recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre problem med FloppyDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMindre problem med FloppyDTV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 07:17
Citér
Husk at DR udsendes i både 4:3 og 16:9 på det digitale kabel. Ved ikke om det hjælper dig på vej.

Det jeg jeg registreret og har også fået lagt 16:9 versionerne ind. Det er bare træls at man skal skifte mellem "Zoom" i MCE, når der skal skiftes program. Det må da kunne fixes.

Derudover er det så muligt at tage backup af ens kanal indstillinger? Såfremt man ønsker at formatere og bruge samme software igen? Det tager jo en god slat tid at få alle kanalerne justeret korrekt :)
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 11:29

Langmack, Jeg kører selv med Firedtv og Yousee og har helt samme problem som dig. Ved kanal skift, skifter lyden og billedet står stille lidt hvor efter det hakker sig frem til at være i sync med lyden.

Jeg har prøvet med flere forskellige kabler og det ser ikke ud til at hjælpe.
Det er lidt trælst når man skal zappe rundt at billedet fryser i starten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 13:24
Jeg synes umiddelbart den er mest slem ved de "store" kanaler med god kvalitet, hvor der ryger en større mængde data igennem.

Kunne derfor godt frygte det er min CPU der er for svag. Jeg må prøve at overvåge forbruget mens jeg zapper når jeg kommer hjem engang.

Specielt Discovery HD kan f.eks. få min programguide til at hakke, hvis man vel at mærke har kanalen i baggrunden og prøver at finde en ny via programguiden.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 15:53
Det var "desværre" heller ikke min CPU.

CPU Brug røg på intet tidspunkt over 50%, lå nogenlunde stabilt på 20-30% ved kanalskift og ved Discovery HD også.

Jeg mistænker derfor harddisken at være synderen. Dog er disken i sig selv udmærket, og hvis den ikke kan, jamen så kan inden - medmindre vi snakker SSD eller raid opsætninger.

Men men. Synes heller ikke problemet er værre end det er til at leve med. Det kunne være hvis man slog lagring til disk fra at det måske ville hjælpe. Men det vil jeg nødigt undvære
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Robert - 406TS6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 22:52
Det lyder ikke som en HDD fejl. Disken er vel ikke involveret når du skifter kanal og ser TV på normal vis gennem mediecenteret?
Robert Pedersen
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 23:12

Har du evt. prøvet med en anden codec?

Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 01:42

Jeg ville helt klart lure på om en anden decoder kunne løse problemet. Man kan både få fat i en trial version af PowerDVD og WinDVD. På den måde kan du prøve dig frem. Brug derefter Media Center Decoder Utility til at vælge hvilken decoder i ønsker at benytte. http://www.whittakermoore.com/VMCD.exe

Det er ikke altid at man skal benytte samme decoder til Audio og Video. Prøv dig frem til du finder den rigtige løsning. Jeg er personligt meget glad for PowerDVD, da den kan håndtere Blue-ray og HD-DVD.

I mit tilfælde oplevede jeg bedste resultat med at benytte PowerDVD decoderen til både lyd og billede. Jeg bruger selv et FloppyDTV DVB-S kort.

/Thomas

Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 01:44

Oprindeligt skrevet af Robert - 406TS6 Robert - 406TS6 skrev:

Det lyder ikke som en HDD fejl. Disken er vel ikke involveret når du skifter kanal og ser TV på normal vis gennem mediecenteret?

Jo, du bruger i høj grad harddisken. Alt hvad man ser via et Media Center bliver bufferet til harddisken inden det vises. Det er derfor man oplever et lille sekund inden kanalen skifter. Den skal simpelthen når at "gemme" TV-signalet på harddisken før den kan afspille det. Hvis du lægger mærke til det, så står de harddisk og arbejder mens du ser Live TV.

/Thomas

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 07:22
Jeg er lige startet på et nyt arbejde, så overskydende tid er ikke alt overvældende pt. - har derfor ikke fået rodet med den i de sidste par dage.

Dog har jeg nu fejlmeldt linjen til TDC/Yousee. TV1000 m.fl. kan jeg ikke modtage, den viser simpelthen intet billede, bare nogle kæmpe pixelleringer og hakkende lyd.

Jeg skal dog flytte om et måneds tid, men ville være dejligt at få på plads, at det er selve signalet der er problemet, fremfor min HTPC.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Robert - 406TS6 Robert - 406TS6 skrev:

Nu er det jo heller ikke en desideret "fejl", men jo disken er en mulighed. Alt hvad der vises på skærmen lagres på disken, uanset om du optager eller ej.

Og da det var værst på de "større" kanaler, dvs. Discovery HD samt de digitale kanaler, hvor der kommer større mængde data igennem, var disken meget muligt grunden til det.
B&O Stage
Beoremote One
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu