recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min effektforstærker brummer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min effektforstærker brummer!

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af bjorno bjorno skrev:

Det lyder bestemt som en jordsløjfe. Jeg havde same problem da jeg satte en ear 202 ref til mit anlæg, som forstærker til fronterne.

Mit problem viste sig i hovedsagen at stamme fra kabeltv nettet. Hvis du har tv sluttet til din receiver så prøv at tage det fra. Hjælper det?

Jeg løste det med en ground breaker på antennekablet.

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H37479    

Hvis du ikke har sat tv til, kan du prøve med en skille trafo. Jeg har en supra liggende og kan da godt køre forbid en dag jeg har tid, så du kan prøve den.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af opzoutenJa, men så handler det også om sikkerhed, og IKKE om støjproblemer [/QUOTE opzoutenJa, men så handler det også om sikkerhed, og IKKE om støjproblemer [/QUOTE skrev:

Nej ikke helt.

For er apparatet der burde være jordet, ikke jordet,

Nej ikke helt.

For er apparatet der burde være jordet, ikke jordet, så vil der være 115 volt på alle apparater (via skærmen på signalkablet). Er der så et andet apparat der er jordet - eksempelvis gennem et fællesantenneanlæg - vil jorden trækkes gennem skærmen på signalkablet og det kan give brum.

Derfor starter man med effektforstærkeren alene - brummer den?
Så slutter man forforstærkeren til (uden andet end kabler til effektforstærkeren koblet til) - brummer det nu?
Trin for trin kobler man flere ting til, indtil fejlen opstår.

Klaus
(hvis levevej er fejlsøgning på at muligt - og umuligt - udstyr)

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 18:43
Prøv lige at få styr på korrekte fase, på dine apparater. Har du en polsøger?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af bjorno bjorno skrev:

Det lyder bestemt som en jordsløjfe. Jeg havde same problem da jeg satte en ear 202 ref til mit anlæg, som forstærker til fronterne.

Mit problem viste sig i hovedsagen at stamme fra kabeltv nettet. Hvis du har tv sluttet til din receiver så prøv at tage det fra. Hjælper det?

Jeg løste det med en ground breaker på antennekablet.

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H37479

Hvis du ikke har sat tv til, kan du prøve med en skille trafo. Jeg har en supra liggende og kan da godt køre forbid en dag jeg har tid, så du kan prøve den.

Tak for tilbuddet, men da effekten er gået i stykke, giver det ikke rigtig mening. Men måske tager jeg imod tilbuddet senere, når jeg igen har effekt sat på systemet igen (og problemet stadig er der, vel at mærke). 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Prøv lige at få styr på korrekte fase, på dine apparater. Har du en polsøger?

Nej nej nej.............det har de kloge hoveder "overrooled"

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu