recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min OPPO 105
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min OPPO 105

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 11:18
Det kan komme an på dit materiale.. hvis du konvertere framerate et eller andet sted i kæden risikere du judder.. især hvis du konvertere 50hz pal til 24 eller 60 Hz eller omvendt, så det er vigtigt at vide hvad kilde materialet er. er det PAL DVD er det 50hz, Blu Ray 24hz NTSC DVD 60 Hz Streaming kan være 24/25/30hz, og da ingen streamere outputter det i native framerate vil du altid få judder på enten den ene eller anden type materiale.

Det vil du se hvis du køre Netflix fra din OPPO, den køre sikkert 50hz ud medmindre du forcer den til NTSC.Det netflix jeg har set gætter jeg på det meste materiale er 24 og 30hz, og virker derfor bedst med 60hz out. Og det køre dit apple tv.

men vær opmærksom på ikke at konvertere det hvis du kan undgå det.

Redigeret af stridsvognen - 23-April-2013 kl. 11:19
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Det kan komme an på dit materiale.. hvis du konvertere framerate et eller andet sted i kæden risikere du judder.. især hvis du konvertere 50hz pal til 24 eller 60 Hz eller omvendt, så det er vigtigt at vide hvad kilde materialet er. er det PAL DVD er det 50hz, Blu Ray 24hz NTSC DVD 60 Hz Streaming kan være 24/25/30hz, og da ingen streamere outputter det i native framerate vil du altid få judder på enten den ene eller anden type materiale.

Det vil du se hvis du køre Netflix fra din OPPO, den køre sikkert 50hz ud medmindre du forcer den til NTSC.Det netflix jeg har set gætter jeg på det meste materiale er 24 og 30hz, og virker derfor bedst med 60hz out. Og det køre dit apple tv.

men vær opmærksom på ikke at konvertere det hvis du kan undgå det.

Giver mening. Jeg kan kun kør HBO fra min PC(OPPO kom nu med HBO) hvad Hz skal jeg sætte den til? 60HZ hakker vildt som mit Apple TV og med 24 FPS kommer der judder ?

Netflix fra OPPO køre PERFEKT er virkelig flot bedre end fra Apple TV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 13:40
undskyld men du er nød til at fortælle hvad det er der hakker på dit apple tv.. hvilken film, eller serie. ligeledes på din oppo.. Hvis du ser 25hz streaming.. måske nogle tv serier giver det mening.. Og fortæl hvordan det hele er sat op.. hvis du køre apple tv gennem din oppo eller direkte osv.

Jeg har set netflix på en oppo103 sat til multi region, og source direct, og det fungere ikke hvis jeg ser feks Sherlock holmes. Apple tv direkte, eller gennem min _Lumagen ser fortræffelig ud, uden judder, på den type film, men det er på andet materiale.

Jeg har så mulighed for at se status på opløsning framerate osv ind og ud af min Radiance, som er en stor hjælp.

Vi skal også vide om din skærm med sikkerhed ikke konvertere framerate.. Det er måske muligt at slå 24hz til eller fra.

Vælg 1 film fra netflix, så vi har samme udgangspunkt, så kan vi hver især teste det, fortæl evt hvor i filmen det er værst.

Redigeret af stridsvognen - 23-April-2013 kl. 13:41
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:21
ASUS G75 eller Apple-TV til(HDMI) OPPO105 til(HDMI) SAMSUNG SP-A800 Projektor

Apple-TV benyttede jeg kun til at teste med da den heller ikke har HBO

ASUS G75 benytter jeg til at streame HBO fra Exploren i 720P HZ fra grafikort kan jeg stille fra 24HZ til 60HZ

Samsung SP-A800 æder det meste men den kan jo være problemet, prøver at putte den direkte på PC'en i aften.

NET-flix ser jeg på OPPO 105 men her er der ingen problemer.

Hjælper dette?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:43
Ja det lyder som om at du skal holde tungen lige i munden for ikke at lave rod.. Og forestiller mig at du til tider konvertere framerate flere gange frem og tilbage og efterlader ualmindelig meget judder.

Jeg ved stadig ikke hvilken film eller serie du streamer på netflix, prøv at se starten af Sherlock holmes på netflix fra oppo og fortæl mig om du har judder især på vertikale panoreringer, tit er det extra tydeligt på rulletekster.

Måske nogle ved om OPPO sender hdmi indput ret igennem, eller konvertere dem som de gør med streaming.
Jeg har ikke prøvet at sende andre kilder gennem en oppo, men har forsøgt at få oppo til at tilføje muligheden for forskellig framerate output tættest på den der findes i indholdet.. så 24hz kan sendes 24hz eller 60hz ud. 25hz sendes 50hz ud. Og 30hz sendes 60hz ud.
Hvis man vælger multi region og 24hz er til.

Men som du foreslår.. kør direkte i dit tv.. hvis det virker er det din oppo der laver rod, eller dig der har sat den forkert op.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 18:05

Ja det lyder som om at du skal holde tungen lige i munden for ikke at lave rod.. Og forestiller mig at du til tider konvertere framerate flere gange frem og tilbage og efterlader ualmindelig meget judder.

Jeg ved stadig ikke hvilken film eller serie du streamer på netflix, prøv at se starten af Sherlock holmes på netflix fra oppo og fortæl mig om du har judder især på vertikale panoreringer, tit er det extra tydeligt på rulletekster.

Måske nogle ved om OPPO sender hdmi indput ret igennem, eller konvertere dem som de gør med streaming.
Jeg har ikke prøvet at sende andre kilder gennem en oppo, men har forsøgt at få oppo til at tilføje muligheden for forskellig framerate output tættest på den der findes i indholdet.. så 24hz kan sendes 24hz eller 60hz ud. 25hz sendes 50hz ud. Og 30hz sendes 60hz ud.
Hvis man vælger multi region og 24hz er til.

Men som du foreslår.. kør direkte i dit tv.. hvis det virker er det din oppo der laver rod, eller dig der har sat den forkert op.

Computeren blev sat til 50HZ ud og OPPO blev tvunget til 1080P 24FPS til projektoren så er der INGEN problemer mere. MEN dam OPPO har en god scaler fra de 720P fra NETFLIX og HBO til 1080P

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 18:22
50 til 24 Hz er ellers normalt no go. Det er ikke delelige framerates.

Men det giver stadig ingen mening at snakke framerate når du stadig ikke fortæller hvad det er du ser.. Det hele starter med materialet.
Og derefter hvordan du ødelægger det.

Forstår ikke helt grunden til at konvertere 50hz til 24hz når du kan vise det i 50hz.. Men er du glade er det jo uden betydning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 23:24
Hvis det hjælper så er det HBO Games of trone og Vikings jeg ser ;O), forstår ikke lige hvorfor filmen har noget at sige ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Hvis det hjælper så er det HBO Games of trone og Vikings jeg ser ;O), forstår ikke lige hvorfor filmen har noget at sige ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Fordi det materiale du ser har forskellig framerate. 24/25/30/50/60hz

Og det er en fordel hvis du kan undgå at konvertere det.

Det er dog ikke helt muligt når man streamer fra OPPO, eller ATV3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:50
Overvejer kraftigt at få en Amorf linse og sammen med OPPO 105´s Vertical Stretch Mode  kan det jo let gøres. Jeg ønsker en fast linse skal jeg så benytte 4:3 for at se 16:9 film????

Hilsen Jonas Bojer 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:54
Hej Jonas..

Hvad er grunden til at du ønsker dig en amorf lense.?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 15:12

Hej Jonas..

Hvad er grunden til at du ønsker dig en amorf lense.?

Større billede og jeg ønsker at benytte alle pixels i projektoren for 95% af alle film jeg ser er jo CinemaScope.

Hilsen Jonas Bojer
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu