recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min NAS køre langsomt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min NAS køre langsomt

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 21:20
Du kan sætte "metric" for netværkskortene. Den forbindelse med lavest metric bliver valgt. Default settings er "auto"

Mvh BS
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 21:29
Problematikken med Windows-computerne der hopper over på den trådløse forbindelse kender vi også fra min arbejdsplads - bl.a. også med EliteBook som jeg selv har - der er ikke noget endegyldigt fix udover at slå det helt fra - metric-prioriteringen som Bschmidt nævner ovenfor kan du heller ikke stole på bliver overholdt i praksis.
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 06:40
Åbn "Netværks- og delingscenter".
Klik på "Rediger indstillinger for netværkskort".
Tryk på tastaturtasten "alt" - der dukker en menulinje frem.
Vælg "Avanceret" -> "Avancerede indstillinger..."

Nu kan du "sortere" rækkefølgen af dine netværk. Virker i hvert fald efter mine tests...
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 12:44
Mange tak for hjælpen til min langsomme NAS overførelse.
Men det afleder et nyt spørgsmål. Hvorfor er min trådløs forbindelse så langsom?
Jeg kan kun overføre med 1,5 - 3,5 MB/s. Momentvis lidt mere (6 MB/s).
Min router understøtter 300Mb/s altså 37,5 MB/s. At jeg formentlig aldrig vil komme i nærheden af de 37 er vel helt normalt. Men at hastigheden er mellem 1/10 og 1/5 af max hastigheden er vel alt for langsomt.
Nogen der kan hjælpe?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Min router understøtter 300Mb/s altså 37,5 MB/s. At jeg formentlig aldrig vil komme i nærheden af de 37 er vel helt normalt. Men at hastigheden er mellem 1/10 og 1/5 af max hastigheden er vel alt for langsomt.
Nogen der kan hjælpe?

Ja, du har et helt normalt trådløst (langsomt og ustabilt) net, ligesom alle andre.

Der er nogle tiltag du kan gøre, som MÅSKE forbedre det, men min opfattelse er, at det er ikke det værd at rode med. Lev med det, eller træk kabler. Trådløst er og bliver langsomt og ustabilt pga. 117 forskellige faktorer, som hele tiden ændre sig. Hvilket er årsagen til, man oftest ikke gider forsøge optimere det.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 15:01
Jeg har kabler i hele huset. ´Men gider ikke rigtig trække kabler fx. til tressen. Så vil det jo være rart hvis den trådløse hastighed var bare en lille smule bedre.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 15:19
Sæt extender op, så det kraftige signal kan nå rundt over alt. Andet kan du ikke rigtig gøre. Med trådløst handler det om at komme så tæt på routeren som muligt, og/eller få elmineret praktisk talt andet andet støj på vejen. Det sidste er/kan være meget svært.
Der er nogle ting du kan tune dit trådløse net på, men den tid det tager kontra det der skal tunes, det giver oftest slet ikke bedre resultater, og nogle gang værre.
Et godt sted at starte er at undersøge om de kanaler der bruges, om der også er andre i området der ligger der. Altså en WiFi scanner.

Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Hvorfor er min trådløs forbindelse så langsom?

Jeg kan kun overføre med 1,5 - 3,5 MB/s. Momentvis lidt mere (6 MB/s).
Nogen der kan hjælpe?

trådløst er problematisk ... et godt tip er, at skifte fra 2.4GHz til 5GHz hvis din router/access point understøtter det ...
Der er rigtig meget tryk på 2.4GHz båndet og hvis man bor et sted hvor mange har trådløst (f.eks højhuse) er der god fordel i, at skifte til nyt frekvens område.

kig på placering, kig på enheder der forbinder (hvilken standard bruges)
extendere er også muligt men kun hvis du har dårligt signal på din bærbare/mobiltelefon.

Grundlæggende er trådløst, som skrevet andetsteds, noget besværligt bøvl ...
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Ahh fandt "jumbo frames" på mit NIC i PC og aktiverede det og satte det til 9k mtu hvilket passer med den setting der er i NAS'en

derefter kunne jeg sende filen fra PC til NAS på 49 sekunder ... hvilket er en markant forbedring.

Det er vist det man kalder en fejl 40 Wink

Jumbo frames på 9000 er ikke standart aktiveret i DSM, så der har du vist selv været igang med at lave ændringer.
Men ALLE dine enheder skal sit stå til 9000 for at dit netværk kommer til at køre ordenlig, også din router.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu