recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min første NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min første NAS

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 20:51
Har du slået ftp Osv. til ,og de forskellige streaming (dlna) ,discovery (Evt.upnp) services til .
Jeg havde desuden tildelt en fast IPadresse .

Redigeret af len61 - 25-November-2011 kl. 20:52
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 21:48
øhh upnp er til i routeren , de andre du nævner kan jeg ikke helt finde, Media player kan godt se min denon, popcorn hour , og Mobil på netværket ( tillad enhed)  så det undre mig min mobil ikke kan finde min denon så jeg kan afspille musik fra mobil til denon reciever
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Mikkel.Hansen Mikkel.Hansen skrev:

Ejer denne, og er mega tilfreds med DSM og Synology

Hva koster sådan en bandit ? har selv overvejet at få fat i den nemlig :)
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 22:32
Du kan bruge Raidar, til Bla. at se hvilken Ipadresse, du har, og komme ind i frontview på nas, så kommer der et Ui (frontview) hvor du kan ,skrue på div. indstillinger. 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 22:38
har siddet og kigget lidt len61, Dlna , unnp , ftb osv er aktiveret , men kan stadigvæk ikke fra min mobil se min Denon, medmindre jeg har min popcorn hour tændt, måske det er noget med tdc homebox, tjaa  ikke godt ihvert fald.

men indtil da tak len61
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 12:22
Skal min mobil ikke kunne se min nas også egentligt ( Dina) ?
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
ChristianRiis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2012
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianRiis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

Og en anden stor ting som jeg er ked af , f.eks med film MKV på min nas igennem popcorn hour a-200 , og srt ( tekst filer)  så har den ingen problemer med afspille filmen mkv, men den kan ikke se srt filen, kan det virkelig være rigtigt at denne Netgear Duo NAS ikke kan se SRT filer?

Hej Skyegale.

Jeg skriver fordi, jeg selv har præcis samme problem mellem min Netgear NAS og Popcorn Hour. Jeg har efter timers undren, forsøg og kamp stadig ikke fået held med at afspille mine SRT filer, der ligger på Netgear NAS'en. Når de selvsamme filer ligger på min gamle harddisk afspilles de unden problem.

Fik du løst problemet?
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 11:27
popcorn hour ,skal txt filen (srt,ssa,smi, og sub-idx)have samme navn som filen der afspilles (mkv,flv osv) Dvs Klaptorsk.mkv : Klaptorsk.srt ,ellers spiller det ikke sammen. Hvis du har slået Div protokoller til er der ikke probs, mener jeg kører samba (smb) til popcorn. Har en Duo og en Ultra ,alt spiller!

Redigeret af len61 - 18-Juni-2012 kl. 11:29
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianRiis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 14:13
Når jeg afspiller filmene fra min gamle Seagate-harddisk gennem USB er der, som sagt, ingen problemer. Det vil sige, at undertekstfilerne naturligvis har præcis samme navn som mkv-filerne, som du påpeger. Det er således ikke, Popcorn Hour, der synes at være problemet.

Det er kun, når jeg over netværket fra Ready NAS Duo skal afspille filmene. Når jeg åbner mappen med henholdsvis MKV og SRT fil i er det kun MKV-filen, der er synlig.

Kan løsningen være, at jeg forbinder Ready NAS DUO til Popcorn Hour med USB til USB fremfor at klare det over routeren?
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:11
Har du enablet read/write på dit share (media) på Duo !

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianRiis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:41
Det er jeg ikke helt klar over. Kan du måske pænt forklare en N00b, hvordan man gør det?

EDIT: Nu tror jeg, at jeg fandt ud af det. Jeg har vist nu enablet Read/write, og problemet er der stadig.

Redigeret af ChristianRiis - 18-Juni-2012 kl. 15:59
Til top
MRRasmussen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juni-2012
Sted: lolland
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MRRasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 11:20
Jeg har et spørgsmål til folk med mere forstand på Nas'er 

Jeg står og skal købe en nas til at stream Hd/bluray fra 
Men samtidige vil jeg gerne køre 2 diske som Backup ( ved ikke om det er raid 0) så familiens billedere er lidt mere sikkere
Og ha 2 diske til bare at lægger film og musik på 

ved ikke om folk forstår mig :D. Da jeg er ordblind 

På forhånd tak for hjælpen

Morten
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu