|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Det jeg jeg registreret og har også fået lagt 16:9 versionerne ind. Det er bare træls at man skal skifte mellem "Zoom" i MCE, når der skal skiftes program. Det må da kunne fixes. Derudover er det så muligt at tage backup af ens kanal indstillinger? Såfremt man ønsker at formatere og bruge samme software igen? Det tager jo en god slat tid at få alle kanalerne justeret korrekt :) |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
lasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
Langmack, Jeg kører selv med Firedtv og Yousee og har helt samme problem som dig. Ved kanal skift, skifter lyden og billedet står stille lidt hvor efter det hakker sig frem til at være i sync med lyden. Jeg har prøvet med flere forskellige kabler og det ser ikke ud til at hjælpe. |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Jeg synes umiddelbart den er mest slem ved de "store" kanaler med god kvalitet, hvor der ryger en større mængde data igennem.
Kunne derfor godt frygte det er min CPU der er for svag. Jeg må prøve at overvåge forbruget mens jeg zapper når jeg kommer hjem engang. Specielt Discovery HD kan f.eks. få min programguide til at hakke, hvis man vel at mærke har kanalen i baggrunden og prøver at finde en ny via programguiden. |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Det var "desværre" heller ikke min CPU.
CPU Brug røg på intet tidspunkt over 50%, lå nogenlunde stabilt på 20-30% ved kanalskift og ved Discovery HD også. Jeg mistænker derfor harddisken at være synderen. Dog er disken i sig selv udmærket, og hvis den ikke kan, jamen så kan inden - medmindre vi snakker SSD eller raid opsætninger. Men men. Synes heller ikke problemet er værre end det er til at leve med. Det kunne være hvis man slog lagring til disk fra at det måske ville hjælpe. Men det vil jeg nødigt undvære ![]() |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Robert - 406TS6 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Det lyder ikke som en HDD fejl. Disken er vel ikke involveret når du skifter kanal og ser TV på normal vis gennem mediecenteret?
|
|
Robert Pedersen
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Har du evt. prøvet med en anden codec?
|
|
![]() |
|
ttn123 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Jeg ville helt klart lure på om en anden decoder kunne løse problemet. Man kan både få fat i en trial version af PowerDVD og WinDVD. På den måde kan du prøve dig frem. Brug derefter Media Center Decoder Utility til at vælge hvilken decoder i ønsker at benytte. http://www.whittakermoore.com/VMCD.exe Det er ikke altid at man skal benytte samme decoder til Audio og Video. Prøv dig frem til du finder den rigtige løsning. Jeg er personligt meget glad for PowerDVD, da den kan håndtere Blue-ray og HD-DVD. I mit tilfælde oplevede jeg bedste resultat med at benytte PowerDVD decoderen til både lyd og billede. Jeg bruger selv et FloppyDTV DVB-S kort. /Thomas |
|
![]() |
|
ttn123 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Jo, du bruger i høj grad harddisken. Alt hvad man ser via et Media Center bliver bufferet til harddisken inden det vises. Det er derfor man oplever et lille sekund inden kanalen skifter. Den skal simpelthen når at "gemme" TV-signalet på harddisken før den kan afspille det. Hvis du lægger mærke til det, så står de harddisk og arbejder mens du ser Live TV. /Thomas |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Jeg er lige startet på et nyt arbejde, så overskydende tid er ikke alt overvældende pt. - har derfor ikke fået rodet med den i de sidste par dage.
Dog har jeg nu fejlmeldt linjen til TDC/Yousee. TV1000 m.fl. kan jeg ikke modtage, den viser simpelthen intet billede, bare nogle kæmpe pixelleringer og hakkende lyd. Jeg skal dog flytte om et måneds tid, men ville være dejligt at få på plads, at det er selve signalet der er problemet, fremfor min HTPC. |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Nu er det jo heller ikke en desideret "fejl", men jo disken er en mulighed. Alt hvad der vises på skærmen lagres på disken, uanset om du optager eller ej. Og da det var værst på de "større" kanaler, dvs. Discovery HD samt de digitale kanaler, hvor der kommer større mængde data igennem, var disken meget muligt grunden til det. |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |