 2) er realistisk prismæssigt og fordi en DVD indeholder op til ca. 9GB. Jeg har nemlig lidt mindre i ledig diskplads. RAM=512MB, CPU=2GHz, OS=Win XP Home dansk, SP2.

Og kan 2) alligevel lade sig gøre: Følger der software, der ikke skal betales for efter nogen tid med et brænderdrev?

Tips, erfaringer og gode råd er mere end velkomne.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 12:22

Ønsker du at opgradere til en DVD-brænder så køb en ekstern det vil gøre processen lettere med 2 drev. Interne drev til notebooks er vist ofte også meget dyrere. Den plads du har brug for på din HD svarer til det medie du ønsker at brænde - dvs. en fyldt DVD kræver 4,35 GB. Med en brænder følger der vist næsten altid software med.

Claus

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 13:17

Hej Claus.

Takker! Kan du evt,. kort beskrive, hvordan processen lettes i forhold til nyt internt (og dyrt  ) drev?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu