|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
serpent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 29-Maj-2009 kl. 13:24 |
Hej alle
Så kom det endeling ![]() Det positive er at tv'et er at det er relativt billigt. Yderligere er det er enormt godt til at opskalere et digitalt signal så billedet står fantastisk godt. Menuerne er enormt godt lavet, de er nemme at find rundt i og virker lækre i designet. Jeg har ikke noteret mig nogle problemer med backlight endnu :) Designet er efter min mening forbedret i forhold til w4500, det har ikke længere billig plastic feel. I forhold til z4500 har w5500 samme billede kvalitet men er både en del tyndere og billigere, så valget burde være let. I forhold til samsungs nye led vil jeg sige, at man ikke vinder noget på billedet ved samsung, det er selvfølgelig lækkert med et tyndt tv, det koster så ca 1000 kr ekstra pr cm det er tyndere end sony. Synes man det er pengene værd så køb samsung. Det negative er at skærmen er noget mere blank end jeg havde forestillet mig, dvs den reflekterer lys. Det indtryk får man ikke i butikkerne, for der er sjovt nok sørget for at der ikke er generende lys ![]() Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige man lige så godt kunne købe plasma, "besparelsen" i genskin på denne lcd er ikke værd at nævne (det skal lige nævnes jeg aldrig har ejet et plasma, så dette er hvad jeg forestiller mig). W5500 bør ikke placeres over for et vindue med hvis man skal se tv om dagen. Dog kan dette problem nemt løses ved at købe et ophæng hvor tv'et kan vinkles lidt. Jeg vil ikke anbefale et ophæng der alene hænger flat på vægen. Fjernbetjeningen er meget nem at overskue, men den har bestemt et billigt plastik feel. Den vejer ikke noget og der er mange farvede knapper. Dlna havde jeg (uden at undersøge det) forstillet mig var trådløs. Jeg må indrømme jeg ikke kan se fidusen når man skal til at trække en ledning fra ens router for komme på nettet. Hvis man forbinder den med sin pc er det da via hdmi! Applicast er for pjattet til at retfærdigøre en ledning. Vejret og klokken kan ses på teksttv ![]() Håber der var noget i kunne bruge... Hilsen Jesper Redigeret af serpent - 29-Maj-2009 kl. 13:35 |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hej serpent og tak til for feedbacket. Jeg kan kun være enig med dig i forbindelse med W5500 vs Z4500
![]() |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
lysrefleksionen på lcd er blevet dårligere, Især de nye LED.
Men der må jo være en grund til at de laver dem som ultra clear skærme. lige som samsung. Min pc monitor har jo også en slags ultra clear skærm og der er også en masse genskin HP2207. Men den viser jo gode farver og sort i et lyst lokale. Er der nogen som kan give en forklaring på det. Redigeret af xcardman - 29-Maj-2009 kl. 15:47 |
|
![]() |
|
serpent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Måske hænger det sammen med at glossy skærme gør sig rigtig godt i butikkerne, og de fleste vælger ud fra det de ser der, hvad enten de så køber på nettet eller ej...
Hvilken skærm ville i anbefale hvis det skal være en uden glossy skærm og til max ca 9000 kr? |
|
![]() |
|
cannavaro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Ultra Clear Panel er bare et par ekstra meget tynde gennemsigtige glaslignende lag bygget ind i skærmen, som minimerer lysintensiteten fra baggrundsbelysningen, som dermed skal sørge for bedre sort. Ultra Clear panel er efterhånden også blevet udviklet og forbedret til at modstå lys fra udekommende lyskilder, så den også bedre kan begå sig sig i lyse omgivelser. Om det ser godt ud i butikkerne, er så en ekstra bonus, men ikke derfor f.eks. Samsung gør sig i det. Redigeret af cannavaro - 30-Maj-2009 kl. 01:10 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
En blank skærm = ordentlig sort, dog har det så også den svaghed at ting kan reflekteres i den, men mat sort opfattes ikke som rigtig sort visuelt derfor er alle producenter ved at indse at skal man have den objektive rigtig sorte skal man væk fra de matte overflader som mange lcd skærme tidligere har brugt. Mht dnla forbindelse kan jeg anbefale en powerlink løsning (PLK300) mellem skærm og netværk/server den understøtter hastigheder op til 200 mbps, og er plug and play. Med den får du 4 ethernetstik etableret ved din skærm, som også kan bruges til evt youseeboks osv. den overfører data via dine 220v ledninger og ikke trådløst Redigeret af rhsin - 30-Maj-2009 kl. 10:29 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |