Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
|
Sendt: 16-Januar-2011 kl. 14:44 |
Lad nu for hel.... trådstarter om hans køb. Det er jo købt og han er sikkert glad. Han har jo rådført sig før køb og truffet sit valg. Men lad os nu se nogle billeder!!  og hvorfor kommer og går denne tråd? Igår var den da helt væk.... og nu tilbage igen!
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
|
Sendt: 16-Januar-2011 kl. 16:14 |
hvordan lyder det?.....det var da ikke så svært
syntes at det er fedt at i har lagt et bugdet , og så startet helt fra bunden.
|
|
 |
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
|
Sendt: 16-Januar-2011 kl. 18:17 |
Fik lige set lidt mere info om de højttalere. Den centerhøjttaler ser godt nok lækker ud - det ligner, at den kan sparke godt igennem  Fronterne ligeså. Det er klart, at side- og baghøjttalerne gerne skulle passe til fronterne, men hvad er baggrunden for, at I valgte Dali Mentor 1 i stedet for Dali Mentor LCR? Nu kender jeg ikke Dali Mentor LCR, men den ser noget pænere og fladere ud. Det kan godt være, at Dali Mentor 1 har et større kabinet, så den kan producere en "bedre" lyd, men med placeringen taget i betragtning, så tror jeg umiddelbart, at I ville være bedre tjent med Dali Mentor LCR, der er 9,1 cm "fladere". Hvis det var mig, så var jeg nok gået efter det fladeste man kan få, der kan passe til klangmæssigt. Baghøjttalerne er placeret på en hylde. Ville det ikke være federe (pænere) at have dem hængende direkte på væggen eller er det fordi projektoren også skal stå på hylden? Hvor har I i øvrigt købt biografstolene og må man spørge hvad I gav for dem? De ser rigtig flotte og solide ud.
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 16-Januar-2011 kl. 19:41 |
|
 |
Therien
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
|
Sendt: 16-Januar-2011 kl. 20:16 |
L'er skrev:
Det lyder måske mærkeligt, efter det mange af jer siger med at rummet er for småt til så store højttalere, men højttalerne lyder nøjagtig ligeså godt herhjemme ved os, som de gjorde da vi hørte en demonstration af dem inden købet i butikken |
Jamen så er det jo perfekt. Det er i hvert fald FREMRAGENDE højtalere, ingen tvivl!
Ang. jeres T765 HD. Hvad gjorde Audessy for jer? Jeg har overvejet at låne den (eller T775'eren) til en lille test, nu hvor min egen skal til opdatering og effekten til service. Ser lidt frem til hvad rum korrektionen kan gøre for min akustik, som nævnt tidligere er lidt af en hænsko for mig.
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
 |
L'er
Guld medlem
Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
|
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 00:35 |
Aim skrev:
Jeg vil da meget gerne ta Otto opfordring og at spørge Lér om
baggrunden til valgt af de komponenter de har gjord og hvordan det
egenligt lyder ?
Har I haft andre højttalere hjemme på prøve ? Hvis ja hvordan oplevede I forskellen i lydbillede ?
Nu har jeg naturligvis ikke oplevet lyden i jeres rum, men fungere
surround lydbillede overhovede med de lidt unaturlige tætte placeringer
side og bag-højttalerne har ? forstået på den måde at kan man hører hvor
lyden kommer fra ?
|
I dag har faktisk været første gang hvor vi rigtigt har givet os god tid til at høre musik (ikke film endnu, da vi jo ikke har projektor og lærred endnu) derinde. Vi var stadigvæk meget imponeret af lyden. Der ville nok være for meget bas derinde for nogen, men vi elsker den ekstra bas de giver. Jeg kan ikke kommentere surround delen derinde endnu, da vi jo ikke har set film endnu og musikken kun er i stereo. Grunden til valget af højttalerne er, som Otto også skriver, langt fra nogle vi har valgt i farten, fordi Hi-Fi klubben anbefalede det første og det bedste. Vi har været i Hi-Fi klubben en del gange for at høre nogle forskellige højttalere, både i en billigere og dyrere klasse end Mentor 8. Udover det var vi også et smut forbi Otto (Tape Connection) nogle gange, for at høre nogle Audiovector højttalere. Vi var bl.a. også til et arrangement hvor en salgsgut derfra kom og fortalte og spillede fra nogle forskellige højttalere. Derudover var vi også et par andre steder. Audiovector går ind for at deres højttalere ikke skal have nogen lyd, så at sige. Sagt på en anden måde så skal deres højttalere ikke lyde på nogen speciel måde, men spille musikken på den måde musikken var tiltænkt. Lidt ligesom Pioneers plasmaskærme  Men den lyd var bare ikke os. Den var simpelthen for ren og måske for kedelig og steril hvis man kan sige det på den måde  Derfor valgte vi Dali'erne. De gav en mere "personlig" lyd der passede bedre til os. Vi har ikke haft andre højttalere hjemme på prøve nej. Det fandt vi ikke nødvendigt. Dumt ville nogen måske sige, men vi synes ikke at bassen er for voldsom og vi synes på alle måder at det er nogle gode højttalere. Men essensen af det hele er: Vi kan lide den lyd højttalerne giver, også i det rum. Korrekt lyd eller ej
Redigeret af L'er - 17-Januar-2011 kl. 07:27
|
Pioneer PDP-LX5090 PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U
|
 |
Aim
Guld medlem
Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
|
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 03:08 |
God tilbagemelding du kommer med L´er, personligt er jeg heller ikke så vild med at lyden bliver alt for steril og analytisk, så på den måde virker Mentor 8 som en fornuftigt nok valg. Det lyder da også til I har fået hørt på lidt forskelligt. Det må være et helt enormt lydtryk I kan lave i det rum, jeg kender dog ikke den reviecer særlig godt, men har den kræfter nok til at trække de højttalere ? De skal jo ha en del at leve af, men ellers kan jo også bare opgradere med en effektforstærker.
Som min afsluttene kommentar i hele højttaler snakken hvorvidt de er overkill til rummet, kan man jo bare sige. Man lever kun en gang og har man pengene og synes det er fedt, ja hvorfor så ikke bare gøre det, istedetfor det skal være korrekt tilpasset osv. Det bliver sku en for vild bio.
Synes lige I skal overveje det tip jeg gav mht at få beklædt området omkring lærred med lysdræbende filt, så I kan få et så stort lærrede så muligt, projektoren kan jo i den grad klare et rimlig stort lærred.
Held og lykke med det hele, og god fornøjelse nå I når så langt.
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
|
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 09:08 |
Ellers vil jeg gerne overtage dine front højttalere. De spiller hamrende godt! 
Anyhow. Det må være super fedt at have et rum kun til film. Især når i blæser op for en vild action film, hvor I kan fornemme hver enkelt skud og ligende.
I vil få meget glæde af det rum :-)
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
|
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 09:24 |
Tak for svar. Det var da et røverkøb med de biostole! Det er klart lækkert lavet med soklen, hvor de bagerste pladser er løftet lidt - det er jo gennemført  Nu kan I jo selv vurdere det når I når til projektor og surround, men jeg synes, at I skulle have med i overvejelserne: 1. at hænge baghøjttalerne på beslag (det vil se pænere ud og det giver mere frihed til at vinkle dem osv., så lyden bliver optimal. 2. hvis der er genskin fra væggene og loftet fra lærredet, at overveje at sætte sådan noget filt op som Aim omtaler (det forbedre billedet, men oplevelsesmæssigt gør det meget, at det bliver sort omkring billedet) 3. Hvis det var mig, så havde jeg nok lige taget forbi hifi-klubbent og hørt Dali Mentor LCR. Jeg kunne forestille mig, at nu hvor I har købt så meget hos hifi-klubben og når jeres Dali Mentor 1 praktisk set er ubrugte, så vil I nok kunne få lov til at opgradere jeres 2 sidehøjttalere til Dali Mentor LCR rimelig let. Med den fladere højttaler bliver det lettere at komme ind til de bagerste pladser, det vil se pænere ud og de ekstra centimeter højttaleren bliver trukket tilbage tror jeg gør en pæn forskel. Men det bliver fedt at få hjemmebio'en op at køre. Du/I må glæde jer vildt - det ville jeg, hvis jeg havde sådan noget heftigt udstyr på vej  Vidste i øvrigt ikke at Tape Connection havde Audiovector? Jeg googlede lige og fandt ikke andet end Monitor Audio Vector (som jeg ikke engang vidste hed "Vector" til sidst). Var det Audiovector eller Monitor Audio I hørte?
|
 |
L'er
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 11:59 |
1. Ja god idé. Det er også noget vi har overvejet. 2. Det med filten vil vi klart overveje hvis der bliver for lyst når lærredet kommer op 3. Det kan godt være vi i sidste ende, ender med at gøre det. På den anden side så er Mentor LCR over dobbelt så høj, så det er ikke sikkert vi har plads til den. Jeg mente faktisk Dynaudio og ikke Audiovector Men ja det bliver rigtig fedt endelig at få det op
|
Pioneer PDP-LX5090 PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 12:20 |
L'er skrev:
1. Ja god idé. Det er også noget vi har overvejet.
3. Det kan godt være vi i sidste ende, ender med at gøre det. På den anden side så er Mentor LCR over dobbelt så høj, så det er ikke sikkert vi har plads til den.
|
Du kan jo hænge Mentor LCR vandret, og så vidt jeg husker kan man dreje diskantenheden så den passer til ophængsmåden
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
L'er
Guld medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:25 |
Så kom Otto i går og satte projektor og lærred op. Det er virkelig blevet godt nu:-) det sidste store skridt er der nu og der er en herlig biograf stemning. Det var i den grad værd at vente på:-) nu skal vi have de sidste småting på plads: vi skal have alle kabler skjult så godt som muligt, vi skal have en multifjernbetjening(harmony 900), vi skal have projektoren kallibreret, og have hængt baghøjttalerne op. Så der kan godt gå lidt tid endnu før det hele er færdigt desværre:-(
|
|
 |