recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min nye onkyo TX-NR 609 Mums
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min nye onkyo TX-NR 609 Mums

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Mikkel A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:00
Hmm, tjah, det nemmeste er måske at sætte et par aktive computerhøjttalere til Zone 2 udgangen bagpå, og så se om der kommer lyd ud af dem, hvis du som input har en digital kilde, og har valgt source til at sende ud i Zone 2 :-)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Hmm, tjah, det nemmeste er måske at sætte et par aktive computerhøjttalere til Zone 2 udgangen bagpå, og så se om der kommer lyd ud af dem, hvis du som input har en digital kilde, og har valgt source til at sende ud i Zone 2 :-)
Det kan jeg ikke klare. Jeg har ingen aktive højtalere i huset. Så det kommer til at knibe.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.

Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
Mp3 fra usb, det vil jeg tro. Når man nu kan sætte en iphone direkte til. Men jeg kan da lige prøve at smide noget musik på en usb stick.


Der står i manualen at man kan, så det er jeg ikke i tvivl om, det er mere om det virker ok og er ordentlig lyd derfra. Jeg har afspillet nogle mp3'er på min 508, dog via analog og lyden var mildest talt elendig derfra. Om det så er afspilleren, analog eller mp3 delen der gør det ved jeg ikke.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.
Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
Mp3 fra usb, det vil jeg tro. Når man nu kan sætte en iphone direkte til. Men jeg kan da lige prøve at smide noget musik på en usb stick.
Så prøvede jeg lige at lægge et nummer i mp3 ind på en usb-stick. Og den blev sat ind i indgangen foran, og det spiller bare. Så det kan den godt. Det var sgu ret simpelt.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Mikkel A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:05
Okay, helt i orden. Jeg prøver for 3. gang at ringe til AV-Connection for at se om de nu kan svare mig på det åbenbart meget svære spørgsmål, he he...
God fornøjelse med dyret :-)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Der står i manualen at man kan, så det er jeg ikke i tvivl om, det er mere om det virker ok og er ordentlig lyd derfra. Jeg har afspillet nogle mp3'er på min 508, dog via analog og lyden var mildest talt elendig derfra. Om det så er afspilleren, analog eller mp3 delen der gør det ved jeg ikke.
Det nummer jeg lige har afspillet, det lyder faktisk ret godt. Det er ikke dårligere end andet musik.l
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Okay, helt i orden. Jeg prøver for 3. gang at ringe til AV-Connection for at se om de nu kan svare mig på det åbenbart meget svære spørgsmål, he he...
God fornøjelse med dyret :-)
Ellers prøv  at ringe til kt-radio eller nb-radio. De plejer at vide en del om det også.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:11
@ Mikkel A
 
Man kan også kigge i manualen s. 62 ;-)
 
Only analog input sources are output from the ZONE 2 LINE
OUT L/R jacks and ZONE 2 L/R terminals. Digital input
sources are not output. If no sound is heard when an input source
is selected, verify that the source is connected to an analog input.
 
 
 
 
tvkartoffel

 

 



Redigeret af tvkartoffel - 14-April-2011 kl. 18:14
Til top
Mikkel A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:17
Ha ha, genialt... eller, det er det jo desværre netop ikke, men tak for opklaringen :-)
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Der står i manualen at man kan, så det er jeg ikke i tvivl om, det er mere om det virker ok og er ordentlig lyd derfra. Jeg har afspillet nogle mp3'er på min 508, dog via analog og lyden var mildest talt elendig derfra. Om det så er afspilleren, analog eller mp3 delen der gør det ved jeg ikke.

Det nummer jeg lige har afspillet, det lyder faktisk ret godt. Det er ikke dårligere end andet musik.l


Tak for det.. Overvejer kraftigt.

Den kan ikke klare Shoutcast radio vel?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Den kan ikke klare Shoutcast radio vel?
Er det også bare en radiostation?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 20:32
Det er winamps radiostationer :)

http://www.shoutcast.com/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu