recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min første fladskærm (-:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin første fladskærm (-:

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fiedel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Min første fladskærm (-:
    Sendt: 12-Marts-2009 kl. 00:15

Ja ja, efter CRT´en havde udtjent sin værnepligt blev det tid til jeg skulle ha´ min første fladskærm.

Efter at have set på mangt og meget, faldt valget på en Pioneer PDP-5090H med tilhørende receiver (SC-LX71) og Bluray (BD-LX71).

Højtalerne er KEF RDM two hele vejen rundt, så er klangen dejlig ens uanset hvordan der panoreres. Sub´en er en Genelec 1092.

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:31
Det ser SUPER ud,og hvor er jeg misundelig på dig,vil godt ha den skærm,overvejer selv at købe den skærm,men ved ikke hvordan jeg skal overtale konen.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:39

Lækkert Pioneer udstyr og det ser rigtig godt ud med de kabelbakker!  Fed skærm og lækre KEF højtalere, top top top!

Kan se du har samme IKEA tvmøbel som jeg har  Ikke superkønt men billigt og funktionelt!

Eneste kritik punkt jeg har er placeringen af din forstærker. Fylder den ikke rigtig meget i stuen når den står oven på møblet? Jeg syntes den ser voldsom ud på billedet. Men det kommer selvfølgelig an på hvor stor din stue er?

/Halsted 

Til top
vito222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:48
Hej, det ser godt ud, men jeg vil nok ha´købt nogle højtalere som passer bedre til fladskærm.
Til top
fiedel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:20

Oprindeligt skrevet af vito222 vito222 skrev:

Hej, det ser godt ud, men jeg vil nok ha´købt nogle højtalere som passer bedre til fladskærm.

Hos mig er det lyden der gælder, og jeg ku ikke finde en skærm der passede til mine højtalere

Til top
fiedel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Lækkert Pioneer udstyr og det ser rigtig godt ud med de kabelbakker!  Fed skærm og lækre KEF højtalere, top top top!

Kan se du har samme IKEA tvmøbel som jeg har  Ikke superkønt men billigt og funktionelt!

Eneste kritik punkt jeg har er placeringen af din forstærker. Fylder den ikke rigtig meget i stuen når den står oven på møblet? Jeg syntes den ser voldsom ud på billedet. Men det kommer selvfølgelig an på hvor stor din stue er?

/Halsted 

Jooo, min stue er af rimelig størrelse og meget åben, den ser da lidt stor ud der hvor den står men planen er at få et ordentligt møbel hvis jeg kan finde et jeg kan li´. Skabet jeg bruger nu er fra tøsen´s gamle værelse

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af fiedel fiedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

/Halsted 

Jooo, min stue er af rimelig størrelse og meget åben, den ser da lidt stor ud der hvor den står men planen er at få et ordentligt møbel hvis jeg kan finde et jeg kan li´. Skabet jeg bruger nu er fra tøsen´s gamle værelse

http://www.frislev.com/ 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 11:28

Super lækkert set-up.

Højtalere: Pioneer laver faktisk nogle glimrende højtalere, selv om det måske ikke så kendt.

Jeg vedlægger et link, så kan du jo kigge på sagen, når/hvis det bliver aktuelt

http://www.pioneer.dk/dk/products/42/99/161/overview.html

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fiedel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 15:32

Ja, de ser fine ud, men jeg er meget glad for mine KEF og de er trimmet rigtigt godt ind til min stue sammen med sub´en.

Kunne dog godt tænke mig lidt mere i center bag, men det er ikke nemt at få plads til flere kasser

Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 19:38
Det ser godt ud!..

Hvordan håndterer din SC-LX71 stereo og hvordan med akustikken i forhold
til det hårde gulv?.. (kan se du har en MicroMega CD spiller, så du må
interessere dig en smule for lyd)
Til top
fiedel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 21:11

Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Det ser godt ud!..

Hvordan håndterer din SC-LX71 stereo og hvordan med akustikken i forhold
til det hårde gulv?.. (kan se du har en MicroMega CD spiller, så du må
interessere dig en smule for lyd)

Ja, jeg arbejder med lyd til dagligt, er ansat som audio konsulent og bygger studier og lign. til dagligt.

Receiveren gør det ganske godt i stereo, den er dejlig hurtig og har masser af dynamik men man kunne godt ønske sig lidt mere luft i lydbilledet hvis man "ser" på det med hifi ører.

Jeg har stadig min Nelson Pass klasse A rør hybrid stående inde på værelset, i den klasse kommer Pioneer´n ikke, men det vil jeg vove at påstå at det er der heller ikke andre surround receivere der gør. En surround receiver er efter min overbevisning et stort kompromis mellem en masse ting, men tager man den for hvad den er lavet til, så gør den det rigtigt godt og Pioneer´n er blandt nogle af de bedste jeg har hørt i den prisklasse.

Min akustik i stuen er lidt mere levende end normalt til bio, men den har en ret liniær decay tid frekvensmæssig set, så resultatet bliver ganske godt. Synes problemet mange gange i folks stuer er at man dæmper vildt meget med tæpper ting på væggene og lign. men alt dette giver normalt det resultat at man ender med et rum som er overdæmpet i det øvre frekvensområde. Spiller man så på et nogenlunde liniært anlæg kommer det så tit til at virke tungt og langsomt. Mine sofaer er i noget tykt stof med masser af hulrum og skum under, så de æder både noget top og har også lidt virkningen af en bass-trap. Jeg har tæppe på umiddelbart foran højtalerne og helt ind under sofaerne. Stuen er desuden åben i hele den ene side ud til et køkken alrum, så der er masser af luft.

Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 00:10
lækkert

Men sidder den stikkontakt ikke skævt ?
Til top