recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Toshiba HD-EP35 anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin Toshiba HD-EP35 anmeldelse

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 15:36
Jamen jeg venter i spænding, for jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Så bare kom med det...
Men det glæder mig at se begejstringen over hvor god EP-35 er... Og nu hvor der lige er gået løn ind, så er det ekstra svært at holde dankortet i lommen!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 15:39

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jamen jeg venter i spænding, for jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Så bare kom med det...
Men det glæder mig at se begejstringen over hvor god EP-35 er... Og nu hvor der lige er gået løn ind, så er det ekstra svært at holde dankortet i lommen!

Med venlig hilsen

Godt at du ikke er statsansat - så måtte du vente på lønnen til den 31.  Bortset fra det, så tror jeg at EP 35 giver meget for pengene -

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 15:40
Ja, der er fordele ved at være privatansat... Men det stoppe når jeg bliver færdig, desværre!  

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Hej Carsten,

Først tak for en god test!!!

Og en korrektion:
Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

EP30’eren har ABT 1018 chippen til at gøre deinterlacing arbejdet, mens EP35’eren har den lidt nyere ABT 2010 chip.

Ifølge andre sites, så har EP35 også ABT1018 fra Anchor Bay. EP10, EP30 og EP35 har den samme chip.

Forskellen på ABT1018 og ABT2010 er iøvrigt, at ABT1018 kun er en scaler, hvorimod ABT2010 indeholder en ABT1018 + de-interlacer og 3:2 pulldown. Funktionsmæssigt svarer ABT2010 således til den REON HQV chip, som sidder i en HD-XE1. I EP35 foretages de-interlacing af en anden "middelklasse" chip.

Har ikke selv set nogen af maskinerne, men ifølge en del udenlanske ekspertreviews betyder dette, at EP35 er en knivspids bedre til at vise HD DVD end XE1, mens XE1 er en del bedre til at vise almindelig SD DVD (fordi de-interlacingen af alm. DVD er meget mere krævende).

Hvis du eller andre her i forumet får mulighed for at samenligne EP35 med XE1, ville det være rigtig interessant, synes jeg. Jeg skal snart ud at invistere i en HD DVD, og valget står mellem de to...

Flemming

Tak for rettelsen Der har været meget tvivl om hvilket chipset EP35'eren render rundt med, men efter at have gjort lidt ekstra og grundigere research har jge nu også fundet ud af, at den faktisk kun har en ABT1018 chip. Jeg har også læst flere reporter fra brugere på AVS, der har lavet direkte sammenligninger med XE1'eren, og de mener faktisk at EP35'eren er et lille skridt foran XE1'eren mht. at vise HD DVD, og nogle går faktisk så langt til at mene den også er bedre til at vise SD DVD end XE1'eren, selvom den har en REON chip Jeg har desværre ikke mulighed for at teste om det er sand eller falsk...

Jamen det skal jeg prøve at kommentere på, når jeg får min EP35, for jeg har også adgang til en XE1 - så kan jeg bare switche mellem 2 udgange og med det sammen HD signal og det samme SD signal

Alletiders!!! Det glæder jeg mig rigtig meget til.

Har du iøvrigt fået EP35'eren? Kan vi vente noget fra dig her mellem jul og Nytår?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 10:44
Hej Flemmings - næh desværre, jeg har ikke fået den nye afspiller endnu. den er i "Transit" et eller andet sted i Tyskland, med levering den 27. december.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 18:01

Hej hother

Hvor har du købt den og hvor meget måtte du slippe?

mvh Auri

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej hother

Hvor har du købt den og hvor meget måtte du slippe?

mvh Auri

Hej igen, den er Købt hos Godpris, og lad mig sige det på den måde, at prisen er nogenlunde som du kan finde afspilleren til hos andre Men det ville være unfair at nævne prisen, da Godpris slet ikke har den endnu, og derfor heller ikke prisfastsat den

Redigeret af Hother - 23-December-2007 kl. 18:30
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu