recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre TV til køkken - anbefaling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre TV til køkken - anbefaling?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BrianH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juli-2016
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mindre TV til køkken - anbefaling?
    Sendt: 31-Maj-2019 kl. 12:30
Hej

Skal have et TV til et mindre køkken, og har siddet og søgt lidt rundt på nettet, blot for at blive mere forvirret Confused

Jeg var egentlig som udgangspunkt på jagt efter et Android tv, da jeg i øjeblikket har det i stuen og udelukkende kun streamer tv - og det fungerer vildt godt. Det er et SONY KD65XE9005BAEP

Findes der noget tilsvarende mindre? Og gerne mindre end 32" Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 13:50
Så vidt jeg husker så laves Android TV ikke ned i formater på 32" længere. Både Sony og Philips er stoppet med at lave Android TV med HD-opløsning.

Men du kan købe en billig 32" og tilslutte en Android TV-boks såsom den fra Xiaomi. Måske en brugt Nexus Player. Alternativt Apple TV. På forhånd vil det nok være en fordel at tjekke om tv-skærmen har HDMI-CEC styring, så de eksterne bokses fjernbetjening kan tænde, slukke og regulere lydstyrke på tv'et.
Til top
BrianH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juli-2016
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 15:50
Det skal helst være et Android TV, da jeg gerne vil kunne installere YouSee app'en fra Play Butikken.

Det har jeg som sagt kørende på mit Sony Android TV i stuen og det virker suverænt.

Jeg har fundet dette Philips Android 32" TV i Bilka - vil det kunne fungere på samme måde som mit Sony med YouSee app'en?
  

Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 07:49
ved ikke om der er YouSee app til Philips

det her burde kunne bruges med YouSee app, da det har Samsungs Titzen smart TV




Til top
BrianH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juli-2016
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 14:16
Er der en som har Tizen smart TV som kan bekræfte at Yousee tv & film fungerer? 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af BrianH BrianH skrev:

Det skal helst være et Android TV, da jeg gerne vil kunne installere YouSee app'en fra Play Butikken.

Det har jeg som sagt kørende på mit Sony Android TV i stuen og det virker suverænt.

Jeg har fundet dette Philips Android 32" TV i Bilka - vil det kunne fungere på samme måde som mit Sony med YouSee app'en? ...
Yousees app til Android TV er generel og burde derfor også virke på Philips Android TV....

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41170#p268370 

Men som med andre Smart TV kan du ikke være sikker på, at Philips også opdaterer Android TV versionen og du risikerer derfor, at du inden for kort tid har en forældet udgave af Android TV, når Yousee løbende opdaterer deres app... (...og det samme gælder for Samsung med deres Tizen)

Mit forslag er derfor at købe et tv uden Smart TV (passer et <32 ikke bedre i køkkenet???) med HDMI CEC og en løs Android TV box, f.eks. en Xiaomi Mi S. Boksen har Bilka også...

https://www.bilka.dk/elektronik/tv-tilbehoer/streaming/xiaomi-mi-box-s-4k-ultra-hd-streaming-media-player/p/100450408

https://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_60045876=60045879&attr_60271389=60271390#s_60428760=0_32

Så har du et opdateret Android TV, der kan styres med fjernbetjeningen fra boksen, og boksen kan gemmes bag TV'et, da remote kører med bluetooth..... Jeg har faktisk en gammel 22" PC skærm, der fungerer som Android TV på denne måde.


Redigeret af miri - 09-August-2019 kl. 17:15
miri
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 07:26
Titzen har YouSee app, men hvis jeg var dig ville jeg ringe til hifiklubben for at dobbeltchecke - er i tvivl om hvor gammel modellen er, og mener YouSee appen virker for de sidste 3-4 års versioner af Titzen

Glem extern boks, det er for bøvlet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Glem extern boks, det er for bøvlet

Hvad er dine egne erfaringer med en ekstern boks?
Hvilken boks er det, koblet op mod hvilket tv?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Glem extern boks, det er for bøvlet


Hvad er dine egne erfaringer med en ekstern boks?
Hvilken boks er det, koblet op mod hvilket tv?


Klaus
ja det er godt spørgsmål. For en Shield eller Apple tv. Så er han kørende
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:


Glem extern boks, det er for bøvlet

Her fungerer TV + boks da upåklageligt. Ingen bøvl... Selvfølgelig er der to fjernbetjeninger at bruge... Det er måske de to fjernbetjeninger, du synes er noget bøvl?Smile

Beovision8 uden digital tuner inside og boks, LG HR 550C
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 10:23
jeg bruger et smart Samsung tv i køkkenet.
Alt det smarte, var ikke så smart på Samsung, så bruger et atv4 til det meste. Det sidder bag ved tv’et og styres hele automatisk med hdmi-cec
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 10:47
Jeg har en Chromecast i mit tv og som YouSee bruger kan jeg caste de kanaler som er i min pakke, plus de ekstra abonnementer som jeg har. Det er langt nemmere for mig, end de indbyggede app's i tv'et syntes jeg.

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu