recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min vurdering af JVC LT-32DA8SU/ZU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin vurdering af JVC LT-32DA8SU/ZU

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

fonas model er den som svarer til 32a80zu de kalder den blot eu men det er den samme .

efter jeg har fået min 32da8zu må jeg sige den skuffer til mine forventninger .

remoten daller taster ,reagerer ikke altid

for meget plast over remoten ifh til hvad andre producenter leverer remoter i .

billedkvaliteten er ikke just noget og snakke om opdateringen af billedet er for dårlig ved sattelit kan billedet ikke følge med det "sejler"

uhf tuneren (anolog) modtager signal dårligere end på et ctr tv med samme signal

vedr grønne skygger i billedet er dette ikke oplevet .

ingen dk manual / dk menuer

vedr dtt tuneren er billedet ok og så er det sagt

fra sattelit via scart er billedet ikke pænt det er grynet ifh til ctr

Hvis de ting overrasker skulle du nok have læst lidt om fladskærme først.. De er altså bare ikke ligeså gode til at behandle et dårligt analog signal som CRT. Desuden er det også de færreste LCD skærme der ikke har efterslæb.

Du skulle have læst lidt inden du stormede ud og købte :)

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 08:16

Hej.

Tjaaa... Hva' skal man sige??? ... Kohberg.

Nå ikke... Næææ, men så "spis lige brød til" da.

I direkte sammenligning med et "godt" CRT-TV der taber "Fladskærme" ofte, og især hvis man er gået op i størrelse... Så ses "fejlene" rigtig tydeligt.

Har du forsøgt at indstille skærmen/billedet, der er jo nok flere muligheder såsom: "Normal" og "Cimena" el. andre, kan ikke lige huske dem alle.
"Kontrast" og "Lys 2" på 50 - 60 % ... "Lys 1" muligvis helt ned på 10 - 15 %.

Derudover er det ofte en fordel at lukke alle filtrene, da de ofte forværrer et evt. efterslæb... De skal jo nå at behandle billedmaterialet inden vises på panalet.
Og så ellers kun koble dem ind, hvis de er meget nødvendige.

Stort set alle "Flade" har efterslæb - mere el. mindre - og min erfaring med JVC er at de absolut hører til i gruppen: "de mindre".
Mit nye "Pana" Plasma har sg'u også efterslæb... (Og det på trods af, at jeg ellers altid har læst og hørt det stik modsatte).
Dog er det en anelse mindre end det min JVC-skærm havde, men det er der... Om det så skal kaldes "efterslæb", "slør" eller noget helt tredje, det ved jeg ikke... Men uskarpe kante m.m. det er der helt sikkert ved hurtige bevægelser og panoreringer.
Muligvis bliver det bedre, hvis jeg tilslutter en "HD-box" , det har jeg endnu ikke forsøgt.

Remoterne er måske lidt af et ømt punkt i den prisklasse, har hørt det samme om andre produkter i klassen, deriblandt f.eks. til Toshiba's skærme... At den ikke virker hver gang, kunne måske være fordi at den muligvis er noget retningsbestemt... men det synes jeg faktisk bliver mere og almindeligt... Remoter er ikke hva' de har været.

Nå men, er du ikke tilfreds, så må du jo ud og se om du kan finde et andet der er bedre.

Redigeret af Pokerface - 16-Maj-2007 kl. 09:13
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 18:15
Tja, remoten kan jeg ikke udtale mig om, da jeg aldrig har anvendt den originale (gider ikke alle de remote'r)
Kan heller ikke genkende JETDIRECT's  beskrivelse af billekvaliteten, hverken  på  Digi Tv eller analog satellit tilslutning.  Har lige været ved optiker og øjnene fejler altså ikke noget.  Slør/efterslæb jae det er der da, men ganske ubetydeligt og ikke generende. At billedet skulle "sejle" ved DVB-S kunne jo også have noget med denne modtager at gøre og ikke nødvendigvis TV'et. Jeg har i hverfald ingen som helst problemer med dette "fænomen"
Gad vide om det er helt de samme TV der er tale om, eller har FONA en helt anden model?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 18:39

fonas model er model lt32a80zu denne model har ikke dtt tuner

dette har jeg fra fona kunde service

dvb-s modtageren kan det tvivlsomt være det gør det da andre dvb-s modtagere gør det samme

Redigeret af jetdirect - 16-Maj-2007 kl. 18:41
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu