Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:04 |
Jeg vil gi CARS10 lidt ret. Hvor går grænsen for hjemmebio/fladskærm. Jeg må da indrømme, uden at træde på nogen, jeg griner da også lidt af nogle af de opsætninger der er herinde. Men det er jo et frit forum, og alle skal da være velkomne til at vise sit udstyr. Det gir inspiration til os allesammen. Måske man kunne splitte det op - hjemmebio/stuebio. Men mange stuer er jo også en slags hjemmebio, eller kan forvandles dertil med mørklægning osv, så hvad skal man så kalde det.?
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:12 |
Så vil jeg komme med en opfordring til CARS10: Kom med en defintion på hvad en hjemmebio skal indeholde, før den er berettiget til at få lov at have plads i hjemmebio-kategorien i forummet.
- Skal der som minimum være en projektor? Hvad så med en 106" fladskærm, må den ikke kaldes for hjemmebio? Hvis eneste krav er projektor, er det så en hjemmebio hvis jeg sætter en transportabel projektor op derhjemme og projektorer et 23" billede op på en papkasse?
- Skal der være surround? Er et 5.1 pc-sæt fra Sandberg til 300 kr. godtnok til hjemmebio, men et 30.000 kr. stereosetup er ikke?
- Skal en hjemmebio være i et dedikeret rum, eller må det gerne være i stuen? Skal den kunne mørklægges?
- Skal der være popcornmaskine en hjemmebio?
Det er nemt nok at pege ad problemet uden at komme med en reel løsning.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:13 |
Come on. Det er ikke alle som har pladsen og pengene til at gå all in. Nogle har faktisk en ganske almindelig bolig som absolut ikke egner sig til en opsætning som er THX approved/whatever.
At i absolut mener at en hjemmebio er med JVC projektor, Lexicon/Anthem processor og top of the line højttalere, det griner JEG over. Hvis i har et problem med "hjemmebio" bliver brugt om opsætninger med fladskærme, så kald jeres opsætinger for professionelle biografer eller hold jer væk fra denne side.
Jeg synes sq denne debat er en anelse snobbet..
|
 |
CARS10
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
|
Jeg håber ikke at dette emne er blevet misforstået,men jeg elsker at kigge på folk's grej,om det så er et 20" eller et 60".Det jeg mener er jo bare at det er ikke en "bio"
carsten
|
 |
martin_p
Guld medlem
Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
|
Jeg har lige hurtigt skimmede div inlæg igennem, og jeg ville gerne gi CARS10 ret i at der burde være flere forums, så man havde et der hed hjemmebio og stuebio. Mange søger tit inspiration hvis de skal i gang med en hjemmebiograf med lærred og projektor, og der kan det godt være lidt belastende hvis man først skal kigge 10 inlæg igennem før man når til en med dedikeret rum, lærred og projektor. Derfor mener jeg også man burde dele div forums op. Jeg har tit ville skrive et indlæg ligesom cars10 har gjort, men frygtet at man ville få hugget hovedet af ligesom han så lige har fået gjort, men nu hvor han endelig har oprettet et indlæg som dette, vil jeg gerne støtte ham. Husk nu det er ikke kritik til jer med stuebio'er, det ville bare være rart med et fora, hvor der kun er dedikeret rum med lærred og projektor, så man ikke skal kigge 20 indlæg igennem for at finde inspiration.
|
 |
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Point: 412
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:17 |
CARS10 skrev:
Jeg håber ikke at dette emne er blevet misforstået,men jeg elsker at kigge på folk's grej,om det så er et 20" eller et 60".Det jeg mener er jo bare at det er ikke en "bio"
carsten |
Jeg er fuldstændig enig i det du skriver herover.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:20 |
martin_p skrev:
JMange søger tit inspiration hvis de skal i gang med en hjemmebiograf med lærred og projektor, og der kan det godt være lidt belastende hvis man først skal kigge 10 inlæg igennem før man når til en med dedikeret rum, lærred og projektor. Derfor mener jeg også man burde dele div forums op. |
Det synes jeg er et ganske fornuftigt argument for at dele det mere op. Så gentager jeg dog mig selv igen: Hvordan skal dette defineres?
Hvis eneste minimum i en hjemmebio er en projektor, så kommer du alligevel til at bladre igennem rigtigt meget før du finder en der har et dedikeret rum - og der går måske lige så lang tid før du finder en der har "bygget" en hjemmebio fra bunden, med lydisolering, rumkorrektion mm. Det er derfor umiddelbart ikke så nemt som det lyder "bare" at dele forummet op.
|
 |
CARS10
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:24 |
Hej martin og tak fordi du har forstået hvad jeg mener.
Det er jo ikke for at være kritisk over for "stue bio" for jeg har jo selv 3 af dem.Det er begrebet hjemme bio der er blevet udvandet herinde som jeg mener.
carsten
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:26 |
Så lav et forum for "professionel bio setup" med hele svineriet. Og lad os så beholde "Min Hjemmebiograf" forummet til det som det blir' brugt til
|
 |
Therien
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:26 |
CARS10 skrev:
Therien.
At du gider at sætte dig ned på det plan. |
Ja du må undskylde.. Men jeg føler ikke jeg bevæger mig på et plan vi ikke var på i forvejen 
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
 |
martin_p
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:32 |
Hey Jonaskp
Jeg synes at for man kan kalde det en hjemmebio, så skal der være en projektor, lærred og surround lyd 5.1 6.1 eller 7.1 osv. Man kunne også have et forum der hed dedikeret rum hvor der var regler for hvad rummet skulle indeholde for at man kunne ligge billeder ind. Tjek nu f.eks biojensen.dk han har også regler for hvad ens bio skal indeholde, før han gider smide billeder op af ens setup.
Jeg mener også Jonas_H sendte mig en link til en Norsk hjemmeside, hvor der var forums kun til dedikeret bio rum, men dæmpning osv. Det var måske også en ide.
|
 |
martin_p
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:35 |
Hallo, hvorfor bliver folk så fornærmet. Det er jo ikke kritik vi kommer med, men en ide til hvordan man kan gøre det nemmere for folk at finde inspiration til deres byggeprojekter.
|
 |