|
Min effektforstærker brummer! |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøver senere i dag, om det løser problemet
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Ok så er det prøvet, og det havde ingen effekt. Men måske jeg gør det forkert? Jeg spørger nok dumt nu, men har det nogen betydning, hvilke skruer jeg sætter ledningen fast på?
Edit: forkert formuleret, der er ikke rigtig andre end én mulighed på begge enheder.... Redigeret af Leviathan.jk - 18-Juni-2013 kl. 20:05 |
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Det lyder som stel/jord problem.
Muligt du bare ikke har ordentlig jord, og prøv bare at røre ved apparatet når det er tændt og køre fingeren henover......... Det er som om den "hopper" henover......... ikke??
Så byt fasen og få styr på jorden. Bank en jordspyd ,2 m, i og træk jord indtil, og sørg for at den har kontakt, og det har den ikke gennem maling.......... Ellers er der mismatchs med indgangsimpedanser........... hvis alle kabler er 100% ok. Hvis de ting er iorden, skal du ikke have et problem. Og hvorfor have effekt tændt, når du ikke har lyd igennem????? |
|
![]() |
|
Effekten er enten tændt eller slukket, jeg kan ikke styre dem enkeltvis, og det betyder, at mine center og baghøjttalere brummer, når jeg hører musik i stereo.... Nu er effekten helt stille :) men også slukket, og jeg kan ikke tænde den igen :S Jeg er bare ikke gode venner med den effekt. Men tak for hjælpen gutter! Nu tror jeg bare det er med at finde en ny. |
|
|
|
![]() |
|
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Kan du nu slet ikke tænde forstærkeren??
|
|
![]() |
|
Nope, nu er den død. Den har også opført sig mystisk i perioder i et stykke tid nu. Tror ikke den kunne forstå at blive slukket og tændt for mange gange inden for kort tid.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Hvor bor du henne i landet?
Klaus |
|
![]() |
|
Nørrebro, København :)
|
|
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Fysisk jord har intet med støjproblemer at gøre. Det handler kun om sikkerhed. Fatter ikke hvorfor denne myte har sneget sig ind i selv i seriøse fora som her på siden ![]() Hvis det kræver en fysisk jordforbindelse at lave støjfri løsninger ville det jo heller ikke være muligt at lave støjsvage systemer i et fly eller en bil, og det er jo ikke tilfældet. Stelforbindelser er vigtige, og forvirringen er formentlig opstået pga at man på engelsk refererer til ground hvilket på dansk oversættes til jord(forbindelse). Læs denne artikel og bliv klogere http://www.jensen-transformers.com/an/generic%20seminar.pdf Jeg hørte forfatteren til et seminar på en AES-konference, og han ved hvad han taler om.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Jord kan være en nødvendighed. Hvis apparaterne er bygget til at skulle bruge jord, vil det altid være en fordel at have jord. Ellers risikerer man at ende ud med at have 115 volt på kabinettet.
Klaus |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Ja, men så handler det også om sikkerhed, og IKKE om støjproblemer
![]() |
|
![]() |
|
bjorno ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
Det lyder bestemt som en jordsløjfe. Jeg havde same problem da jeg satte en ear 202 ref til mit anlæg, som forstærker til fronterne.
Mit problem viste sig i hovedsagen at stamme fra kabeltv nettet. Hvis du har tv sluttet til din receiver så prøv at tage det fra. Hjælper det? Jeg løste det med en ground breaker på antennekablet. https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H37479 Hvis du ikke har sat tv til, kan du prøve med en skille trafo. Jeg har en supra liggende og kan da godt køre forbid en dag jeg har tid, så du kan prøve den. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |