Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 09:32 |
martin_p skrev:
Der er mulighed for at vise sin tråd jo, men hvorfor ikke lave et forum for dedikeret rum? hvorfor er i så sure overfor det forslag? |
Jeg forstår godt forslaget om opdeling og for min skyld kan det opdeles i 117 sub fora. Det eneste der så er lidt surt er at jeg, som er interesseret i både dedikeret og ikke dedikeret bio, skal klikke ind i forskellige fora fremfor bare at klikke ind i eet forum, men det er jo ikke verdens undergang 
Det der pisser mig lidt af i denne tråd er at nogle VIL bestemme om mit setup er en hjemmebio, stuebio eller noget 3. Det er der altså kun EEN til at bestemme og det er mig. Og indtil nu er der altså ikke kommet fakta på hvorfor min bio ikke er en hjemmebio. Så kan det godt være der sidder et par mennesker ude bag skærmen og skriver herinde at min bio ihvertfald IKKE er en hjemmebio. Det kan jeg sq ikke tage seriøst, beklager.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 09:46 |
furious jt skrev:
martin_p skrev:
Der er mulighed for at vise sin tråd jo, men hvorfor ikke lave et forum for dedikeret rum? hvorfor er i så sure overfor det forslag? |
Jeg forstår godt forslaget om opdeling og for min skyld kan det opdeles i 117 sub fora. Det eneste der så er lidt surt er at jeg, som er interesseret i både dedikeret og ikke dedikeret bio, skal klikke ind i forskellige fora fremfor bare at klikke ind i eet forum, men det er jo ikke verdens undergang 
Det der pisser mig lidt af i denne tråd er at nogle VIL bestemme om mit setup er en hjemmebio, stuebio eller noget 3. Det er der altså kun EEN til at bestemme og det er mig. Og indtil nu er der altså ikke kommet fakta på hvorfor min bio ikke er en hjemmebio. Så kan det godt være der sidder et par mennesker ude bag skærmen og skriver herinde at min bio ihvertfald IKKE er en hjemmebio. Det kan jeg sq ikke tage seriøst, beklager. |
Kald det hvad du vil, måske mener trådstarter, at et setup som dit ikke er en hjemmebio, der er nok ikke noigen 100% fast definition på hvad en hjemmebio er.
Jeg mener det kræver følgende: projektor, surround og dedikeret rum (eller i hvertfald et rum som er indrettet som andet end en standard stue  ).
Man kan vel bedst beskrive det som: En hjemmebiograf er et setup som prøver at gengive biografoplevelsen og det gør et 50" TV altså IKKE. Uagtet om det er et dyrt state-of-the-art TV eller ej, det gør et Logitech 5.1 surround heller ikke, det gør en normal stue heller ikke.
Om en eventuel opdeling skal hedde det ene eller andet, er ikke så vigtigt, bare man kan finde ud af hvad der er hvad.
PS: Dette er MIT synspunkt.
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 09:54 |
Hans j skrev:
furious jt skrev:
martin_p skrev:
Det der pisser mig lidt af i denne tråd er at nogle VIL bestemme om mit setup er en hjemmebio, stuebio eller noget 3. Det er der altså kun EEN til at bestemme og det er mig. Og indtil nu er der altså ikke kommet fakta på hvorfor min bio ikke er en hjemmebio. Så kan det godt være der sidder et par mennesker ude bag skærmen og skriver herinde at min bio ihvertfald IKKE er en hjemmebio. Det kan jeg sq ikke tage seriøst, beklager. |
Kald det hvad du vil, måske mener trådstarter, at et setup som dit ikke er en hjemmebio, der er nok ikke noigen 100% fast definition på hvad en hjemmebio er.
Jeg mener det kræver følgende: projektor, surround og dedikeret rum (eller i hvertfald et rum som er indrettet som andet end en standard stue  ).
Man kan vel bedst beskrive det som: En hjemmebiograf er et setup som prøver at gengive biografoplevelsen og det gør et 50" TV altså IKKE. Uagtet om det er et dyrt state-of-the-art TV eller ej, det gør et Logitech 5.1 surround heller ikke, det gør en normal stue heller ikke.
Om en eventuel opdeling skal hedde det ene eller andet, er ikke så vigtigt, bare man kan finde ud af hvad der er hvad.
PS: Dette er MIT synspunkt.
|
Jamen vi har alle lov til at have vores mening og det er fint med mig at du ikke synes mit setup kan betegnes som hjemmebio. Men den måde som eks. cars10 skriver så lyder det MEGET som om han vil diktere hvad der er hvad, og den går altså ikke. Ingen skal diktiere hvad mit setup skal betegnes som  Men derfor må de da godt synes at mit setup er noget lort og slet ikke en hjemmebio værdig, det er fint med mig, jeg har bare en anden opfattelse.
Hvis jeg synes det kræver mindst et 200" lærred for at kalde sit setup for en hjemmebio, så skal jeg da hellere ikke bestemme hvad netop DU skal kalde dit setup. Du synes sikkert stadig du har en hjemmebio på trods af et mndre lærred.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 09:54 |
hvorfor ikke glemme definitionerne?
der er da ikke nogen der kan være i tvivl om hvad en stue bio er - et setup som der er inde i en stue. dedikeret rum - et rum der kun har til formål at vise film. hvad der er inde i de forskellige rum er pi.... ligegyldigt. så er difenitionerne udryddet
|
|
 |
Hans j
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:06 |
furious jt skrev:
Jamen vi har alle lov til at have vores mening og det er fint med mig at du ikke synes mit setup kan betegnes som hjemmebio. Men den måde som eks. cars10 skriver så lyder det MEGET som om han vil diktere hvad der er hvad, og den går altså ikke. Ingen skal diktiere hvad mit setup skal betegnes som  Men derfor må de da godt synes at mit setup er noget lort og slet ikke en hjemmebio værdig, det er fint med mig, jeg har bare en anden opfattelse.
Hvis jeg synes det kræver mindst et 200" lærred for at kalde sit setup for en hjemmebio, så skal jeg da hellere ikke bestemme hvad netop DU skal kalde dit setup. Du synes sikkert stadig du har en hjemmebio på trods af et mndre lærred. |
Hvordan kommer du frem til, jeg synes dit setup er noget lort ?
Er et sommerhus noget lort, fordi det ikke er et hus ?
Er en mountainbike noget lort, fordi det ikke er en racercykel ?
osv.
Hvad dit setup angår, så er der da ingen tvivl om du har købt dig nogle gode produkter, jeg ville da gerne selv have disse i mit tv-setup, hvis bare de ikke var så pokkers dyre  , men det giver mig altså bare ikke en hjemmebiograf/home cinema eller hvad det nu hedder  .
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:09 |
Hans j skrev:
furious jt skrev:
Hvis jeg synes det kræver mindst et 200" lærred for at kalde sit setup for en hjemmebio, så skal jeg da hellere ikke bestemme hvad netop DU skal kalde dit setup. Du synes sikkert stadig du har en hjemmebio på trods af et mndre lærred. |
Hvordan kommer du frem til, jeg synes dit setup er noget lort ?
Er et sommerhus noget lort, fordi det ikke er et hus ?
Er en mountainbike noget lort, fordi det ikke er en racercykel ?
osv.
Hvad dit setup angår, så er der da ingen tvivl om du har købt dig nogle gode produkter, jeg ville da gerne selv have disse i mit tv-setup, hvis bare de ikke var så pokkers dyre  , men det giver mig altså bare ikke en hjemmebiograf/home cinema eller hvad det nu hedder  .
|
Du har misforstået mig  Jeg siger ikke du synes mit setup er noget lort, det var bare en generel bemærkning og slet ikke møntet på dig 
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:11 |
nu kan jeg kun snakke for mig selv. jeg har brugt en del kroner på mit setup. derfor nager det mig at jeg ikke har det forbandede rum, som gør at man ikke længere behøver at gå på kompromi. uanset hvor mange flere kroner jeg hælder i skidtet, bliver det bare aldrig fuldendt uden det forbandede rum. Længere er den ikke .....FOR MIG
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:13 |
p.las skrev:
nu kan jeg kun snakke for mig selv. jeg har brugt en del kroner på mit setup. derfor nager det mig at jeg ikke har det forbandede rum, som gør at man ikke længere behøver at gå på kompromi. uanset hvor mange flere kroner jeg hælder i skidtet, bliver det bare aldrig fuldendt uden det forbandede rum. Længere er den ikke .....FOR MIG | edit: måske vil hangen til at opgradere forsvinde, hvis man havde sin egen lille hule at gå ind i
|
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:15 |
p.las skrev:
nu kan jeg kun snakke for mig selv. jeg har brugt en del kroner på mit setup. derfor nager det mig at jeg ikke har det forbandede rum, som gør at man ikke længere behøver at gå på kompromi. uanset hvor mange flere kroner jeg hælder i skidtet, bliver det bare aldrig fuldendt uden det forbandede rum. Længere er den ikke .....FOR MIG |
Jeg har det på præcis samme måde selvom jeg kun har brugt en brøkdel på mit setup ift. dit.
Og jeg tror nu ikke trangen til at opgradere forsvinder hvis man får et dedikeret rum, tværtimod 
|
|
 |
Hans j
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:28 |
furious jt skrev:
p.las skrev:
nu kan jeg kun snakke for mig selv. jeg har brugt en del kroner på mit setup. derfor nager det mig at jeg ikke har det forbandede rum, som gør at man ikke længere behøver at gå på kompromi. uanset hvor mange flere kroner jeg hælder i skidtet, bliver det bare aldrig fuldendt uden det forbandede rum. Længere er den ikke .....FOR MIG |
Jeg har det på præcis samme måde selvom jeg kun har brugt en brøkdel på mit setup ift. dit.
Og jeg tror nu ikke trangen til at opgradere forsvinder hvis man får et dedikeret rum, tværtimod  |
Off topic: Jo det gør den. Jeg skal bare lige have lidt mere effekt, ny projektor og flere stole og og og og og og og  .
Bor man i hus, har de fleste mulighed for at lave et dedikeret rum, men så bryder det med WAF, enten i huset eller i haven(anneks)  .
Redigeret af Hans j - 01-Juli-2011 kl. 10:29
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:32 |
Hans j skrev:
furious jt skrev:
p.las skrev:
Og jeg tror nu ikke trangen til at opgradere forsvinder hvis man får et dedikeret rum, tværtimod  |
Off topic: Jo det gør den. Jeg skal bare lige have lidt mere effekt, ny projektor og flere stole og og og og og og og  .
Bor man i hus, har de fleste mulighed for at lave et dedikeret rum, men så bryder det med WAF, enten i huset eller i haven(anneks)  . | jeg bor i hus - jeg har bare fyldt det op med børn i stedet
|
|
 |
Hans j
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:39 |
p.las skrev:
Hans j skrev:
furious jt skrev:
p.las skrev:
Bor man i hus, har de fleste mulighed for at lave et dedikeret rum, men så bryder det med WAF, enten i huset eller i haven(anneks)  . |
jeg bor i hus - jeg har bare fyldt det op med børn i stedet  |
Så byg et anneks 
Redigeret af Hans j - 01-Juli-2011 kl. 10:39
|
 |