|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
krimmo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
||
Lyder fornuftigt.
Nogen gange er det en stor styrke at kende sine egne begrænsninger... Ellers kan det let ende med et
Sandsynligvis kan Slimserver under Windows ikke arbejde med en UNC-sti. (\\SERVERNAVN\Share\folder), men kræver et drevbogstav. Prøv at lave en fast mapning til et drev-bogstav, f.eks. z:, og så peg Slimserveren ned på z:\musik. Ved ikke om det virker, men kan ikke se nogen grund til at det ikke skulle. Og endelig, ja - Slimserver interfacet i version 6.X.x er ikke noget grafisk vidunder, men dog funktionelt. Prøv evt. at installere beta-versionen af version 7 på Windows. Det ser noget bedre ud. Grundfunktionalieten er dog den samme. Og Squeezeboxen kræver Slimserver for at kunne afspille musik. Den er ikke UPnP kompatibel, og kan derfor ikke anvende f.eks. Twonky eller Mediamonkey. Der er dog en form for iTunes integration som jeg ikke reigtig kender til. Til gengæld er det min opfattelse at man, når man først har fået stabiliseret sit set-up, ikke længere anvender Slimserver web-interfacet særlig meget, men kører al interaktiviteten direkte fra Squeezeboxen. men det er måske bare mig. Ellers prøv at se på de alternative interfaces der følger med, prøv evt. at downloade og installere slimfx, eller prøv at hente Moose som er en alternativ gui til windows. Det er efter min mening en af Slimdevices/Slimservers helt store styrker, at den er open source, og at masser af mennesker laver udviddelser til den. Hilsen Kim |
|||
TH42PV60 (med slanger af og til) Samsung 3126 PS3 Yamaha RX-V1700 Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch QNAP-109 SqueezeCenter 7.5.1 |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Jeg tror, der er en fejl ved dit share. Det er jo din Slimserver på pc'en som siger, at det ikke er en gyldig placering.
Du er vel interesseret i at få din Slimserver på Qnap'en til at sige noget til dig og din klient ![]() Jeg tror, at en del af dit problem er, at din pc har en Slimserver installeret, og den tager over, eller også er det bare den, du kan se ?! Lyder det ikke som en mulig forklaring på miseren? I givet fald kan du jo slukke din NAS eller tage netværksstikket ud for at teste det. Hvis du stadig har en Slimserver, så skal den vel bare afinstalleres, og så må du prøve igen. Jeg vil stadig opfordre dig til at få givet din NAS en fast adresse og evt. også et navn (Kunap fx. ![]() Venligst Søren (Edit: sålflej) Redigeret af Breddam - 30-December-2007 kl. 15:48 |
|||
![]() |
|||
Unmack ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
||
Tak for svarene! Hvordan laver jeg en "fast mapning til et drev-bogstav"? Det er vist det, jeg har prøvet, men ikke fået til at virke. mht. skins osv. er det vel noget, jeg skal downloade og installere. Det må jeg se på senere. Moose ser ret interessant ud, synes jeg. Jeg vil gerne have noget, hvor jeg kan se så meget af min musik samtidig som muligt. Jeg tror nemlig, jeg kommer til at styre en del musik via pc'en. Det er jo ikke altid, man ved, hvad man har lyst til at høre - det finder man først ud af, når man bladrer igennem det - desuden er pc'en alligevel næsten altid tændt (men muligheden for at tilgå musikken, når den er slukket skal selvfølgelig virke alligevel). Jeg har prøvet at afstallere slimserver på pc'en, men så kan SB ikke finde nogen slimserver, så det er vist bare ikke noget på Qnap'en. Hvorfor er det nemmere med en fast adresse? Indtil videre har den haft den samme ip-adresse, hver gang jeg har tændt den - er det ikke fint nok? Lige nu hedder qnap'en "Slimserver-109" - det må være noget, Hifi-hammeren har kaldt den, da de forsøgte at installere Slimserver på den. Unmack |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Prøv at slukke for din Qnap! Har du en Slimserver derefter? Edit: Sorry, jeg læste ikke hele dit indlæg. Der er noget galt med din Qnaps Slimserver, tror jeg... Venligst Søren Redigeret af Breddam - 30-December-2007 kl. 19:20 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det kunne jo godt være, at Hifi-Hammeren allerede har givet den en adresse... Venligst Søren |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |