recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre billed via mediecenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMindre billed via mediecenter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Emne: Mindre billed via mediecenter?
    Sendt: 22-Februar-2010 kl. 12:53
Hej.

Jeg har lige fået mit første mediecenter, og det er tilsluttet med hdmi igennem min denon avr-2310.

Mit "problem" er at billedet der kommer fra mediecenteret, er mindre end hvis det kommer fra fx min ps3. Begge dele kører igennem denon recieveren i 1080P, men hvor billedet fra ps3 går helt ud til kanten, så er billedet fra mediecenteret med ca 2 cm sorte rammer i siderne..altså smallere..aner ikke hvorfor.

Tv er et pioner plasma... 436.
Mutzer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Mutzer Mutzer skrev:

Hej.

Jeg har lige fået mit første mediecenter, og det er tilsluttet med hdmi igennem min denon avr-2310.

Mit "problem" er at billedet der kommer fra mediecenteret, er mindre end hvis det kommer fra fx min ps3. Begge dele kører igennem denon recieveren i 1080P, men hvor billedet fra ps3 går helt ud til kanten, så er billedet fra mediecenteret med ca 2 cm sorte rammer i siderne..altså smallere..aner ikke hvorfor.

Tv er et pioner plasma... 436.
Mu skriver du ikke hvilket grafikkort det drejer sig om, men er det nVidia eller ATI så kan du i deres kontrolpanel strække billedet ud, så det passer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:14
helt sikkert ati.
gå ind i ccc, desktop and settings, nederst i venstre hjørne ser du en skærm, klik på den lille trekant i højre hjørne i det lille skærmvindue nedest til venstre, configure, scalings options, køre den ud til 0. thats it. ja ATi sakl have slag for at gemme den menu sådan. det er kun aktuelt når man køre pixelrate 1:1.
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:24
Jeps ATI 4350 på win 7. Jeg vil straks prøve denne løsning når jeg kommer hjem..tak for input..vender tilbage hvis det ikke skulle virke...men lyder dog helt sikkert som årsagen :-)
Mutzer
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 19:47
Det virkede..mange tak. Jeg skulle dog ikke gå i 0....stod på 8%, og den skulle ned på 5%..så er der kun en enkelt pixel række der ikke er noget i, og det ser man ikke fra afstand...går jeg på 4%, mister jeg en del af billedet. Mange tak.
Mutzer
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 10:50
Ja virkede og virkede..der var jeg lidt hurtig. Jeg har lavet justeringen imens jeg stod på desktoppen.

Nu har jeg så haft benyttet selve mediecenter programmet, og derinde er der stadig kanter på. Sætter jeg den i 0 som foreslået, så er den fin, men så er desktoppen til gengæld så stor og start knap osv er helt ude af billedet!

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at have både desktoppen og mediecenter til at gå til kanten og ikke længere?
Mutzer
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 13:16
Prøv at checke om ikke dit TV har overscan slået til for dit PC input? Det skal være slået fra!
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 10:24
Det er ikke tilsluttet pc indgangen, men hdmi på input 4, og det er samme indgang som ps3 fx kører ind på. Både ps3 og medie center kører 1080P, og begge går igennem min denon reciever, så signalet der kommer ud burde jo være det samme.

Går ud fra at det intet har med pc indgangen at gøre...den er input 5 på mit tv, så kan ikke se den skulle påvirke desværre.
Mutzer
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 12:54
Hej Mutzer

M$ mediecenter software ændrer opløsningen når du går ind i dette. Du skal ændre opløsningen heri også! Nu skriver du ikke direkte at du bruger M$ men det kunne være en mulighed.

BS
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 09:11
Jo det er M$ mediecenter jeg bruger. Jeg prøver at tage et kik...men har dog været guiden for tv indstillingen igennem, hvor man angiver hvilken type tv osv, og mener også man angav om den skulle køre med nuværende op løsning eller ej. Kan dog være den skrev 1080i, men det burde jo ikke ændre ved noget.
Mutzer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu