Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
CoolMLJ
Super bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
|
Emne: Min tur fra LCD til PLASMA :) Sendt: 23-Maj-2007 kl. 09:26 |
Kan se en masse skrive en masse om deres ny indkøbte panasonic skærm, så nu vil jeg også bidrage med min lille historie.
Sidste år ved juletid, troede jeg at lykken var gjort, fik nemlig indkøbt et Samsung N71 LCD skærm. Dog viste det sig hurtig at der var noget galt med købet. Omkring ansigter og andre ting optrædte der nærmest en rød/orange aura, dette var især i mørke områder, mere tydeligt på analog signal end ved DVD. Så en tur til rep. med dette. Efter 3 uger med en billig LCD fra bilka ( skal hilse at sige, af magen til L*** skal man lede længe efter, prøvede at se en fodbold kamp, mens det regnede på stadion. det var ikke til at se en pin) når tilbage til min LCD, fik den tilbage og problemet var væk. var sku glad stod ok, og på DVD var den også fantatisk... troede jeg.. for med tiden, og med en del læsning om de problemer lcd har, begyndte jeg at kigge om jeg havde nogle af de problemer, hvilket jeg desværre havde. og ikke nok med det, med tiden begyndte jeg at ligge mærke til "ghosting" og andre problemer.
Heldigvis kom fælleskøbet så. og skyndte mig derfor at tage ud til div butikker, for at se denne skærm i aktion.. og WOW.. det var lige mig.
Fik så bestilt skærmen, modtaget den og hængt den op. Sikke et billed. Har Kabel tv igennem Danskbredbånd. og modtager også DVB signal igennem kablet, så panasonicen fandt både de alm og digitale kanaler.
Sikke et billed, selv på vores kanal 4 ( kæresten kan ikke undvære denne kanal) står billedet fantastisk. der er simpelthen kæmpe forskel på det billed jeg fik på min samsung også det nye. Alle mine kanaler er fantatiske, kan dog godt se at en CRT skærm levere flot billed, men selvom jeg havde en topmodel ( kan ikke huske model nr.) så syntes jeg, og min kæreste at panasonicen hvis ikke ligeså god, så MEGET tæt på.
Når vi så smækker en dvd på vores sony dvdr og ser en film, så falder tårende næsten. For så for vi et billede med masser af dybde, og farver.
eneste minus er, at jeg desværre har mistet en del penge på min samsung, men når jeg tænker over hvilket billed jeg nu har fået, er det alle pengene vær.
Elsker den skærm
|
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 12:34 |
Hvorfor nøjes du med et 37"? Hvad med et 42"
Jeg har selv lige (i fredags) købt et PX700 42" Super flot billede.
Redigeret af -C5- - 23-Maj-2007 kl. 12:36
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
CoolMLJ
Super bruger
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 12:48 |
var ude og se 42" og blev enig med mig selv om at jeg godt kunne nøjes med 37" har kun 2½ meter til skærmen..
|
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
 |
Axel F
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 89
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 18:43 |
-C5- skrev:
|
Hej C5.
Må man spørge hvor du købte,og hvad du skulle gi for px700.
Er kun få dage fra selv at bestille px700 
|
TV...Panasonic PX700
DVD REC...Pioneer 545HX-S
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 25-Maj-2007 kl. 08:52 |
CoolMLJ skrev:
var ude og se 42" og blev enig med mig selv om at jeg godt kunne nøjes med 37" har kun 2½ meter til skærmen.. |
Ja så burde et 37" være nok.
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 25-Maj-2007 kl. 09:01 |
Axel F skrev:
-C5- skrev:
|
Hej C5.
Må man spørge hvor du købte,og hvad du skulle gi for px700.
Er kun få dage fra selv at bestille px700 
|
Jeg købte hos PP radio, som ligger på skovvejen i Århus. Det koster 14.000,-
Ind til nu har jeg ikke noget at udsætte på det. Måske med undtagelse af nogle af knappernes placering på fjernbetjeningen, men det er måske også et spørgsmål om tilvending.
Jeg bliver ind i mellem overrasket over hvor godt det står når jeg ser digitalt TV. Dog er det selvfølgelig afhængig af kvaliteten af kilde materialet. Tv-Avisens skærm trold Mette Walsted Vestergaard, står rigtig godt, hvilket bestemt ikke er dårligt.
|
|
 |
Tsunde
Guld medlem
Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
|
Sendt: 25-Maj-2007 kl. 11:18 |
"Tv-Avisens skærm trold Mette Walsted Vestergaard, står rigtig godt, hvilket bestemt ikke er dårligt."
Er kæresten enig i den påstand?? 
Hmm, er rigtig glad for mit Samsung 40M61, men bliver da helt nysgerrig for, om det bare er mig der ukritisk, for jeg kan ikke se fejl på det....
Redigeret af Tsunde - 25-Maj-2007 kl. 11:18
|
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
 |
MadManMingo
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
|
Sendt: 25-Maj-2007 kl. 11:35 |
@ CoolMLJ
Super at høre een der reelt har gjort erfaringerne på egen krop. Vi andre, som ikke selv har prøvet lcd først, får tit verbale hug for at sige at lcd er noget l...
Og dette er ikke for at starte endnu en diskussion om lcd vs. plasma. Men der er bare noget mere vægt bag anmeldelser som Cool MLJ's, der bekræfter mig i, at jeg har valgt rigtigt.
Retfærdigvis vil jeg dog sige, at min fars nye 32" Sony lcd med dvb-t bestemt ikke skuffede. Med det digitale signal og så blød en billedindstilling som det nu var muligt, så var det skam et ganske godt billede. Så skal man kun have en lille skærm, og kan modtage digital, så er et kvalitets lcd ikke en dødssynd .
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 25-Maj-2007 kl. 11:36 |
-C5- skrev:
Jeg bliver ind i mellem overrasket over hvor godt det står når jeg ser digitalt TV. Dog er det selvfølgelig afhængig af kvaliteten af kilde materialet. Tv-Avisens skærm trold Mette Walsted Vestergaard, står rigtig godt, hvilket bestemt ikke er dårligt.
|
Ville det egentligt ikke for nyhedens interesse være bedre hun lå istedet det kunne osse være det hjalp på seertallene især hvis de også arbejdede lidt med beklædningen især hvis hun også er kilden (ja den var tvetydig )
Redigeret af rhsin - 25-Maj-2007 kl. 11:37
|
Mvh
René
|
 |
CoolMLJ
Super bruger
|
Sendt: 25-Maj-2007 kl. 13:58 |
Jeg vil lige igen tilføje til min kommentar omkring mit LCD at jeg faktisk var glad for det ellers, især under flotte dvd film med mange farver..
men idet at det var mørke sceaner syntes jeg man tydelig så problemerne med slør og ansigt, og det er selv med ´HDMI overførsel og det hele.
dog skal det siges, at visse tv programmer stod ganske godt. .bare ikke nær så godt som mit nye plasma, men alligevel
|
Lykkelig ejer af:
LG OLED B7 65"
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 26-Maj-2007 kl. 10:57 |
Tsunde skrev:
"Tv-Avisens skærm trold Mette Walsted Vestergaard, står rigtig godt, hvilket bestemt ikke er dårligt."
Er kæresten enig i den påstand?? 
|
Hun står heldig vis ikke og ser mig over skulderen, når jeg skriver her inde. Desuden så er man vel en mand, selv om man er gift så kan man de godt nyde synes af smukke kvinder.
|
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 26-Maj-2007 kl. 10:59 |
rhsin skrev:
-C5- skrev:
|
Ville det egentligt ikke for nyhedens interesse være bedre hun lå istedet det kunne osse være det hjalp på seertallene især hvis de også arbejdede lidt med beklædningen især hvis hun også er kilden (ja den var tvetydig )
|
Jeg var personlig meget skuffet da Divia Das forlod vejrudsigten. Men det er da altis noget at hun er dukket op på TV2 News i stedet for.
Nå det var et lille sidespring, altså kun rent mentalt. Min pointe er at hvis materialet er ordentlig så står min PX700 suverent godt.
Redigeret af -C5- - 26-Maj-2007 kl. 11:02
|
|
 |