Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
|
Sendt: 11-Maj-2007 kl. 21:25 |
SÅDAN... Nemlig, andet manglede da os' bare.
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
HarBrug for 32
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
|
Sendt: 12-Maj-2007 kl. 01:08 |
 - mit px 37 fejler intet - 7913 - knock on wood!!!
Redigeret af HarBrug for 32 - 12-Maj-2007 kl. 01:08
|
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
|
 |
Thyboen
Bruger
Oprettet: 18-April-2007
Point: 72
|
Sendt: 12-Maj-2007 kl. 08:54 |
HarBrug for 32 - Det var da en fantastisk brugbar oplysning, du kom med dér!   Kent
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 12-Maj-2007 kl. 10:38 |
>Thyboen
når tv´t har dtt tuner er der så også ca slot til evt conax kort når det engang kommer .
har du set billed kvaliteten ved hurtige bevægelser hen over skærmen hvordan reagerer den der .
jeg regner med og få min skærm mandag eller tirsdag
|
 |
Thyboen
Bruger
|
Sendt: 12-Maj-2007 kl. 16:39 |
Jetdirect - Der er i hvertfald et slot til et kort på størrelse med fx. et DanKort i tv'et. Jeg ved ikke om det er conax. Har aldrig hørt om conax, må jeg indrømme  . Nej - jeg kan ikke udtale mig om billedkvaliteten ved hurtige bevægelser. Kent.
|
 |
kvik
Junior bruger
Oprettet: 24-September-2004
Point: 29
|
Sendt: 14-Maj-2007 kl. 22:24 |
Hej Kent
Jeg har selv overvejet dette TV.
Men i dag var jeg en tur rundt og kigge hos nogle forhandlere.
Jeg synes farverne var lidt "mærkelige", havde et grønt/gulligt skær.
I Fona påstod de, det ikke kunne ændres med indstillinger - men sælgeren der ville åbenbart helst sælge Samsung, så ....
Jeg gik så i en anden forretning, hvor det var udstillet ved siden af en række væsenligt dyrere skærme. Også her var grøn meget dominerende.
Er det noget, du har bemærket - inklusive at man ikke kan ændre det med indstillingerne?
|
 |
Thyboen
Bruger
|
Sendt: 15-Maj-2007 kl. 19:26 |
Nej - det må jeg godt nok sige, jeg ikke kan genkende. Efter min mening er farverne flotte på skærmen. Måske Damme vil fortælle, hvad han synes?  Han har jo også én. Kent.
|
 |
Damme
Super bruger
Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 260
|
Sendt: 15-Maj-2007 kl. 19:30 |
Hejsa At farverne skulle være mærkelige, nej det kan jeg ikke genkende! Tvært imod, så mener jeg netop, at farvegengivelsen er en af de stærke sider ved denne skærm. Mon ikke nærmere forklaringen skal søges i sælgerens mangel på viden om, hvordan man indstiller et TV ordenligt! Ville dog gerne vide om KVIK har set det med det TV signal, eller via en eller anden afspiller. Et lille aberdabei: Det CI slot der er indbygget er beregnet til at decode betalingskanaler (som endnu ikke findes i DK) via DVB-T og ikke DVB-C eller DVB-S, da disse signaler ikke sendes via antenne, men via hhv. kabeltv og satellit tv og kræver deres egen tuner/decoder.
Redigeret af Damme - 15-Maj-2007 kl. 19:35
|
 |
kvik
Junior bruger
|
Sendt: 15-Maj-2007 kl. 21:15 |
Hej
Tak for svarene.
Jeg har set det med forskellige kilder i 2tal og så med både analogt signal og de sædvanlige tegnefilm i Fona.
Fonas model hedder jo noget lidt andet, men...jeg vil ikke tro, der er forskel her.
Sælgeren i 2tal virkede mere kompetent, men derfor vil de selvfølgelig helst sælge et af de dyrere TV.
Kan man skrue på farverne?
Hilsen Kvik
|
 |
Damme
Super bruger
Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 260
|
Sendt: 15-Maj-2007 kl. 21:40 |
Farverne kan ikke justeres seperat men det virker ganske udmærket endda. Det er mere forholdet farverne imellem man forskyder og det er da lykkedes mig at finde et helt fin balance og kvalitet, både på Tv siden, men også ved andre tilsluttede enheder. Der er jo lige den lille hage, at der skal indstilles på hver tilslutning HDMI, Scart + component, da de ikke "arver" indstillingerne fra den overordnede indstilling, hvilket man lige skal notere sig, da sælgeren ofte ikke er klar over denne finesse og dermed ikke altid får præsenteret billedet på en ordentlig måde. Så vil fornøjelsen også ofte være til at overse, da "feinschmeckere" ikke vil være tilfredse med det de ser.
Redigeret af Damme - 15-Maj-2007 kl. 21:41
|
 |
kvik
Junior bruger
|
Sendt: 16-Maj-2007 kl. 00:29 |
Tak for svar
Det er nok forklaringen - at de ikke har undet ud af at indstille alle indgange for sig. Det er jo netop forholdet mellem farverne, jeg så som problemet (at grøn/gul dominerede)
Men det virkede alligevel mere "naturtro" end de Samsung, der stod ved siden af, de havde masser af lys og kontrast, men mennesker lignede nærmest dukker.
Kan I evt. også sige noget om kvaliteten af den digitale tuner?
Hilsen Kvik
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 16-Maj-2007 kl. 00:33 |
fonas model er den som svarer til 32a80zu de kalder den blot eu men det er den samme .
efter jeg har fået min 32da8zu må jeg sige den skuffer til mine forventninger .
remoten daller taster ,reagerer ikke altid
for meget plast over remoten ifh til hvad andre producenter leverer remoter i .
billedkvaliteten er ikke just noget og snakke om opdateringen af billedet er for dårlig ved sattelit kan billedet ikke følge med det "sejler"
uhf tuneren (anolog) modtager signal dårligere end på et ctr tv med samme signal
vedr grønne skygger i billedet er dette ikke oplevet .
ingen dk manual / dk menuer
vedr dtt tuneren er billedet ok og så er det sagt
fra sattelit via scart er billedet ikke pænt det er grynet ifh til ctr
Redigeret af jetdirect - 16-Maj-2007 kl. 00:36
|
 |