jj79 skrev:
martinmoesby skrev:
Ihh, jamen, hvor er det rart at få så mange gode råd...
Det var nok ikke nogen helt dum ide, at tilmelde sig forummet her:)
@jj: Jeg fik en ide om, måske at hænge KEF'erne op på væggen, så de kommer omkring 50-80 cm over gulvet. Disse højtalere har ikke nogen bas-refleks bagpå, så det burde kunne lade sig gøre og vil give mere plads til at placere Sub'ben mere hensigtsmæssigt. (Er der nogen der har erfaring med det? - jeg har hørt et eller andet sted, at selvom de ikke er basrefleks, så bør de ikke stå helt op ad væggen alligevel).
|
Tror ikke det vil være en god ide - som regel har højttalere bedst lyd når der ligges lidt afstand til bag/sidevæg, og kan se på det ene billede at de står tæt på bagvæg, så prøv evt at flytte dem frem så de flugter med tvbordet(eller lidt længere frem) og hør hvad der sker på den baggrund... |
Tak for rådet - det har jeg allerede gjort som en lille test - men mit store problem er sofaen - fruen får et føl hvis jeg dropper den, og jeg får et føl, fordi den står i vejen for min lyd :) Så jeg bliver nok nødt til at flytte døren der er i den væg, således at sofaen kan blive flyttet væk fra højtalerne..
En anden ide kunne være at sætte højtalerne op på en stander, men ved ikke om det vil være en god ide - det er jo trods alt en gulvhøjtaler (omend en af de lavere af slagesn - omkring 80 cm høj)...
Men jeg kan til nød flytte sofaen hvergang jeg skal hygge mig :)
Redigeret af martinmoesby - 19-Oktober-2011 kl. 16:31