|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() |
||
Har en kami der arb hos dong energy så han smed et par pakker af til mig i forskellige størrelser.. Men sikker på de kan fåes i silvan |
|||
![]() |
|||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() |
||
Det skal jo gå hurtigt :P gad heller ikke selv kikke på alle de kabler.. man kan ikke koncentrere sig om filmen når de hænger der og dingler.. Syntes også helt klart at mit trægulv er flottere men har en stor hund som ikke kan stå fast på gulvet og når han så kommer løbene laver hans negle dejlige lange spor hele vejen.. :P Plus det giver altså en del bedre lyd med gulvtæppet Mangler kun at fjerne pc'en men der ksla jeg lige have haft i et lidt længere HDMI kabel.. kommer snart :P
Har desuden vendt fronthøjtalerne ind mod hotspot og det gav et helt andet lydbillede.. har ikke rigtig pladsen til at trække højtalerne 30-40 cm ud fra væggene selvom alle anbefaler det.. |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Årsagen til, at man skal være opmærksom på især hjørner, men også afstanden til vægge, er jo muligheden for refleksioner, der kan forstyrre lytteindtrykket. Du kan selv medvirke til at reducere den skadelige effekt ved at skrue lidt ned for bassen, eller endnu bedre reducere med en equalizer op til en 200 - måske 300 Hz. Her skal du prøve dig frem. De højere toner spiller mest fremad fra højttaleren, og de udgør ikke så stort et problem. Det er ikke engang sikkert, at der er et problem overhovedet. Det kan du jo kontrollere ved at trække højttalerne noget længere fra væggen og se, hvordan lyden så bliver. Når man så rykker dem tilbage, kan man jo se, om man kan ramme lyden fra før. Faktisk vil jeg sige, at højttalerne på væggen er et større problem, fordi de har kontakt til væggen, som derfor spiller med. Nu er det jo baghøjttalerne, så det er nok ikke så slemt, men det vil altid være et kompromis mellem almen benyttelse og den optimale lyd, når man skal placere sine højttalere ![]() Du har i øvrigt helt ret mht gulvtæppet. Det giver færre hårde overflader, som lyden kan reflekteres af. Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
papman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 218 |
![]() |
||
Det rack, som din reciever og PS3 står på (hvis man kan kalde det et rack, når et hænger på væggen). Hvad hedder det? Hvad koster det? Og hvor kan man købe det/se det? vh Povl |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er en rack fra hifiklubben.. http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhy lde/vm_acoustics_s3_rack_sort.htm
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har smidt gummipuder på baghøjtalerne i dag.. prøvede også at skifte spikesne ud med de store gummipuder men lagde mærke til at højtalerne var en del mere ustabile så den røg hurtig af igen..
Har desuden Prøvede at stille højtalerne ca 50 cm ud fra væggen bare for at se om jeg kunne hører forskel og det syntes jeg faktisk ikke jeg kunne.. Det der har givet den største effect var at vende fronthøjtalerne mod "hotspot".. Har andre gode råd eller ideér kom gerne med dem.. |
|||
![]() |
|||
papman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 218 |
![]() |
||
Tak for svaret. Det er et rigtig flot rack. Tror jeg selv skal have fat i sådan en fætter. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Np.. hvis man gerne vil have et rack der hænger på væggen tror jeg ikke det bliver meget flottere :P |
|||
![]() |
|||
Morten014 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
||
Det ser jo rigtig godt ud, kan du sige lidt om din receiver hvordan er den? Mvh. Morten |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Reciveren er rigtig fed.. spiller en del bedre end min gamle pioneer 1016 og hdmi indgangene er simpelhen dejlige at have.. Har en lille aktiv sub fra et gammelt sony system som står i hjørnet bag sofaen men håber på den snart bliver skiftede ud med en dali ikon sub :) |
|||
![]() |
|||
Morten014 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
||
ok jeg tænker nemlig på at købe såddan en receiver. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det kan jeg kun anbefale dig.. du for nok ikke bedre reciver til pengene..
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |