|
Min hjemmebio-oplevelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2012 kl. 15:28 |
Sommetider overraskes man…. Grunden til denne tråd er egentlig flere ting. Jeg har haft fornøjelse af at besøge TapeConnection i flere omgange – her 3 gange inden for relativ kort tid. De seneste 3 besøg har været: 1) JVC-arrangement med den nye X30 + X70 der spillede på
monitor audio Anthem MRX500 + Apex A40 (tror jeg det var). 2) Dynaudio Xeo 3) Anthem arrangement 2 forskellige opsætninger: a) runco
LS-1, Anthem D2V, Anthem P5, Monitor Audio Gold serie, Lissau True Color Tap Tension Lærred b) runco LS-1, Anthem MRX-300, Monitor Audio Apex
A40(tror jeg det var), Lissau True Color Tap Tension Lærred Efter en kort pause skiftede vi til High-End med Anthems top-processor og største effektforstærker. Sikke da en forskel. Sammen med Monitor Audio Gold højtalere leverede de en meget større detaljegrad, mere behagelig lyd og var ikke anstrengende at lytte på. Der var masser af overskud og Tron var en fornøjelse. Selv uden subben var lydbilledet godt J Sammenfattende har jeg lært meget af disse arrangementer i relation til købsprioritering: 2) Køb en god effekt-forstærker
Jeg vil i samme anledning sige mange tak til Otto og TapeConnection
for de arrangementer der laves (naturligvis i kommerciel interesse), og som kan
fungere som inspiration for os andre. Desværre må jeg samtidig konkludere at
det ikke bliver inden for den nærmeste tid at jeg lægger en større ordre på nyt
hardware, da det eksisterende efter min nyvundne kærlighed må klare sig i en
periode endnu. Når jeg skal skifte, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg
vil belejre Tapeconnection over en længere periode for at finde præcis den
løsning der passer mig. Otto får også en tjans med billedkalibrering og
lyd-kalibrering når den tid kommer. Redigeret af bird - 23-Januar-2012 kl. 15:34 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige investeret i en Apex a40 der fungerer som center i min lille bio, har dog nogle store Tangent prestige fronter..
Jeg er YDERST overrasket over hvor meget fylde den lille stilrene center har i lyden..! Som fronter ville jeg nok vælge noget andet end den lille Apex men som center leverer den en lyd jeg ikke har kunne få med mine tidligere centerhøjttalere, der iblandt sonus faber, XTZ, KEF, Audio pro mm.. Hvis man sætter crossover rigtigt og får den ordentligt integreret med fornterne kan den virkelig fylde rummet.. |
|
![]() |
|
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for review:=)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |