recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min HTC er begyndt at genstarte tilfældigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min HTC er begyndt at genstarte tilfældigt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min HTC er begyndt at genstarte tilfældigt
    Sendt: 03-August-2014 kl. 21:13
Min ikke helt nye - men ellers udemærkede HTC Desire S - har det med at restarte på forsk. tidspunkter,  f.eks. ved opstart af nogle game apps, forsk. andre apps, opstart i Google Play og nu i dag - også efter en telefon samtale.
Har sendt besked til HTC med den indbyggede funktion. Men der får man vist ikke tilbagemeldinger om, hvad genstarterne skyldtes. Jeg har ihf. ikke kunnet finde noget om det.

Så mit spørgsmål er, er der andre der har oplevet noget lign. på deres android mobilos ? Evt. om HTC ejere har oplevet lignende ?

Er det tegn på at hardware, software og div. app ikke fungerer så godt sammen mere (android 2.3.5  Sense 3.0) ?  Eller er det evt. fordi den er ved at blive "træt" ? Den har jo nogle år på bagen !
Har ellers virket upåklagelig siden dag et og gør det sådan set også nu - på nær de irriterende restarts, der kommer tiere og tiere. Confused

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 21:53
Min erfaring med mobiler der begynder at opføre sig underligt, er at det kan være et døende batteri. Det kan i hvert fald være en af årsagerne. Har solgt mobiler i flere år (ikke mere) og har set en del tilfælde hvor problemet forsvandt da der blev isat et nyt batteri.

Evt. kan du åbne til batteriet og se om det er begyndt at "bule", så er det i hvert fald på tide at skifte det.

Edit: Eller også er det på tide at du laver en backup og gendanner mobilen til fabriks indstilling og starter på en frisk. Numre er typisk gemt via din google account (hvis du har oprettet en) og apps kan hurtigt geninstalleres via play stores historik. Billeder/Video skal du selv gemme!

Redigeret af Guyver - 03-August-2014 kl. 22:04
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Evt. om HTC ejere har oplevet lignende ?
Jeg har haft problem med HTC Sensation XL som slukkede umotiveret, kunne både ske når den var "idle" i lommen og til sidst også under samtaler.
Havde ikke indtryk af det var batteri, men købte alligevel nyt uoriginalt fra batteribyen.dk
Men i løbet af de næste 2-3 dage slukkede den stadigvæk et par gange.
Googlede og fandt dette link:
https://www.youtube.com/watch?v=npqk5wQKC78

Satte det gamle batteri i igen, med et par stumper blisterpakke plast i klemme som vist på youtube, og har ikke oplevet sluk siden (det må vist være 3 uger nu)  Big smile

Problemet er at fjederpres på batteriterminaler er for lille, så kontaktmodstand øges eller kontakt helt mistes.

Ved ikke om det samme gælder for din model, men det er billigt at prøve.  Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 01:20
En lille update - forleden dag var jeg heldig, at vinde et par tusinde på spillemaskinen på den lokale.
Så besluttede at købe en HTC Mini 2, så jeg ikke sku' gå og irriteres unødigt.
Den er jeg blevet rigtig glad for. Den er bare så lækker bygget + den kører smooth og hurtigt, har fed lyd, ligger fint i hånden, rigtig god battertid. Født med KitKat. 
Alt i alt en super fed mobilos i 3000 kr.'s klassen - kan klart anbefales.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 10:26
JørgenT - ved godt det er er en gammel tråd men HTC Sensation XL er meget kendt for det problem....min blev ubrugelig pga den fejl.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu