|
Min effektforstærker brummer! |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
nhj4 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Nej ikke helt. For er apparatet der burde være jordet, ikke jordet, så vil der være 115 volt på alle apparater (via skærmen på signalkablet). Er der så et andet apparat der er jordet - eksempelvis gennem et fællesantenneanlæg - vil jorden trækkes gennem skærmen på signalkablet og det kan give brum. Derfor starter man med effektforstærkeren alene - brummer den? Så slutter man forforstærkeren til (uden andet end kabler til effektforstærkeren koblet til) - brummer det nu? Trin for trin kobler man flere ting til, indtil fejlen opstår. Klaus (hvis levevej er fejlsøgning på at muligt - og umuligt - udstyr) |
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Prøv lige at få styr på korrekte fase, på dine apparater. Har du en polsøger?
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Tak for tilbuddet, men da effekten er gået i stykke, giver det ikke rigtig mening. Men måske tager jeg imod tilbuddet senere, når jeg igen har effekt sat på systemet igen (og problemet stadig er der, vel at mærke). |
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Nej nej nej.............det har de kloge hoveder "overrooled"
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |