|
Min effektforstærker brummer! |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De sidste tre er ikke koblet til, da de ikke rigtig kan kobles til på min 1008. Dvs. det er kun fronthøjttalerne, der brummer :)
Eller center og baghøjttalere kan også sagtens brumme, hvis jeg tilslutter dem til min surround forforstærker. Redigeret af Leviathan.jk - 18-Juni-2013 kl. 13:02 |
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Er alt jordet sammen?
Klaus |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Jep samme kontakt. Men hvorfor brummer min steroeforstærker ikke, når den bruges som effekt?
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Fordi din effektforstærker kræver en jordforbindelse, hvilket din stereo ikke gør, nu trækkes jorden gennem signalkablerne i stedet.
Prøv at monter en kort ledning mellem nogle chassisskruer på begge enheder, forsvinder, eller mindskes brum? Klaus |
|
![]() |
|
Nu er jeg så ikke med, og jeg indrømmer gerne, at jeg slet ikke er inde i dette. Men er jord ikke med tre ben, for indgangen i min effektforstærker er kun med to ben.
Kan du beskrive lidt mere om, hvad det er jeg skal prøve ;-) |
|
|
|
![]() |
|
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Jeg har siddet og læst lidt med på sidelinjen. Jeg tror bestemt Klaus mener at du skal trække en ledning mellem din Integra og din anthem. Forståret på den måde at der på hvert apparat sidden en stelskrue mærket med et symbol der ligner en høtyv eller en gaffel. Mellem de to apparater forbindes altså et stykke ledning der er skruet fast til stelskruerne.
|
|
![]() |
|
nhj4 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
man behøves ikke at forbinde DVD´en
![]() |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Måske lidt som når en pladespiller, med 2 RCA stik plus en ledning til skrue fast bag på ens forstærker. Så ja det er ikke "bare" med at der er jord i ens stik til 220V. Redigeret af skyking - 18-Juni-2013 kl. 17:01 |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal gøre. Skal jeg have nye kabler?
|
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Nej, du skal ikke have nye kabler. Du skal bare finde en stump ledning - alm. el ledning er ok - og forbinde de to stel ved at skrue ledningen i en skrue i stellet. Dvs. løsne en stelskrue og sætte det uisolerede af ledningen i klemme. Redigeret af Brixen - 18-Juni-2013 kl. 18:25 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Godt at du i din signatur har skrevet hvor du bor, så et forummedlem kan tilbyde sin hjælp ;-) Klaus |
|
![]() |
|
Ok tak! Nu fangede jeg det langt om længe :)
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |