Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 23:17 |
KlausDM skrev:
Henrik B. skrev:
"Slå" du bare - ain't gonna happen - og da slet ikke efter jeg har prøvet IE9 (beta).
|
Du vil åbenbart have problemerne.... |
Det er første gang i 10 år, jeg har oplevet problemer med IE, såååeee.....
KlausDM skrev:
Og få nu den systemgendannelse slået til.
Klaus
|
Det er ikke godt, når du kører med SSD. Men måske man kan smide det på det sekundære drev.
P.S. Jeg har selvf. normal back-up. 
M.v.h.
|
 |
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 04:48 |
Henrik B. skrev:
Roland skrev:
Til trådstarter: Har du nogen sløvende toolbars eller andet ekstra gejl installeret. For det kan evt. ha' noget kørende i baggrunden. Der har negativ indvirkning på IE's måde at køre på. |
Den eneste "toolbar", er den fra Norton, som har været til stede siden IE6.
Der var dog installeret en anden, som blev fjernet i går, i forbindelse med at jeg rodede rundt, for at få skidtet til at køre. Og spørgsmålet er, om det måske har skyldtes den, for hele dagen i dag har der ikke været skyggen af problemer. Og maskinen har ikke været slukket siden i går.
M.v.h. |
Okay Henrik - jeg har også kun Norton 360's kørende. Den har ikke givet nogle problemer.
Har haft prøvet google's, yahoo's, bing's og flere andre toolbar's.
Og alle gav problemer af en eller anden art. Så der kommer sgutte nogen andre toolbar's i mine browsere mere
Går og er lidt PC altmuligmand og hjælper en del af vores beboere, når deres pc'er har problemer.
Og i ni ud af ti tilfælde, så har det altid været pga. de sk.de toolbar's, som folk tit ikke opdager de har installeret.
Og til det med "at ville ha' problemer" - ka' jeg heller ikke følge ! Har kørt med IE rigtigt mange år efterhånden.
Og hvert år har det virket efter hensigten og kørt smooth og hurtigt - også selv om jeg har kørt med "åh så forfærdelige" Norton i alle årene.
Der var dog lidt med IE7 på et tidspunkt, men det blev fikset med nogle efterfølgende opdateringer/hotfix.
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 06:12 |
Henrik B. skrev:
Det er ikke godt, når du kører med SSD. |
Fordi det tager for meget plads? Klaus
|
|
 |
Shaolin
Super bruger
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Valby, Danmark
Point: 429
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 08:28 |
Jeg fik lige pludselig præcis samme problem i onsdags, på en Win 7 64-bit. Prøvede alt muligt, uden held.
Til sidst gik jeg ind i Indstillinger for IE, fanebladet Avanceret, og klikkede på Nulstil Internet Explorer-indstillinger. Skulle godt nok installere Google Toolbar bagefter, men IE kører perfekt igen nu, og jeg har ikke opdaget andre indstillinger jeg savner/mangler.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 11:02 |
Shaolin skrev:
Jeg fik lige pludselig præcis samme problem i onsdags, på en Win 7 64-bit. Prøvede alt muligt, uden held.
Til sidst gik jeg ind i Indstillinger for IE, fanebladet Avanceret, og klikkede på Nulstil Internet Explorer-indstillinger. Skulle godt nok installere Google Toolbar bagefter, men IE kører perfekt igen nu, og jeg har ikke opdaget andre indstillinger jeg savner/mangler. |
Hmmm...
Installerede du også den lille "sikkerhedsopdatering", som lå fra Microsoft, på 26 Kb. For det var det eneste ekstraordinære der skete på min maskine. Jeg prøvede efterfølgende at afinstallere den igen - uden ændring. Så jeg har en mistanke til dén...
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 11:02 |
KlausDM skrev:
Henrik B. skrev:
Det er ikke godt, når du kører med SSD. |
Fordi det tager for meget plads?
Klaus
|
Noget med at det får disken til at arbejde meget/hele tiden - ligesom med indexceringsfunktion, som også er slået fra på C-drevet.
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 11:11 |
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 12:21 |
Henrik B. skrev:
Noget med at det får disken til at arbejde meget/hele tiden - ligesom med indexceringsfunktion, som også er slået fra på C-drevet.
|
Jeg har læst en del om SSD og system restore. Der er meget delte meninger om sagen...... Klaus
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 12:28 |
Meldingen fra Intel er ganske klar - Slå systemrestore fra!
M.v.h.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 12:34 |
Sidespring: Hvor meget plads har du fri på din SSD, Henrik?
Kører også altid selv uden systemrestore - har nu i gud ved hvor mange år, endnu ikke haft brug for det og får det heller aldrig (kører backup på anden vis..).
Overvejer om jeg skal tage springet til 160GB eller om 80GB er nok... alt efter brugsmønster kan det selvfølgelig være svært at svare på...
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 13:53 |
Henrik B. skrev:
Meldingen fra Intel er ganske klar - Slå systemrestore fra!
|
Sjovt, jeg syntes at der står noget andet: http://download.intel.com/support/ssdc/hpssd/sb/intel_solidstate_drive_toolbox_frequently_asked_qu.pdf Klaus
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 14:08 |
MartinJohansen skrev:
Sidespring: Hvor meget plads har du fri på din SSD, Henrik?
Kører også altid selv uden systemrestore - har nu i gud ved hvor mange år, endnu ikke haft brug for det og får det heller aldrig (kører backup på anden vis..).
Overvejer om jeg skal tage springet til 160GB eller om 80GB er nok... alt efter brugsmønster kan det selvfølgelig være svært at svare på... |
100 - 110 GB fri af 149 GB.
Jeg vil anbefale en 160 GB - uanset. 160 GB udgaven er hurtigere. Desuden kan man - iflg. Intel - øge levetiden på SSD'en med ca. 3 gange, ved kun at formattere den til 128 GB.
M.v.h.
|
 |