recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min fladskærm duer vist ikke til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin fladskærm duer vist ikke til YouSee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
klante Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Min fladskærm duer vist ikke til YouSee
    Sendt: 17-Maj-2011 kl. 23:35
Hej venner og eksperter !!
Jeg kører i dag Viasat via parabol og har 2 Zepto fladskærme.
Ønsker at erstatte Viasat med YouSee.
Men det er de to fladskærme vist ikke parate til !?
Jeg er absolut en teknisk novice, men det er mit indtryk at:
1) De to Zepto fladskærme klarer DVB-T og MPEG2
2) For at kunne køre YouSee skal fladskærmene have DVB-C og MPEG4
Hvis det er rigtig opfattet, er mine spørgsmål:
a) Kan man købe en box/converter der kan konvertere DVB-T til DVB-C og MPEG2 til MPEG4 ??
b) Jeg har prøvet at google mig frem til at en Triax HD207CX kan klare det - er det korrekt ??
c) Selv om b) skulle være rigtig opfattet, er det så den bedste løsning ??
d) Skal der i så fald én box/converter per tv eller blot én totalt ??
Det var mange spørgsmål - håber meget, at jeg kan få hjælp ??
Mange hilsner fra Ole
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 00:00
Du skal da have en Samsung HD boks fra YouSee, som du kan købe i DBA, både med og uden harddisk.
Det spiller.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 02:19
Ja eller en Abeo, Bluetinum, Clint, Triax eller Samsung eller anden kabel TV Tuner. Du kan ikke konvertere frra DVB-C til DVB-T så du skal bruge en anden remote, når du skifter kanal, men kan selvfølgelig købe en All in One remote.

Men skift dog de der Zepto skærme ud med noget ordenligt.
mvh Infinity
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 06:52
[QUOTE=klante]
a) Kan man købe en box/converter der kan konvertere DVB-T til DVB-C og MPEG2 til MPEG4 ??

Du vil vel gerne konvertere DVB-C MPEG2 og 4 til DVB-T Mpeg2?

Ja, sådanne bokse findes, men så taler vi om progfessioenlt udstyr, der koster en del mere end det du kan få 4 nye fjernsyn for.......

Du har 2 valgmuligheder:
1. Køb en DVB-C boks til hvert tv.
2. Køb nye tv.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af klante klante skrev:

Du vil vel gerne konvertere DVB-C MPEG2 og 4 til DVB-T Mpeg2?

Ja, sådanne bokse findes, men så taler vi om progfessioenlt udstyr, der koster en del mere end det du kan få 4 nye fjernsyn for.......

Du har 2 valgmuligheder:
1. Køb en DVB-C boks til hvert tv.
2. Køb nye tv.

Du kan måske lettest vælge mindst en HD box med harddisk, der udlejes af youSee.  Du er kun bundet i 6 mdr. så der er økonomisk overkommeligt.  

Og Klaus,  der skal nok lidt B&O fjernsyn ind blandt de 4 nye - før pengene bare kommer i nærheden af  at  overføre DVB-C muxer til et større antal DVB-T muxer.

Jeg kan ikke forstå at almindelige forbrugere, der selv fremhæver deres manglende viden,  bruger blot et sekund på at købe noget der ikke er standard.

Produkter - dvs. hardware - bygges i Kina, samles typisk i Østeuropa og koster stort set intet. Det er design, transport, reklamer, salg og levering, der udover momsen udgør det meste af prisen. Hvis et produkt ikke kan en given ting - så er der en standard løsning - her en youSee boks (eller en anden DVB-C boks) eller også er der kun  mulighed 2. ovenfor - smid væk og køb nyt (eller brugbart brugt)

Det kan ikke nytte at uvidende folk 'synes det er spild', for det bliver ikke anderledes, når et nyt 32" fjernsyn kan købes for ned til ~2000 kr.

Har du ike forstand indenfor et område - her fjernsyn - så hold dig midt på vejen. Har du ikke penge til det , så brug dine evner til at tjene nogle flere og kan du ikke det, kan du alligevel næppe være smart nok.  

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu