recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemmebif
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemmebif

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Emne: Min hjemmebif
    Sendt: 26-Maj-2007 kl. 13:49

Her lidt billeder fra skærmen i aktion,  Sharp 37 XD1E.

 

 

 

Set lidt udefra.

Reolen er model Rebus fra Vantinge Møbelindustri

 

Til top
Gus2000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 22:58

Ser godt ud! Meeen skal der ikke nogen ledninger til al det grej? ;)

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 23:31
Hehe...er det Photoshoppet væk?
Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 00:38

Jep der skal en del ledninger til, og ja...det har været et stort arbejde at få dem skjult

Der er muret/fræset en kabelbakke ind i væggen mellem tv og reol. Derefter tapetseret og malet.

Så nej der er ikke fusket med Photoshop

 

 

 

Til top
Kække_Pepe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 19:45

Hej kender..

Personligt synes jeg at detaljen med at fræse en kabelbakke ind i væggen giver din opstilling en super nice detalje! Det var besværet værd, ser top godt ud, tillykke med det.

VED godt det ikke er flemming leth`s linolie forum MEN hvis du selv har lavet det kunne du kort beskrive fremgangsmåden, herunder værktøj osv?

Hvis det ikke er alt for vanskeligt vil jeg selv forsøge mig. Under alle omstændigheder SKAL min nye opstilling have din feature. Så må jeg ringe efter Esben murersvend...

Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N
Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Kække_Pepe Kække_Pepe skrev:

Hej kender..

Personligt synes jeg at detaljen med at fræse en kabelbakke ind i væggen giver din opstilling en super nice detalje! Det var besværet værd, ser top godt ud, tillykke med det.

VED godt det ikke er flemming leth`s linolie forum MEN hvis du selv har lavet det kunne du kort beskrive fremgangsmåden, herunder værktøj osv?

Hvis det ikke er alt for vanskeligt vil jeg selv forsøge mig. Under alle omstændigheder SKAL min nye opstilling have din feature. Så må jeg ringe efter Esben murersvend...

Hej Pepe

Jeg gjorde følgende:

1. Købte en kabelbakke (6 * 4 * 250 cm) i Silvan. En af de normale hvide kabelbakker med "låg" på. Savede af længden så den passede til den afstand jeg skulle have. Med den størrelse kabelbakke har jeg fint plads til både Scart, Komponent, HDMI samt diverse lyd/højtaler kabler).

2. Målte af på væggen dvs. satte kabelbakken op til væggen der hvor den skulle være og lavede en aftegning.

3. Lavede 3 huller i kabelbakken. Et hul (forneden) der hvor højtaler, strøm, og Netkabel (internet) kommer ind (lige under reolen).

Et andet hul (ca. i midten) som er midt i reolens højde, hvor kablerne fra første hul kommer ud samt hvor kabler fra Receiver, XBOX-360 og DVD-HD afspiller, som skal op til tv'et, kommer ind.

Og til sidst et tredie hul (i toppen) hvor kabler til Tv'et komme ind.

4. Ringede til vores lokale murer og fik ham til at fræse hullet ud i væggen samt isætte kabelbakken, og mure et dæklag udenpå.

5. De mørtlen dagen efter var tør pudsede jeg dæklaget glat og vaskede det af for støv. Herefter påførte jeg en let spartelmasse (622 fra DANA LIM), og da det var tørt en let afslipning.

6. Herefter tapetsering. Jeg lavede en reparation der hvor kabelbakken var påført. Vi har glasvæv, som jo ikke er helt nemt at reparere. Jeg påførte det nye tapet, og skar en ny bane ca. 10 cm på hver side af hullet fra kabelbakken. Fjernede det gamle tapet indenunder, så man dermed har en ny bane tapet som passer præcis.

7. Herefter en grunding, og ny omgang maling af 2-3 gange, så tapet reperationen er usynlig.

Ja....mere var det ikke  

Så var det "bare" at hænge tv & reol op. Reolen er lavet så der ca. er 5-6 mm plads til ledninger bagved.

Til top
Kække_Pepe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 22:44

Hej kender!

Tak for udførlig beskrivelse, vil prøve at lave det samme med kabler fra/til min pana 42, og nu har jeg da et billede af hvad der skal til! Forresten har du nogen mening/filosofi om evt højden ved opsætning af Pana?

Arbejder på en løsning uden reol under skærmen. Kunne godt tænke mig at skjule HD recorder surround receiver og Xbox længere væk fra installationen.

Håber på et resultat hvor Pana står helt alene på en lang hvid sidevæg men lad os se hvad esben murersvend siger

 

 

 

 

Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N
Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Kække_Pepe Kække_Pepe skrev:

Hej kender!

Tak for udførlig beskrivelse, vil prøve at lave det samme med kabler fra/til min pana 42, og nu har jeg da et billede af hvad der skal til! Forresten har du nogen mening/filosofi om evt højden ved opsætning af Pana?

Arbejder på en løsning uden reol under skærmen. Kunne godt tænke mig at skjule HD recorder surround receiver og Xbox længere væk fra installationen.

Håber på et resultat hvor Pana står helt alene på en lang hvid sidevæg men lad os se hvad esben murersvend siger

Hej Pepe

Det var så lidt.

Mht. højden på tv'et satte jeg mig i sofaen, og målte højden fra gulv til min øjenhøjde.

Denne højde har jeg brugt som udgangspunkt til at opsætte tv'et. Det er er højden fra gulv til midt på tv'et.

Helt og lykke med dit projekt. Det kræver lidt arbejde, men er sikker på at det bliver flot

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu