recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemme BIO/FLADSKÆRM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemme BIO/FLADSKÆRM

Besvar Besvar Side  <1 212223
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

nu kan jeg kun snakke for mig selv.
jeg har brugt en del kroner på mit setup. derfor nager det mig at jeg ikke har det forbandede rum, som gør at man ikke længere behøver at gå på kompromi. uanset hvor mange flere kroner jeg hælder i skidtet, bliver det bare aldrig fuldendt uden det forbandede rum. Længere er den ikke .....FOR MIG

Jeg har det på præcis samme måde selvom jeg kun har brugt en brøkdel på mit setup ift. dit.

Og jeg tror nu ikke trangen til at opgradere forsvinder hvis man får et dedikeret rum, tværtimodLOL

Off topic: Jo det gør den. Jeg skal bare lige have lidt mere effekt, ny projektor og flere stole og og og og og og og LOL.

Bor man i hus, har de fleste mulighed for at lave et dedikeret rum, men så bryder det med WAF, enten i huset eller i haven(anneks) Wink.

Vi har købt et hus med en uudnyttet tagetage. Så når vi skal have taget den i brug SÅ får jeg mit eget dedikerede rum til min bio. Det bliver sq lækkert og Så skal der lures i jeres (jer som har dedikerede bio'er) tråde og samles inspirationSmile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:43
"jeg bor i hus - jeg har bare fyldt det op med børn i stedet  "

Ditto - da nr. 3 kom røg Far´s kontor, så hjemmebio bliver først når ungerne er flyttet hjemmefra. LOL

Redigeret af Soko - 01-Juli-2011 kl. 10:44
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:46

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

nu kan jeg kun snakke for mig selv.
jeg har brugt en del kroner på mit setup. derfor nager det mig at jeg ikke har det forbandede rum, som gør at man ikke længere behøver at gå på kompromi. uanset hvor mange flere kroner jeg hælder i skidtet, bliver det bare aldrig fuldendt uden det forbandede rum. Længere er den ikke .....FOR MIG

Jeg har det på præcis samme måde selvom jeg kun har brugt en brøkdel på mit setup ift. dit.

Og jeg tror nu ikke trangen til at opgradere forsvinder hvis man får et dedikeret rum, tværtimodLOL

Off topic: Jo det gør den. Jeg skal bare lige have lidt mere effekt, ny projektor og flere stole og og og og og og og LOL.

Bor man i hus, har de fleste mulighed for at lave et dedikeret rum, men så bryder det med WAF, enten i huset eller i haven(anneks) Wink.

jeg bor i hus - jeg har bare fyldt det op med børn i stedet

Så byg et anneks Thumbs Up

det må jeg ikke
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:49

det må jeg ikke

Hvorfor ikke, er det kommunen eller øverste myndighed som sætter grænsen ?

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:54

det må jeg ikke

Hvorfor ikke, er det kommunen eller øverste myndighed som sætter grænsen ?

jeg må kun udbygge 25% af grundarealet. det er mere eller mindre overskredet
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 10:57

jeg må kun udbygge 25% af grundarealet. det er mere eller mindre overskredet

ok, mange steder er byggeprocenten øget til 30%.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg ville personligt aldrig kunne få bio-fornemmelse på andet end et 125"+ billede! 

Alt under 125" kan KUN udgøre sig for at være en alm. stue! ...  

(yak... og sådan kan man blive ved) 
Hvis det er min kommentar du hentyder til, så er det da den værste omgang crap at fyre af og viser, at du ikke har forstået hvad jeg skriver. Min pointe er jo netop, at det er individuelt hvad man får bio-fornemmelse af. Jeg taler jo ikke for, at der skal være en minimums-størrelse for at det kan kaldes hjemmebio, og jeg taler heller ikke for, at der skal være en opdeling hvor alt over 100" er hjemmebio og alt under er stuebio. Siger netop, at denne opdeling er umulig, da det er forskelligt hvad vi opfatter som "bio-fornemmelse".
Eneste opdeling der ville give mening, er noget der præcist kan defindes.. Stue/dedikeret. TV/Projektor.

Vi bliver aldrig enige Smile 
- Lige nu har vi et lille 100" lærred, og en skod projektor. Vi har dog kig på en Optoma HD82. Hvilket vil stille os helt tilfreds. Det vil for os være en hjemmebio - og det ændre reglen stue/dedikeret altså ikke på. Det vil stadigvæk give os en god oplevelse - og en biograf oplevelse når lyset er slukket..
Ikke enige? Det virker ikke som om, du læser hvad jeg skriver! Hvilke af de ting jeg skriver, er du uenig i? Vi to har forskellig opfattelse af, hvad der giver den rette bio-fornemmelse. Uenig? Derfor skriver jeg, at det er subjektivt. Uenig? Da der ikke er enighed om, hvad der er hjemmebio eller ej i tråden, skriver jeg, at det ikke giver mening at splitte op i hjemmebio og stuebio f.eks. men at eneste opdeling der giver mening, er præcise definitioner som f.eks. "dedikeret" og "stue", da disse begreber ikke er subjektive! Forklar gerne hvor du er uenig... For jeg kan ikke læse det ud fra det du skriver.

Uenig i at vi skal have det delt op - da jeg mener det er komplet lige gyldigt.

Lad det blive som det er. 

Redigeret af RuneH - 01-Juli-2011 kl. 15:55
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 16:14
Som et indspark i debatten har der været oprettet 25 nye tråde i 'Min hjemmebio' siden 13-juni til idag 1-juli, altså i snit godt 1 stk om dagen. Spørgsmålet er om det kan betale sig at opdele disse i 2 (eller flere) underfora. Det kan da ikke være for trafikkens skyld vil jeg mene.

Edit: Det er nu ikke nye indlæg der er kommet, men der har været indlæg til 25 forskellige tråde - nye´som gamle...

Redigeret af cnn3 - 01-Juli-2011 kl. 16:25
mvh Christian
Til top

Besvar Besvar Side  <1 212223

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu