|
min lyd hakker:( |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juli-2013 kl. 21:16 |
|
i må meget undskylde hvis dette emne er slået op det forkerte sted, men kunne ikke lige se hvor jeg ellers skulle slå det op:)
jeg har et møg irriterende problem når jeg ser film, ligegyldigt om det er fra min computer eller fra min boxee box så hakker lyden nemlig, billeder køre ganske pænt og uden nogle pauser, men lyden hakker og forsvinde i helt op til 5 sek. jeg afspiller mine film via min computer eller boxeebox fra en af mine eksterne harddiske til min sourround receiver også op til mit tv. det er kun når det er film fra min harddisk problemet er det, hvis jeg ser film på tv er der ikke noget problem også selvom min tdc bos også går gennem min receiver og videre til tv. har i erfaringer med dette eller et forslag til hvad jeg kan gøre for at komme problemet til livs, det er nemlig møg irriterende at se en god action film eller andet hvor lyden forsvinder når det er allerbedst. håber på hjælp..:)
|
||
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
|
||
![]() |
||
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 210 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis din harddisk er en 5200rpm harddisk kan det være den er for langsom til at du kan bruge den, prøv eventuelt med en anden harddisk som er hurtigere, smid en film på en usb nøgle og prøv eventuelt? :)
|
||
MvH Daniel
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Enhver harddisk der er lavet indenfor de sidste mange år er hurtigere end en USB2 port. Overførselshastigheden er typisk også bedre på en harddisk end på en usb nøgle.
|
||
![]() |
||
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 210 |
|
Det ændre ikke på at en 5400 rpm harddisk ikke kan følge med hvor en 7200 kan. På de 5400rpm harddiske jeg har haft se sidste mange år har haft dette problem at de ikke kan bruge til fks en 1080P film. Dette er tilfældet ved usb 2.0 og 3.0 ekstern harddis direkte sat i tv'et. og over PS3MS hvor harddisken er sat direkte i maskinen og over USB...
|
||
MvH Daniel
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Så har der været noget andet galt med dit system, for der er intet til hinder for at bruge en 5400rpm harddisk til 1080P - den er så rigeligt hurtig.
|
||
![]() |
||
|
Ja, det er rigeligt hurtigt hvis den ikke laver andet og kun skal bruges til 1080P og en film ad gangen.
|
||
MvH Daniel
|
||
![]() |
||
|
Hvad andet skulle du kunne gøre fra en boxee boks? Jeg kan både skrive til, og se fra en 5400rpm disk tilsluttet sådan en fætter uden problemer.
|
||
![]() |
||
|
Ja, men lige så snart du skriver til og samtidig afspiller en film går det galt.
|
||
MvH Daniel
|
||
![]() |
||
|
Næ, det virker skam fint her.
|
||
![]() |
||
|
Sweet. Jeg har tit haft problemer med at mine diske var på overarbejde. Men det er klart når der kører 400+ torrents fordelt på 9 3TB's diske konstant.. Men Det hjalp også efter netværket blev gigabit..
|
||
MvH Daniel
|
||
![]() |
||
Zhooter ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
|
Damn nogle diskutioner der kan kører på det forum her
![]() Jeg må indrømme har aldrig prøvet en boxeebox, men jeg har en Laptop som sidder til min receiver og til laptoppen sidder der en 5400rpm USB-2 hdd til, og der er ingen problemer hverken med 1080P materiale og heller ikke lyden. ![]() Har du tjekket om dine kabler er iorden ? Ingen ødelagte ben eller ledere ? Hvis dine kabler er iorden så prøv at skifte til en anden HDMI port på din forstærker/receiver og se om det løser problemet. ![]() Hvis du stadig oplever problemer, så prøv en anden ekstern harddisk hvis du har mulighed for det. Prøv at lave en udelukkelses metode, med alle dine "led" i dit system. ![]() Edit: Nååh ja husk at tjekke om alle dine drivere er up to date på din computer, ved som sagt ikke om der findes opdateringer til Boxee box, men sørg for at det hele er up to date ![]() Redigeret af Zhooter - 05-Juli-2013 kl. 09:16 |
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
Alle kabler er skiftet ud (hdmi), og det var en dyr omgang som intet hjalp:( jeg er totalt på bar bund, men må prøve en anden harddisk som det næste:( ved tamino computer understøtter det nye USB og det skulle boxer også gerne gøre, men har det noget at sige, det skal lige sige at jeg har rippet alle mine film fra bluray og lavet remux udgave af dem så jeg intet har mistet hverken på lyd eller billedsiden, det kan være det stiller for store krav til mine gamle diske:(?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |