recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Squeezebox kan ikke finde Slimserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin Squeezebox kan ikke finde Slimserver

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
krimmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Unmack Unmack skrev:

Tusind tak for svarene!

Jeg lægger min musik på pc'en, indtil der er kommet styr på qnap'en, og så
må jeg hellere kontakte Hifihammeren og høre, hvad der er sket.

Lyder fornuftigt.

Jeg forstår intet af det, der står i installationsguiden fra Progressive AV, så det skal jeg vist ikke kaste mig ud i.

Nogen gange er det en stor styrke at kende sine egne begrænsninger... Ellers kan det let ende med et

Mht. afspining af musikken har jeg nu lavet en musikmappe på mit C-drev, hvorfra Slimserver fint kan finde den og afspille den på Squeezeboxen. Jeg har også prøvet at få den til at afspille fra Qmultimedia, hvor jeg har lagt noget musik, men den vil ikke godtage stien (jeg har i øvrigt fundet alle shares nu - tak).

"New value for Music Folder rejected:

Oops - "\\SlimServer-109\Qmultimedia\musik" doesn't seem to be a valid directory. Try again"

Hvordan sætter man slimserveren til at finde musik på noget, der ikke er et drev, men et selvstændigt netværk? (og hvordan ripper man til et netværk - altså hvordan angiver man stien? Når man browser, kan mn jo kun se drevene og vælge en placering der).

Et sidste spørgsmål. Er det muligt at bruge noget andet end Slimserver, når man afspiller musik på Squeezeboxen via pc'en. Sådan kommer jeg nok til at afspille en del musik fremover, selvom jeg får det andet til at køre, men jeg synes ikke, at Slimserverinterfacet er særligt indbydende. Jeg vil meget hellere bruge f.eks. Mediamonkey, men er det muligt? Jeg har læst, at man kan downloade iTunes og bruge den - betyder det så, at man ikke behøver at åbne slimserver, når man afspiller musik via pc'en?

Unmack

Sandsynligvis kan Slimserver under Windows ikke arbejde med en UNC-sti. (\\SERVERNAVN\Share\folder), men kræver et drevbogstav.

Prøv at lave en fast mapning til et drev-bogstav, f.eks. z:, og så peg Slimserveren ned på z:\musik.

Ved ikke om det virker, men kan ikke se nogen grund til at det ikke skulle.

Og endelig, ja - Slimserver interfacet i version 6.X.x er ikke noget grafisk vidunder, men dog funktionelt. Prøv evt. at installere beta-versionen af version 7 på Windows. Det ser noget bedre ud. Grundfunktionalieten er dog den samme.

Og Squeezeboxen kræver Slimserver for at kunne afspille musik. Den er ikke UPnP kompatibel, og kan derfor ikke anvende f.eks. Twonky eller Mediamonkey. Der er dog en form for iTunes integration som jeg ikke reigtig kender til.

Til gengæld er det min opfattelse at man, når man først har fået stabiliseret sit set-up, ikke længere anvender Slimserver web-interfacet særlig meget, men kører al interaktiviteten direkte fra Squeezeboxen. men det er måske bare mig.

Ellers prøv at se på de alternative interfaces der følger med, prøv evt. at downloade og installere slimfx, eller prøv at hente Moose som er en alternativ gui til windows.

Det er efter min mening en af Slimdevices/Slimservers helt store styrker, at den er open source, og at masser af mennesker laver udviddelser til den.

Hilsen
Kim

TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 15:30
Jeg tror, der er en fejl ved dit share. Det er jo din Slimserver på pc'en som siger, at det ikke er en gyldig placering.
Du er vel interesseret i at få din Slimserver på Qnap'en til at sige noget til dig og din klient Derfor skal du få fat i din Slimserver på Qnap'en.

Jeg tror, at en del af dit problem er, at din pc har en Slimserver installeret, og den tager over, eller også er det bare den, du kan se ?!

Lyder det ikke som en mulig forklaring på miseren?

I givet fald kan du jo slukke din NAS eller tage netværksstikket ud for at teste det. Hvis du stadig har en Slimserver, så skal den vel bare afinstalleres, og så må du prøve igen.

Jeg vil stadig opfordre dig til at få givet din NAS en fast adresse og evt. også et navn (Kunap fx. ) Så er det hele nemmere...

Venligst
Søren

(Edit: sålflej)

Redigeret af Breddam - 30-December-2007 kl. 15:48
Til top
Unmack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:08

Tak for svarene!

Hvordan laver jeg en "fast mapning til et drev-bogstav"? Det er vist det, jeg har prøvet, men ikke fået til at virke.

mht. skins osv. er det vel noget, jeg skal downloade og installere. Det må jeg se på senere. Moose ser ret interessant ud, synes jeg.

Jeg vil gerne have noget, hvor jeg kan se så meget af min musik samtidig som muligt. Jeg tror nemlig, jeg kommer til at styre en del musik via pc'en. Det er jo ikke altid, man ved, hvad man har lyst til at høre - det finder man først ud af, når man bladrer igennem det - desuden er pc'en alligevel næsten altid tændt (men muligheden for at tilgå musikken, når den er slukket skal selvfølgelig virke alligevel).

Jeg har prøvet at afstallere slimserver på pc'en, men så kan SB ikke finde nogen slimserver, så det er vist bare ikke noget på Qnap'en.

Hvorfor er det nemmere med en fast adresse? Indtil videre har den haft den samme ip-adresse, hver gang jeg har tændt den - er det ikke fint nok?

Lige nu hedder qnap'en "Slimserver-109" - det må være noget, Hifi-hammeren har kaldt den, da de forsøgte at installere Slimserver på den.

Unmack

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:18

Lige nu hedder qnap'en "Slimserver-109" - det må være noget, Hifi-hammeren har kaldt den, da de forsøgte at installere Slimserver på den.

Unmack

Prøv at slukke for din Qnap!
Har du en Slimserver derefter?

Edit: Sorry, jeg læste ikke hele dit indlæg. Der er noget galt med din Qnaps Slimserver, tror jeg...

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 30-December-2007 kl. 19:20
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:22

Hvorfor er det nemmere med en fast adresse? Indtil videre har den haft den samme ip-adresse, hver gang jeg har tændt den - er det ikke fint nok?

Det kunne jo godt være, at Hifi-Hammeren allerede har givet den en adresse...

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu