recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemmebio - forbedringsforslag ønskes.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemmebio - forbedringsforslag ønskes.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
martinmoesby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Oprindeligt skrevet af martinmoesby martinmoesby skrev:

Ihh, jamen, hvor er det rart at få så mange gode råd...
Det var nok ikke nogen helt dum ide, at tilmelde sig forummet her:)

@jj: Jeg fik en ide om, måske at hænge KEF'erne op på væggen, så de kommer omkring 50-80 cm over gulvet. Disse højtalere har ikke nogen bas-refleks bagpå, så det burde kunne lade sig gøre og vil give mere plads til at placere Sub'ben mere hensigtsmæssigt. (Er der nogen der har erfaring med det? - jeg har hørt et eller andet sted, at selvom de ikke er basrefleks, så bør de ikke stå helt op ad væggen alligevel).

Tror ikke det vil være en god ide - som regel har højttalere bedst lyd når der ligges lidt afstand til bag/sidevæg, og kan se på det ene billede at de står tæt på bagvæg, så prøv evt at flytte dem frem så de flugter med tvbordet(eller lidt længere frem) og hør hvad der sker på den baggrund...

Tak for rådet - det har jeg allerede gjort som en lille test - men mit store problem er sofaen - fruen får et føl hvis jeg dropper den, og jeg får et føl, fordi den står i vejen for min lyd :) Så jeg bliver nok nødt til at flytte døren der er i den væg, således at sofaen kan blive flyttet væk fra højtalerne..
En anden ide kunne være at sætte højtalerne op på en stander, men ved ikke om det vil være en god ide - det er jo trods alt en gulvhøjtaler (omend en af de lavere af slagesn - omkring 80 cm høj)...

Men jeg kan til nød flytte sofaen hvergang jeg skal hygge mig :)

Redigeret af martinmoesby - 19-Oktober-2011 kl. 16:31
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2010
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 17:58
Så skulle det da lige værer en anden farve på havedøren Wacko

Til top
martinmoesby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2011
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af crypternical crypternical skrev:

Så skulle det da lige værer en anden farve på havedøren Wacko

Ja, det ville jeg også rigtig gerne, men det er en af de ting, som der ikke er tilladt i henhold til lejeaftalen eller lokalplan eller noget..:)
Området er designet med de blå eller grønne døre/vinduer og det må vi ikke ændre...desuden så skal de snart skiftes ud alligevel - håber de vælger en anden farve end blå:)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu