recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min effektforstærker brummer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min effektforstærker brummer!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:00
De sidste tre er ikke koblet til, da de ikke rigtig kan kobles til på min 1008. Dvs. det er kun fronthøjttalerne, der brummer :)

Eller center og baghøjttalere kan også sagtens brumme, hvis jeg tilslutter dem til min surround forforstærker.

Redigeret af Leviathan.jk - 18-Juni-2013 kl. 13:02
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:18
Er alt jordet sammen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:26
Jep samme kontakt. Men hvorfor brummer min steroeforstærker ikke, når den bruges som effekt?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:44
Fordi din effektforstærker kræver en jordforbindelse, hvilket din stereo ikke gør, nu trækkes jorden gennem signalkablerne i stedet.

Prøv at monter en kort ledning mellem nogle chassisskruer på begge enheder, forsvinder, eller mindskes brum?

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:58
Nu er jeg så ikke med, og jeg indrømmer gerne, at jeg slet ikke er inde i dette. Men er jord ikke med tre ben, for indgangen i min effektforstærker er kun med to ben.

Kan du beskrive lidt mere om, hvad det er jeg skal prøve ;-)
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:14
Jeg har siddet og læst lidt med på sidelinjen. Jeg tror bestemt Klaus mener at du skal trække en ledning mellem din Integra og din anthem. Forståret på den måde at der på hvert apparat sidden en stelskrue mærket med et symbol der ligner en høtyv eller en gaffel. Mellem de to apparater forbindes altså et stykke ledning der er skruet fast til stelskruerne.
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Fordi din effektforstærker kræver en jordforbindelse, hvilket din stereo ikke gør, nu trækkes jorden gennem signalkablerne i stedet.

Prøv at monter en kort ledning mellem nogle chassisskruer på begge enheder, forsvinder, eller mindskes brum?

Klaus

man behøves ikke at forbinde DVD´en
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Som overskriften antyder, har jeg et problem med min Anthem PVA-5. Den brummer, når min forforstærker ikke er tændt, eller hvis jeg hører musik i stereo, brummer bag – og centerhøjttalerne, da min forforstærker nok slår fra i disse kanaler. Effekten brummer ikke, når der kun er tilsluttet højttalerkabler, men så snart jeg sætter RCA-kabler på, begynder den igen, også selvom jeg ikke tilslutter RCA-kablerne til noget i den anden. Når først forforstærkeren ”bruger” kanalerne, er der slet ikke noget at høre.
Har I en idé til, hvad der kan være galt?

Måske lidt som når en pladespiller, med 2 RCA stik plus en ledning til skrue fast bag på ens forstærker. Så ja det er ikke "bare" med at der er jord i ens stik til 220V.

Redigeret af skyking - 18-Juni-2013 kl. 17:01
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:16
Jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal gøre. Skal jeg have nye kabler?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:24

Jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal gøre. Skal jeg have nye kabler?

Nej, du skal ikke have nye kabler. Du skal bare finde en stump ledning - alm. el ledning er ok - og forbinde de to stel ved at skrue ledningen i en skrue i stellet.
Dvs. løsne en stelskrue og sætte det uisolerede af ledningen i klemme.

Redigeret af Brixen - 18-Juni-2013 kl. 18:25
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:47

Jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal gøre.

Godt at du i din signatur har skrevet hvor du bor, så et forummedlem kan tilbyde sin hjælp ;-)

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:47
Ok tak! Nu fangede jeg det langt om længe :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu