recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min vurdering af JVC LT-32DA8SU/ZU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin vurdering af JVC LT-32DA8SU/ZU

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: Min vurdering af JVC LT-32DA8SU/ZU
    Sendt: 07-Maj-2007 kl. 19:50

Ja - jeg fik jo den opgave at finde et godt 32" TV til min mor - og flere herinde var så flinke at hjælpe mig. Tak for det . Det blev som bekendt til en JVC LT-32DA8SU/ZU . Hvordan jeg/vi fandt frem til netop denne LCD, kan man læse om her:

32 tommer med digital tuner til min mor

Min mor modtog JVC'en her i dag, og jeg er netop kommet hjem efter at have sat den op for hende. Jeg har lovet at give en lille bedømmelse af den her på siden, hvor jeg vil beskrive det, jeg synes er væsentligt vedr. dette tv. Er der noget, jeg ikke har fået med - så bare spørg. Det bliver som følger.......

Jeg så hurtigt, at der ikke var dansk brugermanual med - men svensk var der.

Selve opsætningen var hurtigt gjort! Ud af kassen med dyret - og sandelig om foden ikke allerede sad på - og så var det ellers bare at slutte strøm til, sætte scartstikket fra DVD-afspilleren i og til slut antennestikket. TV'et blev tændt, og så kunne man vælge sprog m.m. Jeg bed mærke i, at man kunne vælge i hvilket land TV'et stod, og der var Danmark IKKE repræsenteret. Der var desuden en forklaring i brugsanvisningen om, at valget af land kunne have betydning for modtagelsen af kanalerne m.m., så jeg var jo ret spændt, da jeg valgte "Sverige". "Tyskland" var der også, men jeg tænkte at "Sverige" nok var det, der kom Danmark nærmest . Men der var dog ingen grund til bekymring, for TV'et fandt hurtigt og fint de forskellige kanaler - både digitale og analoge - og danske undertekster var der også.

Efter den færdige installation var alle menuerne på dansk, undtagen lige den, hvor man kunne vælge menu-sprogene. Der kunne man ikke vælge dansk, så jeg valgte engelsk.

Menuerne er generelt meget lette at gå til. Der var ikke brug for at kigge i manualen på noget tidspunkt, efter at den basale installation var gennemført. Selve grafikken i menuerne kunne godt være lavet flottere, men okay. Som det er, er det meget enkelt - og det fungerer.

Designet synes jeg faktisk heller ikke ligefrem er dårligt - eller kedeligt, som jeg har set nogle skrive. Ret enkelt er det da, men det enkle kan se godt ud, og det synes jeg, det gør i dette tilfælde.

Og så billedkvaliteten..... som vel er det vigtigste . Den er generelt rigtig god, men jeg synes dog den halter lidt i enkelte tilfælde. Det sker når LCD'en virkelig bliver sat på prøve med meget kontrastrige billeder - eller meget mørke eller meget lyse billeder. Her forsvinder mange af detaljerne. Jeg har set det dårligere, men så absolut også bedre! Fx klarer vores egen Philips 42PF7621D det en del bedre. Okay - svært at sammenligne en 32" med en 42" - men med det taget i betragtning, mener jeg alligevel Philips'en klarer sig bedst her. Jeg tjekkede lige signal-modtagelsen, som man kan gøre i et menu-punkt i JVC'en, men den var helt i top.

Fabriksindstillingerne for billedet var i øvrigt helt hen i vejret, men sådan er det vel altid. Der skulle en del justering til, før det det blev godt.

Det skal også med, at JVC'en har en meget flot, stor og velbygget EPG!! Meget bedre end på vores Philips. Når man skifter kanal, kommer der fx en lille bjælke nederst i billedet, hvor man kan se info om det aktuelle program samt det næste. Denne bjælke samt en beskrivelse af det aktuelle program kan i øvrigt kaldes frem ved tryk på en knap mærket med "I". Trykker man så på den egentlige EPG-knap, kommer man ind i en menu, hvor man hurtigt kan klikke sig vej gennem programoversigter for alle kanalerne mange dage frem i tiden - og man kan se info om de specifikke programmer.  Det kan ikke gøres bedre! Havde vi sådan en EPG på vores tv, ville vi ikke bruge Tekst-tv til at finde programoversigterne - sådan som vi gør nu.

Min konklusion må være, at til 6.999,00 kr. inkl. fragt, er JVC LT-32DA8SU/ZU et rigtigt godt køb. Til prisen finder man sikkert ikke noget bedre - som jeg også har set flere herinde skrive. Men SELVOM JVC'en ganske vist har været oppe mod et TV fra Loewe til 20.000 kr. - og vundet - så er jeg sikker på, jeg kunne finde et 32" til max 10.000,- der bedre kunne tilfredsstille min personlige smag. Men anbefale JVC'en kan jeg absolut godt! Bare sørg for at se den live, så du kan sammenligne med andre mærker/modeller.

Tilbage er der bare at sige, at mor er ellevild med tv'et . Og for at bruge hendes egne ord om fjernbetjeningen: "Se - tasterne er dejligt store! De bliver ikke svære at se eller bruge!" .

Håber min vurdering kan være til gavn/interesse for nogle.

Kent.

Redigeret af Thyboen - 07-Maj-2007 kl. 20:03
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 20:03
Jeg kunne ikke have beskevet min egen oplevelse med dette tv bedre end det du har præsteret. Hatten af for det 

Dine bemærkninger vedr. kontrasten er præcis det samme som jeg selv har oplevet, men efter en del justering, så er jeg efterhånden blevet meget tilfreds med dette forhold.
Til din orientering, så skal du lige være opmæksom på, at du kan/skal indstille ALLE tilslutnigerne i forhold til farve, kontrast og skarphed! Dvs. scart, antenne, HDMI!
Jeg kunne heller ikke få bl.a kontrasterne til at hænge sammen, når jeg skiftede mellem tv, dvd og satellitmodtager, indtil det gik op for mig (trial and error metoden) at dette skulle indstilles individuelt.
Dette ser jeg til gengæld som en meget stor styrke, da jeg på mit "gamle" tv aldrig fik disse indstillinger optimale, da dette kun kunne indstilles overordnet.
Til gengæld, så kan man jo kun bruge diverse indstillingsdvd'er på sin dvd, men man kan jo "overføre" det man ser efter finindstilling manuelt på de øvrige tilsluttede enheder.
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 20:08

Tak for det, Damme! Og i øvrigt tak for bemærkningen om, at farverne m.m. skal indstilles for alle tilslutningerne. Den havde jeg ikke lige fanget. Vi så lidt af en dvd for at teste tv'et, og da synes jeg farverne var meget stærke. Nu forstår jeg hvorfor . Fabriksindstillingerne er ret ekstreme mhst. farverne bl.a..

Kent.
Til top
HarBrug for 32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 10:10
ja tillykke med tv´et. Altid rart at kunne hjælpe sine forældre og andre tilbagestående personer..., når det gælder elektronik!!!

og ikke mindst, at din mor er meget tilfreds med købet...
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 22:13

Yep - hun er meget tilfreds. Ikke mindst da jeg nu har skaffet et flot tv-bord til hende:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4635&n=10 &KundeID=

Det passer faktisk utroligt godt til JVC'en . Hun fik jo tv'et i sølv.

Jeg er ret imponeret over, at man faktisk kan få et tv-bord i glas og rigtigt aluminium + hjul til 399,00 kr! Det kan ikke være for dyrt .

Kent.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 10:42

Nu stod jeg for st skulle bestille et 32da8zu i denne uge men efter det du skriver med at billed kvaliten halter lidt og skærm menuerne er kedelige ifh til philips får mig til og tvivle på det er skærmen jeg skal købe .

har du mulighed for at lave nogle billeder at menuerne som er i tv´t

det ser underlig ud der ikke er dk menuer og dk manual , er det ikke en skærm fra jvc dk  ?

vedr tv bordet fra H/n så du det til 500 ,hvordan er dette bord ,det er det med rene glas plader i 3 lag

vedr hdd recorder hvad vil i der anbefale nu når tv´t har dtt ,skal jeg vente til sony kommer med deres nye modeller eller tage panasonic eh67 eller en jvc mh 300 den har dog ikke særlig pæn front i højre side med det kryds der er ved knapperne

Redigeret af jetdirect - 09-Maj-2007 kl. 10:54
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 21:27

Jetdirect - du overfortolker altså følgende:

" Menuerne er generelt meget lette at gå til. Der var ikke brug for at kigge i manualen på noget tidspunkt, efter at den basale installation var gennemført. Selve grafikken i menuerne kunne godt være lavet flottere, men okay. Som det er, er det meget enkelt - og det fungerer. "

Hermed har jeg ikke sagt, at menuerne er kedelige! I vores Philips er der da mere knald på farverne og grafikken i menuerne, men hvor væsentligt er det egentlig? Når du har fået indstillet tv'et efter din smag, bruger du jo ikke menuerne så meget - og som jeg også skrev, så fungerer menuerne fint - og de er lette at finde rundt i.

Så skriver du, at jeg skulle have skrevet, at der ikke er DK-menuer i tv'et. Det er ikke sandt. Det er der! . Jeg skrev følgende:

"Efter den færdige installation var alle menuerne på dansk, undtagen lige den, hvor man kunne vælge menu-sprogene. Der kunne man ikke vælge dansk, så jeg valgte engelsk."

Altså er det kun menuen, man bruger under selve installationen, der ikke er på dansk. Alle andre er!

Bordet du omtaler til 500,00 kr. er i øvrigt samme type og i samme fremragende kvalitet som den, jeg købte til mor. Der er bare den ekstra hylde. Samtidig er den dog en anelse større - og for stor til en 32", synes jeg.

Pt. har jeg desværre ikke mulighed for at tage billeder af menuer i tv'et, da den faktisk afgik ved døden her idag . Mor ringede til mig her i aften og fortalte, at tv'et pludseligt var gået i sort - men lyden var der stadig. Jeg tog hen til hende og regnede med, at det var en lille ting, jeg let kunne ordne - men nej, desværre - den er kaput! Når man tænder tv'et, hører man en knitren i et øjeblik, tv'et giver et lille blink - og så er der ellers lyd men nul billede.

Jeg kontakter godpris.dk i morgen.

Kent.

Redigeret af Thyboen - 09-Maj-2007 kl. 21:28
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 21:44

Hej.

Thyboen > Det lyder skisme da underligt, det der med din mors TV... Hvis du hører til hvad der er i vejen, så må du da gerne fortælle det herinde.

Men i første omgang, så får Ï den jo da sikkert bare byttet, når den nu er helt ny.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 22:56

Ja - kunne sandelig ikke forestille mig, de vil reparere den.

Nu får vi se.

Kent.
Til top
HarBrug for 32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 23:18
sikke en skam. Når man får et nyt tv hjem som man er meget glad for. Så er det godt gammeldags irreterende, at det går i stykker efter et par dage. Ville selv blive godt bitter, hvis mit nye px37 gik kaput. Især nu når jeg nærmer mig de 200 timers tv...

surt show...

Man kan så glæde sig over, at du har med en butik at gøre, der skulle have et godt serviceniveau.
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 13:30

Vi må håbe du får et nyt tv når det er så nyt tv.

Jeg fik lige bestilt min skærm samme model som den i har  købt blot i sort .

Redigeret af jetdirect - 10-Maj-2007 kl. 13:34
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 18:54

Så er der godt nyt .

Godpris.dk har kontaktet JVC, og de fik at vide, at der selvfølgelig skulle sendes et nyt tv fremfor en reparation. Det havde jeg også forventet, når fejlen kom så hurtigt efter leveringen.

Kent.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu