recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min mini hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin mini hjemmebio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Emne: Min mini hjemmebio
    Sendt: 09-Juli-2007 kl. 23:47
Jeg vil lige smide nogle hurtige midlertidige billeder af mit nye fjernsyn som kom imorges, jeg har altså kun haft omkring 12 timer til at teste og tage et par hurtige billeder.

Mit nuværende setup så således ud:

• TV: Panasonic TH42PX70
  • Surround receiver: Marantz SR5400
  • DVD (primære): Samsung DVD-HD870 HDMI (kører 720P til tv'et)
  • DVD (sekundære): Pioneer DV525 (7 år gammel svend som ikke bliver brugt pt.)
  • HTPC: P4, Nvidia 6800GT DVI->HDMI til tv'et (kører 720P og 1080P alt efter hvilke filer pc'en sender ud)
  • Minidisc: Sony MDS-PC1 (bliver ikke brugt pt.)
  • Højttalere front: System Audio 1150
  • Højttaler bag: Eltax Nexus
  • Højttaler center: DIY Center (Micker)
  • Subwoofer: DIY 12" Peerless i blank sort (hovedsageligt et byggesæt fra Frequence.dk jeg har modificeret)
Billederne er midlertidige da de er taget med min gamle Sony ericson telefon der knap nok kan kan tage ligeså høj opløsning som tv'et. Jeg undskylder den dårlige kvalitet, og billedet på tv'et er i alle tilfælde 100 gange bedre IRL.

Det lille tv i baggrunden er mit Philips 32" crt tv. Det viser størrelses forholdet meget godt syntes jeg.

Lige et hurtigt overblik over systemet, MD til venstre, Marantz i midten, samsung til højre og pioneer forneden. Dette var første forsøg med at få pc'en til at kører en optimal opløsning, som det kan ses er der et par vinduer lige overfor tv'et hvor solen skinner ind hele dagen, og giver desværre genskin Det er dog noget værre på billederne end IRL.

Set fra siden af kan man stortset undgå genskin (lækker bil iøvrigt).

Lige et billede af resten af rummet, dette er kun en lille del af dvd samlingen der har sneget sig over de 200 film.

Et close up af Subwooferen, selvfølgelig står der mit navn på fronten hehe. Der er masser af krafter i den fætter.

Den klassiske WMV video, The magic of flight i 1080P. Det er synd at kameraet ikke kan gengive billedet ordenligt for her blev jeg VIRKELIG overrasket over det super billede Pana'en kan præstere.

Christina aguilera i 720P (Det kan man jo ikke klage over).

Jessica Simpson i 720P

Desværre har jeg kun analog TDC kabel tv, og det er tydeligt at kvalitet sagtens kunne blive bedre med både DVB-T og en selector boks. Men jeg vil lige vente til oktober med at få den nye selector med HDD optager og HDMI udgang.
Det skal lige siges at, som aftenen skred frem og der ikke var noget sollys til at skabe genskin, er det analoge billede blevet rigtig flot, faktisk er det bedre end noget af det digitale tv jeg har set på billigere LCD skærme.

Ja jeg har ikke haft held med at kører forskellige opløsninger ved at klone mit desktop, så her kører tv'et altså 1280x1024 hvilket ikke passer optimalt til skærmen, dog står PC billedet faktisk rigtig godt på skærmen taget i betragtning af et det er et plasma panel med forholdsvis lav opløsning.

Jeg har lovet lige at vise et par billeder af mit HTPC software, jeg bruger Meedio grundet min ATI remote som er configureret præcis som jeg vil have.

Billedevisning virker rigtig godt, og systemet er hurtigt at finde rundt i.

JPEG billeder står rigtig flot på skærmen hvis altså opløsning passer til skærmen.

Og lige lidt feriebilleder fra DHB 2007 (det er ikke mig på billedet).

Søgning i musikbiblioteket med fjernbetjeningen er hurtigt og nemt, og man kan faktisk lave en playliste hurtigt uden brug af tastetur, genialt program.

Herfra kan serier og film vises, Topgear og Lost i HDTV fra usa har aldrig været så flot før i min stue!

Alexander trailer i 1080P fra computeren, for pokker et flot billede!

Lyd og billeder er blevet kalibreret med dvd'en 'The Calibrator V2' som iøvrigt er en rigtig god dvd. Da subwooferen er en DIY har jeg ingen specifikationer på den, men ifølge dvd'en kan jeg hører den når den kommer under 25 Hz. Den har bare en tendens til at booste db ved omkring 60-50 Hz, hmmm. Ifølge Frequence.dk skulle den ved en rigtig tuning kunne nå under 20 Hz, og der er rigeligt med power selvom gain ikke kommer over kvart volume.

Dette var mest for et vise nogle billeder af mit nye TV. Indstillinger er sat som beskrevet flere steder i forummet, altså kontrast, lys og farve på ca 40% ved 'normal' (jeg syntes ikke 'varm' indstilling gengav farve ret godt), indtil de 200 timer er gået. Jeg er har forsøgt med højere kontrast samt farve hvilket gav en del bedre billede, men for at være god mod tv'et kører jeg lidt lavere indstillingere her det første stykke tid.

Nå men hvordan er TV'et så? Jeg må sige at jeg er MEGET positivt overrasket over tv'et. For det første er der ingen retensioner (ikke engang nogle hurtige indbrændninger), ingen 'purple snakes', ingen mislyde iform af hyletoner eller brummelyde.

Et super billede, farvene virker meget naturlige og bliver gengivet rigtig flot! Sortniveuet er meget bedre end det jeg har set rundt omkring, bl.a hos forældres 37" philips LCD som kostede dobbelt så meget.
Den analoge tuner er jeg faktisk blevet rigtig positivt overrasket over, men når der engang kommer en selector med HDD optager bliver der nok købt sådan en.

Det eneste der genere mig lidt, er genskin. For billedet bliver markant bedre når der bliver mørkt. Pga jeg har vinduer lige overfor tv'et hvor solen står lige på det meste af dagen bliver det nok heller ikke meget bedre.

En anden ting jeg syntes tv'et mangler er en S-video indgang (til OSD på min forstærker) også selvfølgelig ekstra HDMI indgange når det bliver aktuelt, men dem kan man vel aldrig få for mange af.

Alt i alt, en super tilfreds Panasonic TH42PX70 ejer, utroligt man kan få så meget for 10.000. Jeg ville oprindeligt have haft et samsung LE37M86, men er glad for at jeg valgte pana istedet. Thumbs up til panasonic

Redigeret af micker - 12-Juli-2007 kl. 11:30
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Monolithos Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 00:21
TV: Panasonic TH43PX70 what the? 

Lækkert setup!
Til top
Kizz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 01:08
det ser lækkert ud ^^
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 13:21
Takker

Hvis lige min PC engang finder ud af at kører forskellige opløsninger i 'klone' tilstand tror jeg det bliver rigtig lækkkert.

monolithos, det blev vidst skrevet lidt for sent
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 13:32
Var du nødt til at flytte svævehylden for at få plads?
mvh Christian
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 15:24
cnn3, hehe jep, det fylder jo lidt det fjernsyn. Men der er et vægbeslag på vej
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 16:35

FYI: Bilen på foto nr. 3 er en Bugatti Veyron så vidt jeg kan se . Koster 25 mio. i DK på hvide plader . Skulle være den dyreste serieproducerede bil på markedet .

Skulle vi ikke lave et "fælleskøb"? Hvis alle danskere mellem 0-100 år bare smider 5 kr. i bøtten, kan JEG få en .

/Nils

           
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:36
nbu001, hehe. Ja det er en veyron, og så vidt jeg har hørt koster den vidst 30 mill på danske plader. Men sådan går det jo med en V16 motor med 4 turboer og 1000 hk hehe. Det kan være det bliver lidt svært at lave fælleskøb da den kun er blevet produceret i et meget begrænset antal. Faktisk taber bugatti (eller vw som laver dem,) penge på den. Men den er vidst også kun lavet for sjov og ballade og for at se om det kunne lade sig gøre at nå de 407 km/t. Men lækker det er den i hvert fald.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 12:13

I følge TopGear og Jeremy Clarkson er det i hvert tilfælde BILEN! Og så koster bilen kun ca. 10 mio. i UK .

Og det lykkedes da også for dem at presse speedometret lige over 407 km/t på BMW's testbane (tror jeg det var). Surt at der kun er benzin i tanken til ca. 12 minutters kørsel og at dækkene kun holder i ca. 45 minutter ved den hastighed . Til gengæld skulle den føles "rock-steady", selv ved den fart.

Men den kan da kostumiseres og bestilles via et faxnummer på Bugatti's web site .

Sorry at jeg bragte dette forum lidt off-topic .

/Nils

           
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 12:22
Hej Micker ser lækkert ud - hva... øøøhh... hvor har du fået den WMV-video fra? jeg har nemlig søgt den længe 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2007 kl. 08:27

Lækkert set up!!!

Er helt vild med dine små Dolby & DTS billeder? Nogen idé om hvor noget lign. kan skaffes?

Redigeret af hyldig87 - 15-Juli-2007 kl. 08:29
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 09:07
Til top

Besvar Besvar Side  12>