Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bygone
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 07:55 |
og så lige et billede med skærmen trukket ud fra væggen og drejet 60 grader rundt...
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 13:25 |
Bygone skrev:
Her er lige et billede taget mens TV3 kører, desværre står solen lige ind skrå fra højre bagside og giver lidt genskind, men vil senere poste lidt flere billeder.

|
dejligt at se at det ikke kun er plasma der har problemer med genskin 
Der jeg egentligt vil hen er at der er forskel på den måde genskin opfattes... på LCD er skyggen mere ens og dæmpet.. men er det et "svagt" billede så mangler der kontrast i LCD skærmen så man ikke rigtigt kan se billedet gennem "refleksen" hvorimod på plasma kan det godt være at refleksen kan være mere intens.. men den er også mere afgrænset.. fylder ikke så meget... og ofte oplever jeg at plasmaskærmen har rigeligt med kontrast til at "lyse" gennem refleksen så man ikke rigtigt lægger mærke til den..... det gælder naturligvis ikke ved helt mørke billeder.. men der må man vel antage at problemet er det samme på begge typer skærme.... bare en tanke.. inspireret af dit foto
måske nogle af dem der er skiftet fra LCD til plasma eller omvendt kan be eller afkræfte det?.... evt hvordan de har oplevet forskellene i reflekser på de 2 typer teknologier
Redigeret af rhsin - 23-Maj-2007 kl. 13:28
|
Mvh
René
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9421
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 18:28 |
rhsin skrev:
måske nogle af dem der er skiftet fra LCD til plasma eller omvendt kan be eller afkræfte det?.... evt hvordan de har oplevet forskellene i reflekser på de 2 typer teknologier |
Tja jeg har både en LCD og Plasma skærm. Der er kæmpe forskel når vi snakker genskin, men synes at vi bør have denne diskussion i denne tråd.
|
 |
Bygone
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:24 |
Så er der lige en lille update på min hule, har lige fået installeret hjemmelavet ambilight og det er simpelthen fantastisk lækkert...

Plus så kommer der lige her et par billeder af selve setup'et, har pt monteret det med alm tape men når jeg er sikker på jeg har det sat op som jeg vil skal der bruges dobbeltklæbende tape istedet som fulgte med dioderne fra ikea.

|
|
 |
sommelle
Guld medlem
Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:41 |
|
 |
nitrotg
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 14:33 |
Rigtig flot.. ville nok også vælge et lidt størrere tv næste gang men det jo en smagsag..
er dog HELT vild med dine højtalere.. havde ellers bestemt mig for hvilket sæt jeg skulle have men nu bliver jeg da i tvivl.. :)
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 15:32 |
Bygone skrev:
Så er der lige en lille update på min hule, har lige fået installeret hjemmelavet ambilight og det er simpelthen fantastisk lækkert...

Plus så kommer der lige her et par billeder af selve setup'et, har pt monteret det med alm tape men når jeg er sikker på jeg har det sat op som jeg vil skal der bruges dobbeltklæbende tape istedet som fulgte med dioderne fra ikea.

|
Hvordan skifter du mellem alle de farver ???
Ser lækkert ud , tror jeg må prøve det samme på min plasma 
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
Bygone
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 15:36 |
MortenKBH, se det nederste billede der hænger der en trykknap som sidder på strøm kablet til dioderne, den har 4 settings...knappen holdes inde indtil du hører:
1 klik... 2 funktion...1. funktion er tænd for dioderne...2. funktion er skift mellem farverne
2 klik... dioderne blinker nu diskolys og skifter mellem de tilgængelig farver
3 klik... dioderne er tændte hele tiden og de fader mellem de 7-8 farver
4 klik... sluk for dioderne
|
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 15:38 |
okay - dvs man kan selv vælge een farve ??? f.eks blå - rød til en anden film osv ???
Hvad koster herligheden ??
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
Bygone
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 15:40 |
MortenKBH skrev:
okay - dvs man kan selv vælge een farve ??? f.eks blå - rød til en anden film osv ???
Hvad koster herligheden ??
|
4 skinner koster 299,- hos Ikea Jeg har brugt 3 skinner i top og 2 på hver side.
Min holdning er du skifter ikke farverne med mindre du skifter din stue ud. Jeg har sat mig fast på at enten skal jeg have den blå eller den hvide som fast farve. Grunden til jeg købte multifarve udgaven (du kan også få en ren hvid) var at jeg ikke vidste hvilket farve der passede bedst ind.
|
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 15:47 |
du har købt 2 sæt 
men bruger kun 5 skinner (ud af 8 stk)
Vi har hvid væg , og kunne godt forestille mig at vi ville skifte farve engang imellem.
Redigeret af MortenKBH - 07-Juli-2007 kl. 15:48
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
Bygone
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 16:06 |
Ehh hvad fik du i regning i skolen Morten :) 3 i top og 2 på hver side = 7 :)
|
|
 |