recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min første projekter, har fået et Tilbud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin første projekter, har fået et Tilbud

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Casper Andersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Min første projekter, har fået et Tilbud
    Sendt: 27-September-2006 kl. 01:19

Har mulighed for at købe en projektor af min kammerat. Det er en ældre sag en Infocus Litepro 220 (gik også under navnet boxlight 2002)

Aner ikke hvor gammel den er, men pæren skulle være ret ny. Den har været brugt på en kommunal instution, men jeg får kviterringen med, så det er legalt nok..

Jeg skal bruge den til mit medie center i stuen, og ikke andet lige foreløbeligt. Har aldrig ejet en projekter før men tænkte at denne kunne være god at starte ud med.. Men skal lige høre af herinde da jeg ikke har den store forstand på emnet. Umiddelbart har jeg disse kommentarer.

Specs kan ses her http://www.infocus.com/service/lp220/specs.asp

+Billig i anskaffelsespris (han vil have 1000kr)

+Sikkert udemærket til mit behov (mediecenter 800x600)

+Infocus = kendt mærke og god kvalitet.

+Er projektorverdenen ikke noget for mig er 1000kr ikke en herregård.

- Den er ret stor og jeg skal fabrikere et vægbeslag, da jeg tvivler på mit loft kan holde de 7,3kg den vejer.

- Synes den støjer lidt vel rigeligt (43db en mtr afstand) Den kommer til at hænge ret tæt på lytteposition.

-kort levetid på pæren. 500timer. Pæren skulle være tæt på ny dog.

-At jeg bliver så glad for at have projektor, at jeg farer ud og bruger mange penge på en bedre der er HD-ready osv, men den tid den sorg/glæde

Håber i kan give lidt åndelig vejlidning..

Mvh Casper

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 21:32

37 hits slet ingen kommentarer ??

Mvh Casper

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 21:45

Den larmer alt for meget, den kan ikke køre HD, den er 4/3 og jeg vil tro den er meget dårlig til video, det var de gamle Data projektore og du skal regne med at smide den ud når pæren går i stykker, en ny koster 2.000.- til 5.000.-.

Lej en og se om det er noget for dig og køb en ny 16/9 HD projektor, eks. LINK Min yngling er Hitachi TX200

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af Casper Andersen Casper Andersen skrev:

Har mulighed for at købe en projektor af min kammerat. /...../ Håber i kan give lidt åndelig vejlidning..

Hvad vil du egentlig vejledes i?

Afdelingen for åndelig vejledning meddeler, at du vil finde svaret i dig selv!

Så køb den uden at have set den vise billede, køb den efter et tjek eller lad være. Beslutningen er 100% din. Men lysstærk, højopløst eller lydløs er den altså ikke.

Som du også selv skriver er 1.000 kr. ikke en herregård. Og medmindre du køber den som beset gælder købeloven: Er der uoplyste fejl på den, kan du ophæve handelen. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 00:54
Jeg ville bare hjælpes lidt på vej... Tror sku jeg springer over og sparer sammen til en HD klar, der kan køre en højere opløsning. Det var mere hvis den var legendarisk fed eller en all time klassiker, så var der en fidus ved at invistere...

Takker for hjælpen..

Til top
Josse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Og medmindre du køber den som beset gælder købeloven: Er der uoplyste fejl på den, kan du ophæve handelen. 

Købeloven gælder ikke mellem private - i dette tilfælde tror jeg kun det er venskabet man kan ophæve

/Henrik
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af Casper Andersen Casper Andersen skrev:

Jeg ville bare hjælpes lidt på vej... Tror sku jeg springer over og sparer sammen til en HD klar, der kan køre en højere opløsning. Det var mere hvis den var legendarisk fed eller en all time klassiker, så var der en fidus ved at invistere...

Takker for hjælpen..

Velbekomme, og jeg kan godt forstå, at du nok vælger at springe tilbuddet over. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Josse Josse skrev:

Og medmindre du køber den som beset gælder købeloven: Er der uoplyste fejl på den, kan du ophæve handelen. 

Købeloven gælder ikke mellem private - i dette tilfælde tror jeg kun det er venskabet man kan ophæve

/Henrik

"Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private."

Det er faktisk ikke noget, jeg påstår. Mere om emnet på http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-340.html og i selve lovteksten. Det har også været oppe at vende i radioudsendelser på DR.

M.v.h. Carser

Til top
Josse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 12:44

Oprindeligt skrevet af Josse Josse skrev:

/Henrik

"Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private."

Det er faktisk ikke noget, jeg påstår. Mere om emnet på http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-340.html og i selve lovteksten. Det har også været oppe at vende i radioudsendelser på DR.

Jeg havde mest returret i tankerne.

Og ja, teknisk set har du ret. Hvis varen er defekt og sælger har (beviseligt) lovet at varen er OK, kan du kræve handelen ophævet. Men hvis sælger ikke er indstillet på det, har du kun domstolene at gå til, med deraf følgende omkostninger. Så i praksis er det kun venskabet som kan ophæves.

/Henrik
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 14:10

Ja. 

Så handl ikke med en, der bare vil sælge og ikke tænker på, om du vil blive tilfreds og på, om varen er i orden eller hvis ikke, så i det mindste er ærlig med det. Det er IMHO heller ikke en god kammerat.  

Og handler man: Papirer på det aftalte er ekstra vigtige ved en sådan privat handel.

M.v.h. Carser

Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 14:35

Ja. 

Så handl ikke med en, der bare vil sælge og ikke tænker på, om du vil blive tilfreds og på, om varen er i orden eller hvis ikke, så i det mindste er ærlig med det. Det er IMHO heller ikke en god kammerat.  

Og handler man: Papirer på det aftalte er ekstra vigtige ved en sådan privat handel.

Omg.. jeg ville aldrig låne dig en spade, da chancen for du kom tilbage med et krav om erstatning pga et eller andet var for stor.. hehe

Mht til projektor, så syntes jeg 1000 kr er så lidt, så der kan man næsten ikke gå galt i byen.

Redigeret af guvernator - 28-September-2006 kl. 14:37
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 15:04
Ham jeg evt skulle handle med er en god ven og bandkammerat, kunne sikkert godt få den hjem på prøve, men den værste iver og købetrang har lagt sig. Så jeg venter sku lidt endnu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu