recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - min hjemmebio opstart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmin hjemmebio opstart

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Hvor højt lærrede det skal hænge er nok en smagssag. Jeg syntes tit at folk hænger deres skærme/lærreder alt for højt, så man nærmest sidder og kigger op istedet for frem i en behagelig tilbagelænet stilling.

Hehe opfandt lige en måde at fortælle hvor bunden på mit lærrede befinder sig. Læn dig tilbage i stolen så hovedet hviler i filmstilling og nakken slapper helt af og kig afslappet frem uden at tvinge dine øjne op i luften. Ræk dine arme udstrakt og vandret frem med håndfladerne mod gulvet. Ud for dine fingerspidser, der er kanten af bunden på mit lærrede og min center befinder sig lige under den LOL

Du har ret i at mange hænger deres lærred for højt; det gjorde jeg også selv engang.

Hvis jeg bruger din metode til at bestemme hvor højt mit lærred skal hænge, skal det mindst 20-25 cm. højere op, og så vil jeg skulle kigge markant opad, i stedet for lige ud.

Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Hvor højt lærrede det skal hænge er nok en smagssag. Jeg syntes tit at folk hænger deres skærme/lærreder alt for højt, så man nærmest sidder og kigger op istedet for frem i en behagelig tilbagelænet stilling.

Hehe opfandt lige en måde at fortælle hvor bunden på mit lærrede befinder sig. Læn dig tilbage i stolen så hovedet hviler i filmstilling og nakken slapper helt af og kig afslappet frem uden at tvinge dine øjne op i luften. Ræk dine arme udstrakt og vandret frem med håndfladerne mod gulvet. Ud for dine fingerspidser, der er kanten af bunden på mit lærrede og min center befinder sig lige under den LOL

Du har ret i at mange hænger deres lærred for højt; det gjorde jeg også selv engang.

Hvis jeg bruger din metode til at bestemme hvor højt mit lærred skal hænge, skal det mindst 20-25 cm. højere op, og så vil jeg skulle kigge markant opad, i stedet for lige ud.
Tog lige et måle bånd. 80cm over gulvtæppet hænger mit nu. Det er p.t. min center+møblet der bestemmer afstanden fra gulvet. Du har dog fuldstændig ret. Grundet mit nuværende møbel med centeren stående ovenpå, så forhindrer det mig faktisk i at sænke lærredet til de foretrukne 55-60cm, eller hvor du nu har dit (altid svært at vurdere når dyret ikke er tændt). Håber heller ikke at trådstarter bruger metoden som måle instrument, da den vidst ikke helt holder LOL

Redigeret af Guyver - 16-Januar-2011 kl. 20:15
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 19:28
Er du kommet lidt videre med hjemmebioen? følger lidt med i den her tråd da jeg selv skal igang med noget lignende.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 14:09
Har ikke haft så meget tid, men har lige lagt et spånplade gulv, så der sker lidt, skal igang med at isolere loft, undskyld det tager tid, men skal lige have guld til det.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu