recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemmebiograf, debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemmebiograf, debat

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
T800 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 18:09

Senest med den omtale der har været i pressen, omkring tyve som bruger ejendomsmægleres hjemmesider til at udpege deres næste offer, har jeg selv tænkt tanken om det vi laver herinde.

Jeg har dog tjekket og min mail vises ikke offentligt, men jeg vil dog gerne opfordre til, at vi ikke skader den gode kultur der hersker herinde, vi skal ikke blotte struben for tyven, men vi skal heller ikke lade os skræmme helt til ukendelighed.

M.v.h.

anonym

Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver

...We have no fate...

HD Film
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

og hvad angår handler osv.. jeg har selv været med til at arrangere bruger fælleskøb på store PZ800 og BD afspillere, hvor jeg var mellemled.. jeg var ret overrasket over hvor meget vi her inde stoler på hinanden.. jeg fik fulde navne, adresser m.m. på alle deltagere, så ja, nu ved jeg hvor jeg skal lede hvis jeg vil have en 50" PZ800 eller en panasonic BD35.. jeg vil så sige at dem der har været med i de køb jeg har arrangeret bare skal være rolige, jeg bruger ikk disse informationer imod jer.. de skulle gerne være slettede fra alle computere m.m. nu

Ja, vi stoler virkelig meget på hinanden herinde. Jeg synes dog det var en del nemmere at finde medlemmer til fælles køb af Pioneer tv i sommers end det var et par måneder forinden, og jeg har lagt mærke til, at Hother havde endnu nemmere ved det, så jeg tror også folk er rimelig selektive i hvem de har tiltro til.

Jeg fik også adresser på en del, og folk havde også tiltro til, at lade 120 tusind kroner i Pioneer Tv så hos mig, hvor jeg bare kunne tage dem med andetsteds. Jeg synes det er mega cool, at folk havde den tiltro, men var samtidig forbløffet. Men som jeg fandt ud af i 1. fælles køb, så er der en meget bred skare herinde - endda nogle med forbindelser til RKI og andre steder, hvor man direkte blev advaret mod visse personer. Så vi passer også på hinanden herinde.

T800:

Vil give dig ret i, at det er meningsløst at frygte det værste. Man får intet ud af at leve i frygt - og når alt kommer til alt, så er det kun materielle værdier. Ja, det er sq surt når man har haft indbrud, men jeg ville hellere miste ting som er forsikret, og hvor jeg får penge til at købe nyt, end at dem jeg har kært kommer til skade. De kan jo ikke generhverves.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 18:20

Det lyder noget drastisk at skulle lukke disse tråde ned. Er det ikke op til den enkelte, om de vil poste billeder eller ej? Vi er vel voksne mennesker, der kender konsekvensen af vores handlinger, og derfor har taget de forholdsregler vi selv mener er nødvendige? (Hvilket også lyder til at være tilfældet hos flere af jer)

Dog synes jeg det er et fint emne at vende. Nogen tænker måske ikke over de evt. konsekvenser.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:21

desværre er mange lidt naive når de skriver på nettet på for eksempel facebook. De tænker ikke at andre kan se det og det kan have fatale
konsekvenser. Ens arbejdsgiver kigger også med. Jeg tror bare chancen stadig er større ved et tilfældig indbrud, end at ligge sin hjemme bio op på nettet. Jeg forstå så ikke helt dem viser deres hus udefra, det har flere gjort på hifi4all.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 21:24
Det er jeg så komplet uforstående overfor. Det er da kun at bede om et bestillingstyveri.

Den eneste jeg kan huske herfra som har gjort det, det er CSN-Tekniks Cinemania.. Men der burde man kunne tænke sig til, at der nok står lidt lækkerier, eftersom det fungerer som showroom
Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 12:34

Det var da godt, at mit lille forslag blev til en god strikke diskussionsklub.

Umiddelbart kan jeg følge alles indlæg, men mener blot, at denne debatfora skulle være lukket for gæster, så man fortsat kan vise sit gear frem, men kun for brugerne.

Dem som så smider deres oplysninger i signaturen er selv ude på problemer..

Til top
mchris Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:00

Jeg kan også godt følge argumentet i at der ikke skal ligge for mange billeder af ens udstyr på nettet. Nu skriver du at dem der smider oplysninger i signaturen selv er ude om det. Men jeg vil da til gengæld ikke håbe at der er nogen der udfra de oplysninger jeg har i min signatur kan finde ud af hvor jeg bor? Jeg kan godt se at der er debatteret lidt ud fra billeder og stedbestemmelse, meen jeg vil da nok sige at man er en klovn, hvis man bor ved siden af rundetårn og man kan se det i baggrunden på et billede, ja så er man lidt selv skyld i det.

Men som udgangspunkt kan jeg ikke se det store problem i at lægge billeder at udstyr på nettet, så længe der ikke er mulighed for at sammenkæde ejers personlige oplysninger og udstyr. Og det mener jeg ikke man kan her på recordere, udover de undtagelser som i selv nævner mht. handler.

Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D
SonyPS3
Panasonic TH-37PX70
4 stk. podspeakers
Gale 10" sub
2 stk. Dali Concept 8
Dali Motif
KISS VR-558
Nintendo WII
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:02
Hvis folk kan finde frem til min bopæl via de billeder jeg poster og min signatur, så skal de være velkommen. Jeg har en kold øl klar.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:11

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hvis folk kan finde frem til min bopæl via de billeder jeg poster og min signatur, så skal de være velkommen. Jeg har en kold øl klar.

Pokkers....jeg drikker ikke øl

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:16

I en tråd som dette, og et forum hvor man bruger et "nick" så kan jeg ikke se det store problem i det. Jeg har f.eks. ingen anelse om hvem og hvor furious jt bor? ... og finder nok aldrig ud af det lige meget hvor meget jeg graver i hans billeder (hvis han har nogle online) eller hvor meget jeg kigger på hans signatur.

Et er ja, hvis man kan se noget i baggrunden ud af  det vindue f.eks. Men en tyv skal skisme være god til at placere en lejlighed ud af mange lejligheder fra et billed med udsigt. Tvivler på de går igang med at raid alle mulige lejligheder i bygningen der peger mod "udsigten" bare for at finde din.

- En anden ting er dog hvis man poster det på sin egen hjemmeside, som står i ens eget navn (domæne navn). Det et simpelt opslag hos dk-hostmaster.dk og man har adressen samt navn. Ganske simpelt. Her er løsningen at få det skjult, men det kan man kun hvis man har navne- adressebeskyttelse på CPR. Det skal bevises overfor DK-hostmaster før de vil gøre det. Det er efter de nye regler.

Kan kun give folk ret, at det er op til folk selv at poste i dette forum, og bare gøre det med lidt bagtanke. Chancen er nok mindre end minimal at man vil få tyve på besøg pga. sine billeder herinde.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:57

Der er jo både argumenter for og imod at der er et problem med bestillingsarbejde i forbindelse med at folk poster billleder af deres hjem?

Men er der nogen argumenter imod at man lukker fora'et (kun hjemmebio) af for gæster, bare for en ekstra sikkerheds skyld? Hvilken skade ville det gøre at man lukkede den del af forummet af, på samme måde som Køb/salg og Bytte vist også er lukket af (eller er det et andet forum jeg tænker på?). Og nu vi er igang så lad os få lukket kommentar systemet for "anynome".

Når jeg læser min post igennem kan jeg se at noget af den måske kunne opfattes ironisk, men dette er absolut ikke meningen.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jamen så vil jeg holde op med at vindueskigge, og istedet få en lille sludder

En anden ting, som der ikke er fokuseret på, det er, at vi, som har været herinde i et godt stykke tid, kender hinanden på fornavne. Da mange overaskende bruger deres efternavn til brugernavnet - Jeg har, ud fra mit kendskab herinde, nemt kunne finde ud af hvor Hother, mkirkelund mfl. bor- det eneste det krævede var 2 sek. på krak!

Der er vel ikke andet end at håbe tyvene er lidt dumme, og ikke søger salgstråde mm. igennem, for det er ofte her, folk gør sig selv sårbare.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu