recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min effektforstærker brummer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min effektforstærker brummer!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:47
Jeg prøver senere i dag, om det løser problemet
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 19:55
Ok så er det prøvet, og det havde ingen effekt. Men måske jeg gør det forkert? Jeg spørger nok dumt nu, men har det nogen betydning, hvilke skruer jeg sætter ledningen fast på? 
Edit: forkert formuleret, der er ikke rigtig andre end én mulighed på begge enheder....

Redigeret af Leviathan.jk - 18-Juni-2013 kl. 20:05
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 20:07
Det lyder som stel/jord problem.

Muligt du bare ikke har ordentlig jord, og prøv bare at røre ved apparatet når det er tændt og køre fingeren henover......... Det er som om den "hopper" henover......... ikke??
Så byt fasen og få styr på jorden. Bank en jordspyd ,2 m, i og træk jord indtil, og sørg for at den har kontakt, og det har den ikke gennem maling..........
Ellers er der mismatchs med indgangsimpedanser........... hvis alle kabler er 100% ok.
Hvis de ting er iorden, skal du ikke have et problem.
Og hvorfor have effekt tændt, når du ikke har lyd igennem?????
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Effekten er enten tændt eller slukket, jeg kan ikke styre dem enkeltvis, og det betyder, at mine center og baghøjttalere brummer, når jeg hører musik i stereo....
Nu er effekten helt stille :) men også slukket, og jeg kan ikke tænde den igen :S Jeg er bare ikke gode venner med den effekt. Men tak for hjælpen gutter! Nu tror jeg bare det er med at finde en ny.
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 20:53
Kan du nu slet ikke tænde forstærkeren??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 21:09
Nope, nu er den død. Den har også opført sig mystisk i perioder i et stykke tid nu. Tror ikke den kunne forstå at blive slukket og tændt for mange gange inden for kort tid.  
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 21:10
Hvor bor du henne i landet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 21:13
Nørrebro, København :)
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Det lyder som stel/jord problem.

Muligt du bare ikke har ordentlig jord, og prøv bare at røre ved apparatet når det er tændt og køre fingeren henover......... Det er som om den "hopper" henover......... ikke??
Så byt fasen og få styr på jorden. Bank en jordspyd ,2 m, i og træk jord indtil, og sørg for at den har kontakt, og det har den ikke gennem maling..........
Ellers er der mismatchs med indgangsimpedanser........... hvis alle kabler er 100% ok.
Hvis de ting er iorden, skal du ikke have et problem.

Fysisk jord har intet med støjproblemer at gøre. Det handler kun om sikkerhed. 

Fatter ikke hvorfor denne myte har sneget sig ind i selv i seriøse fora som her på siden Smile

Hvis det kræver en fysisk jordforbindelse at lave støjfri løsninger ville det jo heller ikke være muligt at lave støjsvage systemer i et fly eller en bil, og det er jo ikke tilfældet. 

Stelforbindelser er vigtige, og forvirringen er formentlig opstået pga at man på engelsk refererer til ground hvilket på dansk oversættes til jord(forbindelse). 

Læs denne artikel og bliv klogere http://www.jensen-transformers.com/an/generic%20seminar.pdf

Jeg hørte forfatteren til et seminar på en AES-konference, og han ved hvad han taler om.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 21:34
Jord kan være en nødvendighed. Hvis apparaterne er bygget til at skulle bruge jord, vil det altid være en fordel at have jord. Ellers risikerer man at ende ud med at have 115 volt på kabinettet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jord kan være en nødvendighed. Hvis apparaterne er bygget til at skulle bruge jord, vil det altid være en fordel at have jord. Ellers risikerer man at ende ud med at have 115 volt på kabinettet.

Klaus

Ja, men så handler det også om sikkerhed, og IKKE om støjproblemer Wink
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Point: 961
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjorno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 15:28
Det lyder bestemt som en jordsløjfe. Jeg havde same problem da jeg satte en ear 202 ref til mit anlæg, som forstærker til fronterne.

Mit problem viste sig i hovedsagen at stamme fra kabeltv nettet. Hvis du har tv sluttet til din receiver så prøv at tage det fra. Hjælper det?

Jeg løste det med en ground breaker på antennekablet.

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H37479

Hvis du ikke har sat tv til, kan du prøve med en skille trafo. Jeg har en supra liggende og kan da godt køre forbid en dag jeg har tid, så du kan prøve den.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu